Gå til innhold

Trang forhud

jubalong70

Anbefalte innlegg

jubalong70

Minstemann i familien har nå blitt 3,5 år gammel.

Det kan virke som om forhuden hans er for trang til at den går an å trekke over glans. Jeg har så vidt prøvd selv. Når han fikler med penis selv går aldri forhuden over, men er helt lukket over glans.

Det har så langt ikke vært noen problemer med betennelser. Når han tisser går det helt greit. Ikke noen "ballong" som formes i forhuden.

Er dette noe som bør opereres? Når skal vi evt ta kontakt med helsevesenet å gjøre noe med det?

Erfaringer i forhold til smerter og grotid?

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, så lenge det ikke er noen problemer knyttet til det, synes jeg dere skal la det være. For noen gutter kan det ta adskillig lenger tid enn 3,5 år før forhuden løsner fra glans, og det å dra og fikle med den kan gi arrdannelser som i seg selv gjør det nødvendig med omskjæring senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min hadde trang forhud og ble omskåret som 4 åring.

Han hadde ikke trøbbel når han tisset, men hadde veldig vondt ved ereksjon. Vi styra masse med kalde kluter ved leggetid bl.a.

Han ble delvis omskåret på dagkirurgisk her i byen. Jeg ba dem om å ta ham her i byen selvom det ikke er barneavdeling ettersom ventelista var kortere og han hadde såpass store plager.

Etterpå var det veldig vondt noen dager, han nekta å tisse, satt uten bukse på et håndkle i sofaen og så DVD. Det hadde nok vært bedre om han var innlagt, ihvertfall for min del som syntes det var vanskelig å se at han hadde så vondt.

Han har ingen plager nå som han er snart 10 år, men tissen hans ser jo litt annerledes ut enn de andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Hei, så lenge det ikke er noen problemer knyttet til det, synes jeg dere skal la det være. For noen gutter kan det ta adskillig lenger tid enn 3,5 år før forhuden løsner fra glans, og det å dra og fikle med den kan gi arrdannelser som i seg selv gjør det nødvendig med omskjæring senere.

Jeg vet at jeg ikke skal tvinge forhuden tilbake, så det har bare vært mer undersøkende, særdeles forsiktig prøving fra min side.

Den fiklingen han driver med er det vanskelig å gjøre noe med, tror jeg :)

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Sønnen min hadde trang forhud og ble omskåret som 4 åring.

Han hadde ikke trøbbel når han tisset, men hadde veldig vondt ved ereksjon. Vi styra masse med kalde kluter ved leggetid bl.a.

Han ble delvis omskåret på dagkirurgisk her i byen. Jeg ba dem om å ta ham her i byen selvom det ikke er barneavdeling ettersom ventelista var kortere og han hadde såpass store plager.

Etterpå var det veldig vondt noen dager, han nekta å tisse, satt uten bukse på et håndkle i sofaen og så DVD. Det hadde nok vært bedre om han var innlagt, ihvertfall for min del som syntes det var vanskelig å se at han hadde så vondt.

Han har ingen plager nå som han er snart 10 år, men tissen hans ser jo litt annerledes ut enn de andres.

Tusen takk for svar.

Jeg antar vi avventer det hele, og snakker med helsesøster på 4-års kontrollen. Hører hva hun har å si.

Skjønner godt at det var vondt å tisse etterpå... Stakkars liten :(

Nesten så de skulle fått lagt inn kateter et par dager for å avlaste, men det er nå heller ikke bare gunstig så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg antar vi avventer det hele, og snakker med helsesøster på 4-års kontrollen. Hører hva hun har å si.

Skjønner godt at det var vondt å tisse etterpå... Stakkars liten :(

Nesten så de skulle fått lagt inn kateter et par dager for å avlaste, men det er nå heller ikke bare gunstig så...

Hvis gutten din ikke har noen plager med det hadde jeg ventet i det lengste i tilfelle det retter seg av seg selv. Det finnes visst også en krem man kan smøre på, men det vet jeg ikke noe om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...