Spirello Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg var også totalt rolig mtp nakenhet da de var små. Men nå føler jeg behov for å dekke meg til. Den økte blygselen er gjensidig. Og det er jo naturlig... kommer nok ikke til å sprade foran gutten min når han er 12 år jeg heller. Da ville han nok blitt kjempeflau. Hehe.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Er det folk på besøk, eller vi sover borte, så er det en _selvfølge_ at vi er mer kledt. Tenk om brannvarsleren begynner å ule, og man må løpe ut i det man har på? Selv om det kanskje høres ut som om vi tasser nakne omkring halve dagen, så dreier det seg i praksis bare om korte perioder i forbindelse med morgen- og kveldsstell. Med mindre vi har hatt overnattingsgjester, så er det aldri andre enn familien tilstede på de tidene av døgnet, så den saken er helt uproblematisk. *lol* Jeg mente da ikke at det var upraktisk å gå naken rundt foran "fremmede" - jeg mente det var upraktisk å skulle sjonglere med to varianter :-) Og at med min distré familie i alle fall, ville det garantert skje glipper... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Ser det er overvekt her av langt mindre blygsel enn vi praktiserer hjemme... ;-) Men,- er det ikke upraktisk, når ungene begynner å ha venner med hjem å ha det sånn? At man må vurdere om man skal kle på seg litt mer eller gjøre som vanlig? Selvsagt kler jeg også _litt_ mer på meg hvis jeg _vet_ at ikke-familie er hos oss,- men det hadde jo ikke vært krise om kamerater av ungene hadde sett meg i undertøyet. Når vi har overnattingsgjester, drar jeg på meg en morgenkåpe hvis jeg feks må på do om natta eller noe sånt. Det er ikke spesielt vanskelig, nei. Ikke glemmer jeg meg, heller. Og ettersom vi ikke tramper nakne rundt nede i stua på dagtid, er det heller ikke noe problem i forhold til venner av barna som stadig er innom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 ''Ellers så renner barnevernet ned dørene her.Våre barn er nemlig adoptert+ at vi har ett fosterbarn'' Vil i såfall tro at det er fordi dere har fosterbarn...... BV har ikke noe mer i et hjem med adotivbarn enn bio.barn å gjøre. Hvis man har barn (og særlig flere enn ett) som er adoptert, betyr jo det at barnevernet gjerne har vært innom hjemmet noen ganger til sammen, da. De kommer jo som regel på hjemmebesøk minst en gang før hver adopsjon, ofte flere ganger også. Og når man plusser på besøk i forbindelse med fosterbarnsoppfølging, synes jeg ikke det er vanskelig å forsvare vendingen med at de "renner ned dørene", som vedkommende skriver. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 *lol* Jeg mente da ikke at det var upraktisk å gå naken rundt foran "fremmede" - jeg mente det var upraktisk å skulle sjonglere med to varianter :-) Og at med min distré familie i alle fall, ville det garantert skje glipper... ''Jeg mente da ikke at det var upraktisk å gå naken rundt foran "fremmede" - jeg mente det var upraktisk å skulle sjonglere med to varianter'' Det skjønner jeg ikke helt - det er vel ikke så vanskelig å huske å ta på seg en morgenkåpe om en skal ut av soverommet når man har gjester? Aldri om jeg gidder å ligge med pysj hele året for å være kledd for de tilfeller vi har overnattingsgjester! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elis31 Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg har ikke lest hele den tråden, og vi kjenner uansett ikke hele historien. Men utfra det lille jeg har lest høres hun ut til å være utsatt for merkelige feilvureringer, og slike feilvurderinger kan en vel aldri sikre seg 100% mot. Hvor hårreisende saken enn er, er det bedre med en anmeldelse for mye enn en for lite. Jeg tror ikke vi kommer noe lengre om vi anmelder en gang for mye. Jeg mener at det skal være en grunn til at vi gjør det. Jeg synes det er stor forskjell på bekymringsmelding til barnevernet, og å bli anmeldt til politiet.Men jeg vet ikke om barnevernet har lavterskel for å anmelde til poliitet. Dersom denne saken fremstilles riktig(og jeg har ingen grunn til å tro noe annet), mener jeg at barnevernet ganske fort skulle oppklart saken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 ''Jeg mente da ikke at det var upraktisk å gå naken rundt foran "fremmede" - jeg mente det var upraktisk å skulle sjonglere med to varianter'' Det skjønner jeg ikke helt - det er vel ikke så vanskelig å huske å ta på seg en morgenkåpe om en skal ut av soverommet når man har gjester? Aldri om jeg gidder å ligge med pysj hele året for å være kledd for de tilfeller vi har overnattingsgjester! Det er jo en mellomting mellom pysj og naken, da ;-) Og så er det helt sikkert forskjellig distraksjonsnivå på våre familier... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det du beskriver er helt natrulig for meg i vår familie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.