Shadow 650 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hvorfor er det forskjell? (jeg tenker nok litt som deg, men det handler kanskje mest om fordommer? ) Sikkert ikke rettferdig mot mannen, men penisen hans forbinder eg med sex. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Sikkert ikke rettferdig mot mannen, men penisen hans forbinder eg med sex. Mens musa di er ubrukelig? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi har vel hatt som dere, bortsett fra at vi dessverre ikke har badstu hjemme. ;o) Nå er ungene såpass store (8,5 og 10,5 år) så jeg ligger med truse om natten når ungene er hos meg nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shadow 650 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Mens musa di er ubrukelig? ?? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 ?? Var en spøk, men skjønte ikke helt forskjellen mellom at mannen din må ha på undertøy mens du ikke trenger. Penisen hans har med seksualitet å gjøre, men ikke musa di? Han trenger ikke ha ereksjon selv om han sover naken liksom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi er omtrent som dere, men jeg tar på en truse dersom en av ungene kommer og vil sove i senga vår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slik er det!!! Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi har det omtrent som dere.Har ikke badstu,og mannen ligger stortsett med truse.Vi vandrer ikke nakne rundt,med mindre vi er sikre på at alle ungene sover. Ellers så renner barnevernet ned dørene her.Våre barn er nemlig adoptert+ at vi har ett fosterbarn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Av gammel vane så duskjer vi med ulåst døra. Da ungene var mindre så _måtte_ de så plutselig- og da var det best at doen var lett tiljgengelig. Men vi sover ikke naken. Og svinser heller ikke naken fra rom til bad. Føler større blygsel for nakenhet etter noen av ungene kom i puberteten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi gjør også som dere.. Sover stort sett i undertøy, og hvis vi ikke gjør det er det da poden er hos faren sin.. Jeg liker best å sove med truse på. Når det gjelder dusjing, så dusjer både jeg, far og stefar med poden. Han har lært seg å banke på når badedøra er lukket, men om jeg sitter på do og han spør om å få komme inn sier jeg ikke nei. Poden min er veldig opptatt av pupper for tiden han, så kan være han sier i barnehagen at jeg har pupper. Han sa at han kunne kose med puppene mine her en dag, etter han hadde påpekt for ørtende gang at jeg har pupper, men da sa jeg nei at det gjør man ikke. At de er der for å gi melk til babyer hvis man har det osv. Selvfølgelig er sånne ting spennende for små skrotter, men synes det blir helt feil å skjule noe for dem. Da tror jeg de heller vil få et unaturlig forhold til egen kropp og nakenhet. jeg står naken på badet og sminker meg f.eks hvis jeg nettopp han dusja og smørt meg med krem. Jeg var også totalt rolig mtp nakenhet da de var små. Men nå føler jeg behov for å dekke meg til. Den økte blygselen er gjensidig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grot Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi har det som dere, men gutta her er bare fire og sju år da. Har aldri en gang tenkt at det skulle være noe galt med det?? Kommer ikke til å endre på noe av dette før vi aner at eldstegutten er kommet dit at dette gjør han ukomfortabel. Regner med at det er mange år frem i tid ja...:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vi har det omtrent som dere - kanskje enda friere. Vi har ingen problemer med å svinse nakne rundt omkring i forbindelse med påkledning/dusjing etc. Gjør ikke dette når det er andre enn oss i familien tilstede, da. Så langt viser ikke ungene noen tegn til å ha noen blygsel overfor oss foreldre (de er 9, 8 og 3). Antar det kommer etterhvert. De er blyge overfor andre - til en viss grad. Vi sover også nakne. Ungene vet dette, og de må da selv ta stilling til om de synes det er greit eller ikke om de kommer i senga vår. Så langt virker det ikke som om det bryr dem noe. Ungene sover mest i truse eller med pysjamas. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Sikkert ikke rettferdig mot mannen, men penisen hans forbinder eg med sex. Han forbinder sikkert underlivet ditt med sex også, men unger tenker da ikke sex når de ser nakne underliv...... