Gå til innhold

Til dere som har opplevd brennkopper

Gjest hvordan stoppe nye angrep?

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan stoppe nye angrep?

Vårt barn har brennkopper og går på antibiotika og krem.

Men hva gjør man med hender som er fulle av blemmer og som ikke det nytter å dekke til punktvis? Så lenge blemmene ikke sprekker så smitter det jo ikke, men ute blant folk så må man jo dekke.

Bandasje på hele hånden går jo ikke? Noen gode råd her inne?

Barnet har eget nytt håndkle hver dag og vasker seg ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sjøstjerna

Barnet går på antibiotika, og bakteriene angripes både innenfra og utenfra. Jeg ville ikke vært så bekymret for smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hvordan stoppe?

Barnet går på antibiotika, og bakteriene angripes både innenfra og utenfra. Jeg ville ikke vært så bekymret for smitte.

Men hvor lang tid kan det ta før vi ser bedring da? Problemet her nå er at etter to dager med antibiotika så brer utslettet seg til stadig nye områder. Og da skjønner ikke jeg at det det skal være stopp i smitten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor lang tid kan det ta før vi ser bedring da? Problemet her nå er at etter to dager med antibiotika så brer utslettet seg til stadig nye områder. Og da skjønner ikke jeg at det det skal være stopp i smitten?

Hvis blemmene fremdeles brer seg etter 2 dager ville jeg tatt kontakt med legen og fått en annen medisin. Det kan hende at bakteriene er resistente mot den dere bruker. Vi slet med brennkopper i flere uker og stadig tilbakevendede kurer i høst bl.a annet pga for svake/korte kurer og pga resistens. Dette har jeg virkelig fått respekt for. Ikke for å skremme, men ta det på alvor (- godta ikke annet enn 10 dagers kur - medisinbruken blir bare totalt sett mye større hvis en må ha ny kur fordi den første var for kort). Be om at det blir tatt bakerieprøve hvis dette ikke allerede er gjort. Det tar noen dager å dyrke den, men kan være kjekt å ha hvis det er vanskelig å finne rette medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Brer den seg fremdeles?

Snakk med legen om det. Kanskje barnet bør få annen antibiotika?

Da et av våre barn hadde brennkopper, så roet utslettet seg raskt etter start på antibiotika. (1-2 dager). Selvsagt tok det litt tid før sårene forsvant, men spredningen stoppet og blemmene "roet ned".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøjje meg! Det gikk opp for meg hva det var ungen hadde først da søstra fikk det samme og da så ikke førstemann ut! Nesa og området rundt så ut som ei kjøttkake! Vi renset sårene med klorhexidin og smurte forsiktig med brulidinkrem 2-3 ganger om dagen og merket bedring etter 1-2 dager alt. Vasket håndklær daglig og de hadde egne håndklær og vi var temmelig strikse med håndhygienen og det gikk over i løpet av 7-10 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På apoteket har de hvite bomullsvanter dere kan ta på etter innsmøring. Kanskje det fungerer bedre enn bandasjering av hele hånda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...