Gjest Frakt, toll og avgifter... Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Har tittet litt på ebay et par ganger nå, og funnet noen litt spesielle og fine klær jeg kunne tenke meg å kjøpe til jenta mi. Prisene kan være fine de, på nye klær også, men så kommer denne frakten da, og kan jo være høyere enn kjøpsprisen! I tillegg står det at evt. toll og avgifter ikke er inkludert. Er det noe jeg misforstår, eller er det meningen at jeg skal betale over 200 kr for frakt av bukse, genser og tskjorte i str 92? Og hva med toll og avgifter - hvilke regler gjelder der? Har hørt at det er mange som handler barneklær gjennom ebay, og ble derfor litt overrasket over at man betaler så mye for frakten... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Noen selgere har skyhøy frakt muligens fordi gebyrene ebay tar regnes av salgspris, ikke porto - og da handler jeg bare et annet sted. 200 kr i frakt høres ekstremt ut, jeg betaler typisk 30-40 kr for et sett i str 2/3/4 år fra England, og opp i mot det dobbelte fra USA, vanligvis 40-70. Toll/moms kommer i tillegg etter vanlige regler, ja. Men noen selgere er villige til å merke som gave eller sette ned verdien, men slett ikke alle... Jeg holder meg under 200 i vareverdi med mindre jeg vet hva selger gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Noen selgere har skyhøy frakt muligens fordi gebyrene ebay tar regnes av salgspris, ikke porto - og da handler jeg bare et annet sted. 200 kr i frakt høres ekstremt ut, jeg betaler typisk 30-40 kr for et sett i str 2/3/4 år fra England, og opp i mot det dobbelte fra USA, vanligvis 40-70. Toll/moms kommer i tillegg etter vanlige regler, ja. Men noen selgere er villige til å merke som gave eller sette ned verdien, men slett ikke alle... Jeg holder meg under 200 i vareverdi med mindre jeg vet hva selger gjør. Skriver i grunnen bare under her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Skriver i grunnen bare under her. Hva du kan! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Hva du kan! :-) Vært på polet i dag? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Vært på polet i dag? Nope. Men jeg var på polet på Briskeby for ikke så lenge siden *sukk* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Nope. Men jeg var på polet på Briskeby for ikke så lenge siden *sukk* En kasse av det-du-veit-som-kom-på-polet-i-dag er i hus. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 En kasse av det-du-veit-som-kom-på-polet-i-dag er i hus. ) I følge en av guruene på Briskeby er det mange minst like gode, om ikke bedre, oppfølgere i samme prisklasse... (ble kommane riktige?) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 I følge en av guruene på Briskeby er det mange minst like gode, om ikke bedre, oppfølgere i samme prisklasse... (ble kommane riktige?) Nei, det skal være komma etter Briskeby. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 I følge en av guruene på Briskeby er det mange minst like gode, om ikke bedre, oppfølgere i samme prisklasse... (ble kommane riktige?) *rusten* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 *rusten* Du er tilgitt dersom du kan gi meg et lynkurs i lineære funksjoner før eksamen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym 82 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Noen selgere har skyhøy frakt muligens fordi gebyrene ebay tar regnes av salgspris, ikke porto - og da handler jeg bare et annet sted. 200 kr i frakt høres ekstremt ut, jeg betaler typisk 30-40 kr for et sett i str 2/3/4 år fra England, og opp i mot det dobbelte fra USA, vanligvis 40-70. Toll/moms kommer i tillegg etter vanlige regler, ja. Men noen selgere er villige til å merke som gave eller sette ned verdien, men slett ikke alle... Jeg holder meg under 200 i vareverdi med mindre jeg vet hva selger gjør. Akkurat... Så det lønner seg å kjøpe fra England ja - logisk! Under 200 kr er tollfritt? Det er da 200 kr utenom frakten? Spør sikkert om helt opplagte ting her, men jeg har vel aldri mer enn krysset fylkesgrensa med pakke noen gang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Du er tilgitt dersom du kan gi meg et lynkurs i lineære funksjoner før eksamen. Jada, det er bare å ta med en Il Mimo hit det, så fikser vi to fluer i en smekk! Evt i serie... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Jada, det er bare å ta med en Il Mimo hit det, så fikser vi to fluer i en smekk! Evt i serie... Høres strålende ut. En Il Mimo er verd funksjoner av både første og annen grad. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Akkurat... Så det lønner seg å kjøpe fra England ja - logisk! Under 200 kr er tollfritt? Det er da 200 kr utenom frakten? Spør sikkert om helt opplagte ting her, men jeg har vel aldri mer enn krysset fylkesgrensa med pakke noen gang! Tollreglene sier at kjøp under 200 NOK i vareverdi går avgiftsfritt, ja. Ender vareverdi på over 200 må du betale moms på 25%, fortollingsgebyr (posten tar 103) og evt 10% toll (for tøy fra utenfor Skandinavia eller hvordan det nå er). Så cluet er å holde seg under 200 før porto. Tollvesenet har egne omregningkurser: http://www.toll.no/templates_TAD/Tolltariffen/TvinnExchangeRates.aspx?id=98&epslanguage=NO Om du får selger til å merke som gave går det - etter min erfaring - rett igjennom, fordelen med ebay er at det er privatpersoner og ikke firmaer som sender. Jeg har et par favorittselgere som kjenner meg og automatisk merker som gave, og har handlet for plenty hos dem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Høres strålende ut. En Il Mimo er verd funksjoner av både første og annen grad. Når er eksamen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Når er eksamen? Uke 23. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Akkurat... Så det lønner seg å kjøpe fra England ja - logisk! Under 200 kr er tollfritt? Det er da 200 kr utenom frakten? Spør sikkert om helt opplagte ting her, men jeg har vel aldri mer enn krysset fylkesgrensa med pakke noen gang! Jeg kjøper mye Next fra England, og Gymboree fra USA evt England.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Uke 23. Vi fikser både det ene og det andre før det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Noen ebay-selgere har vel veldig lav pris på varen, og tar det igjen med høyt fraktgebyr - det sparer man jo på, hvis varen derved kommer under fortollingsgrensen på 200. Mener jeg husker et ekstremt eksempel på skreddersydde kjoler som kostet nesten ingenting - men hadde frakt på en tusenlapp eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.