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Takk for mange og ærlige svar! Jeg tenker som mange av dere, at når barnas alder og blyghet tilsier det, så får vi heller respektere det og dekke oss mer til. Det har noe å gjøre med å respektere de grensene barna selv setter for hva de godtar av å bli eksponert for andres nakenhet. Og respekt for grenser er en viktig del av læringa. Junior er per i dag knappe 7 år, så jeg håper å ha et uskyldig barn noen år til, i hvert fall. Jeg tror det var Elextra som kommenterte at det er bedre med en anmeldelse for mye enn en for lite. Og det er jeg i prinsippet enig i. Det jeg oppfatter som verst i saken til "knekt mor" er måten prosessen har foregått på, som virker veldig uproff og tilfeldig. Kunnskapsløs håndtering av slike saker kan fort skade relasjoner mellom de involverte partene. Og for ordens skyld: Det høres ut i innlegget mitt som om vi knapt nok har klær på oss hjemme - men vi har da det Jeg ville bare lufte hvorvidt holdningen er at vi dytter mer nakenhet enn hva sunt er på barnet vårt. Jeg har vokst opp med å ha det slik selv, og det ville være unaturlig for meg å starte med pysj og slåbrok for å unngå å bli mistenkeliggjort av skole/barnehage/andre myndigheter pga barnas beskrivelse av den voksne anatomien. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser det er overvekt her av langt mindre blygsel enn vi praktiserer hjemme... ;-) Men,- er det ikke upraktisk, når ungene begynner å ha venner med hjem å ha det sånn? At man må vurdere om man skal kle på seg litt mer eller gjøre som vanlig? Selvsagt kler jeg også _litt_ mer på meg hvis jeg _vet_ at ikke-familie er hos oss,- men det hadde jo ikke vært krise om kamerater av ungene hadde sett meg i undertøyet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser det er overvekt her av langt mindre blygsel enn vi praktiserer hjemme... ;-) Men,- er det ikke upraktisk, når ungene begynner å ha venner med hjem å ha det sånn? At man må vurdere om man skal kle på seg litt mer eller gjøre som vanlig? Selvsagt kler jeg også _litt_ mer på meg hvis jeg _vet_ at ikke-familie er hos oss,- men det hadde jo ikke vært krise om kamerater av ungene hadde sett meg i undertøyet. Er det folk på besøk, eller vi sover borte, så er det en _selvfølge_ at vi er mer kledt. Tenk om brannvarsleren begynner å ule, og man må løpe ut i det man har på? Selv om det kanskje høres ut som om vi tasser nakne omkring halve dagen, så dreier det seg i praksis bare om korte perioder i forbindelse med morgen- og kveldsstell. Med mindre vi har hatt overnattingsgjester, så er det aldri andre enn familien tilstede på de tidene av døgnet, så den saken er helt uproblematisk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vi har det omtrent som dere.Har ikke badstu,og mannen ligger stortsett med truse.Vi vandrer ikke nakne rundt,med mindre vi er sikre på at alle ungene sover. Ellers så renner barnevernet ned dørene her.Våre barn er nemlig adoptert+ at vi har ett fosterbarn. ''Ellers så renner barnevernet ned dørene her.Våre barn er nemlig adoptert+ at vi har ett fosterbarn'' Vil i såfall tro at det er fordi dere har fosterbarn...... BV har ikke noe mer i et hjem med adotivbarn enn bio.barn å gjøre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bikku Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 ''Ellers så renner barnevernet ned dørene her.Våre barn er nemlig adoptert+ at vi har ett fosterbarn'' Vil i såfall tro at det er fordi dere har fosterbarn...... BV har ikke noe mer i et hjem med adotivbarn enn bio.barn å gjøre. BV har da noe med adopsjon å gjøre - men hovedsakelig i forkant av adopsjonen, i forbindelse med skriving av sosialrapport. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser det er overvekt her av langt mindre blygsel enn vi praktiserer hjemme... ;-) Men,- er det ikke upraktisk, når ungene begynner å ha venner med hjem å ha det sånn? At man må vurdere om man skal kle på seg litt mer eller gjøre som vanlig? Selvsagt kler jeg også _litt_ mer på meg hvis jeg _vet_ at ikke-familie er hos oss,- men det hadde jo ikke vært krise om kamerater av ungene hadde sett meg i undertøyet. Det kommer jo stort sett ikke besøk til ungene når vi sover, da. Og hvis de har overnattingsgjester, kommer ikke gjestene inn på soverommet vårt. Badet vårt er innenfor soverommet vårt, så dit kommer heller ingen gjester. De færreste sprader vel nakne rundt i huset hele formiddagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er det folk på besøk, eller vi sover borte, så er det en _selvfølge_ at vi er mer kledt. Tenk om brannvarsleren begynner å ule, og man må løpe ut i det man har på? Selv om det kanskje høres ut som om vi tasser nakne omkring halve dagen, så dreier det seg i praksis bare om korte perioder i forbindelse med morgen- og kveldsstell. Med mindre vi har hatt overnattingsgjester, så er det aldri andre enn familien tilstede på de tidene av døgnet, så den saken er helt uproblematisk. ''Tenk om brannvarsleren begynner å ule, og man må løpe ut i det man har på?'' det er vel mer sannsynlig at du opplever brann der du sover de aller fleste nettene;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Vi gjør omtrent som dere, vi sover nakne, dusjer og er på badet med ulåst dør, jeg hadde med guttene i damegarderoben og dusjet nakne før de ble store nok til å gå alene i guttegarderoben og hvis jeg skal se til ungene etter at jeg har lagt meg går jeg naken gjennom huset. Jeg er oppvokst med samme praksis og føler det helt naturlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.