Tralla Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jr skal prøve seg i korps til høsten. Hvordan er det generellt, er det mye opplegg på helger? Vi er ofte borte på helger, og er synd om han skal gå glipp av mye. Ellers mye dugnad i forhold til andre aktiviteter? Får håpe han liker dette nå, er kjekt med litt aktiviteter etter skolen:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Min mellomste er med i korpset. Det er ikke mye aktiviteter i helger, men "mye" er jo et definisjonsspørsmål. Og det vil nok kanskje variere noe frasted til sted. Det jeg ser her er at korpset har sine øvinger på ettermidagstid, og så har de opptredener (eller hva jeg skal kalle det) som også er fastlagt. For eksempel 17. mai :-). De foreldrene som har "fotballbarn" har mye mer i helgene for da er det kamper. Det blir litt dugandsjobbing for de voksne med barn i korpset, men heller ikke det er avskrekkende syns jeg. Vi har kjørt rundt på flaskeinnsamling rett etter jul og påske. Så stilte vi opp på barnemaskeraden som medhjelpere (korpset er arrangør). Her får de inn såpass mye penger på flaskeinsamlingene at vi slipper kakelotterier og slikt. Mitt beste råd er å snakke med noen foreldre som har barn i det korpset ditt barn skal begynne og spørre dem. Da får du helt konkrete erfaringer om åssen det er der :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Det varierer veldig mye fra korps til korps. Mitt korps er en lørdag i Tusenfryd på høsten, har et helgeseminar i halvåret, 2-3 konserter i året hvorav noen kan falle på helger. Dette er juniorkorps, og hovedkorpset har litt mer, bl.a. julegrantenning og noen betalte oppdrag. Det er færre helger med korpset enn det er i f.eks alpint og fotball. (som mine egne unger er med på) I mitt korps er det en stor dugnad i året (loppemarked) + 1 runde med loddsalg og en runde med kataloger som skal kjøres ut. Det er omtrent likt med alpint... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 I vårt korps har vi en stor dugnad i året, nemlig julemesse. ellers er det jammen ikke mye dugnader nei. Vi har konserter innimellom, men alt dette får musikanter og foreldre beskjed om allerede i august. Det er ikke mange helgr som går med, kanskje en annenhve måned sånn i gjennomsnitt. (Noen måneder skjer det mye andre ingenting. Korps er GØY!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Uansett hvilke aktiviteter et barn er med på, må man regne med både dugnader og at helger går med. Her strekker vi oss langt for å delta, barnas aktiviteter velges vanligvis foran annet. Jeg synes det er leit dersom barna går glipp av opplegg i helgene, fordi det gjerne er da de får vise hva de faktisk kan og har lært. Her har vi tre barn med ulike aktiviteter ( korps,fotball,turn mm), og i perioden april-juni og august-september, pluss deler av november-desember er det omtrent ikke en ledig helg. Og sånn er det bare :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Varierer sikkert veldig. Eldstemann på 8 er snart ferdig med aspirantåret sitt, og det har til tider vært ganske mye. Han har øvet to ganger i uka (eneøving med lærer og samspill med andre aspiranter) pluss øvingshelger. Det har vært juletresalg, kakebaking, vakt på øvingshelger, bistand ved konserter. Nå før 17. mai er det selvsagt veldig tett program, både for store og små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.