Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• hidi, the scorpion

6

• Mrs. Wallace

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Den hadde jeg lagd selv;)

Men det var flott håndarbeid, og det går endel timer med... Jeg har heklet stuegardiner, og jeg kunne aldri klart å selge dem ;(

Så en ublu pris er det faktisk ikke!

Skrevet

Oh, my god!! Helt utrolig at hun tror hun kan få den prisen! Uansett hvor vakkert håndarbeidet er, så er det ekstremt lav timelønn for innsatsen.

Personlig liker jeg ikke strikkede duker noe særlig, og er heller ikke noen sucker etter runde duker.

Skrevet

Den hadde jeg lagd selv;)

Men det var flott håndarbeid, og det går endel timer med... Jeg har heklet stuegardiner, og jeg kunne aldri klart å selge dem ;(

Så en ublu pris er det faktisk ikke!

Jo, det er en ublu pris, for man får aldri særlig mye for timer lagt ned på håndarbeid.

Gjest sparer nicket til en annen gang
Skrevet

Jeg har bare venta på det. At det skulle dukke opp en finn-annonse fra noen jeg kjenner. Og at det skulle dukke opp noen jeg kjenner i en realityserie. Pussig at begge deler skulle falle sammen på samme dag.

Nå er jo ikke den duken det verste finn-objektet jeg har sett, men jeg hadde aldri betalt så mye for den. Hvis jeg derimot snur litt på saken og tenker hva jeg ville ha tatt betalt for å strikke noe sånt til noen, så ville nok 3500 kr gitt en meget beskjeden timepris for arbeidet. Jeg ville _aldri_ ha gjort jobben for så dårlig pris!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har bare venta på det. At det skulle dukke opp en finn-annonse fra noen jeg kjenner. Og at det skulle dukke opp noen jeg kjenner i en realityserie. Pussig at begge deler skulle falle sammen på samme dag.

Nå er jo ikke den duken det verste finn-objektet jeg har sett, men jeg hadde aldri betalt så mye for den. Hvis jeg derimot snur litt på saken og tenker hva jeg ville ha tatt betalt for å strikke noe sånt til noen, så ville nok 3500 kr gitt en meget beskjeden timepris for arbeidet. Jeg ville _aldri_ ha gjort jobben for så dårlig pris!

''Jeg ville _aldri_ ha gjort jobben for så dårlig pris!''

Tipper en som holder på med sånt ser på det som en hobby og pusler med det f.eks. når h*n ser TV. Anser man det som en ren jobb vil det jo aldri betale seg, rent tidsmessig.

Skrevet

*he he* