trollemor;o) Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Sønnen min klemte fingeren i ytterdøre for noen dager siden og neglen er litt løs. Under ligger detlitt sand... Hva gjør vi? Lege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 4. mai 2009 Del Skrevet 4. mai 2009 Vil tippe neglen faller av av seg selv nokså fort, så hvis det ikke virker betent ville jeg sett det an litt. Jeg ville latt fingeren få ligge litt i grønnsåpevann eller latt gutten ta et langt bad(Da pleier neglene å bli rene) for å se om skitten forsvinner. Og så ville jeg plastret over neglen slik at den ikke rives løs før tiden. Løse negler er nemlig litt ubehagelig. Jeg sparket av stortåneglen engang( i fjor) slik at den sprakk halve veien ned. Da tilpasset jeg enbit plaster(den biten med tape på) slik at den fikk neglfasong og passet nokså nøyaktig oppå på den ødelagte neglen. Og slik måtte jeg ha det inntil neglen var vokst ut.For ellers vardet rett ogslett vondt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2009 Vil tippe neglen faller av av seg selv nokså fort, så hvis det ikke virker betent ville jeg sett det an litt. Jeg ville latt fingeren få ligge litt i grønnsåpevann eller latt gutten ta et langt bad(Da pleier neglene å bli rene) for å se om skitten forsvinner. Og så ville jeg plastret over neglen slik at den ikke rives løs før tiden. Løse negler er nemlig litt ubehagelig. Jeg sparket av stortåneglen engang( i fjor) slik at den sprakk halve veien ned. Da tilpasset jeg enbit plaster(den biten med tape på) slik at den fikk neglfasong og passet nokså nøyaktig oppå på den ødelagte neglen. Og slik måtte jeg ha det inntil neglen var vokst ut.For ellers vardet rett ogslett vondt. Takk for svar. Jeg får gåshud på hele kroppen og syns det er forferdelig ekkelt med negler som løsner og brekker... usj, jeg greier nesten ikke å se på fingeren hans engang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hehe, dessverre akkurat samme situasjon her. Var hos legen med den uheldige i går, og han sa at det kunne komme infeksjon etter ca 4 dager (dersom det ble det), noe som ser ut til å ha skjedd her hvertfall. Så her ble det antibiotikakur. Vi fikk beskjed om å bruke tape/plaster for å støtte neglen, men at den på et tidspunkt kommer til å falle av. Så det gjelder bare å holde det så rent som man kan, pluss støtte med tape, så må det bare gå sin gang.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 5. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2009 Hehe, dessverre akkurat samme situasjon her. Var hos legen med den uheldige i går, og han sa at det kunne komme infeksjon etter ca 4 dager (dersom det ble det), noe som ser ut til å ha skjedd her hvertfall. Så her ble det antibiotikakur. Vi fikk beskjed om å bruke tape/plaster for å støtte neglen, men at den på et tidspunkt kommer til å falle av. Så det gjelder bare å holde det så rent som man kan, pluss støtte med tape, så må det bare gå sin gang.... ok ,takk for svar. Vi får legge fingeren i grønnsåpevann i kveld for å rense opp og håpe på det best. Hvordan ser det ut hvis det er betent? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 ok ,takk for svar. Vi får legge fingeren i grønnsåpevann i kveld for å rense opp og håpe på det best. Hvordan ser det ut hvis det er betent? Tror nok ikke det finnes noe fasitsvar på hvordan det ser ut om det blir betent. Blir iallfall vondere. Vil tro det kommer til å begynne å dunke i fingeren. evt også væske/komme ut puss... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.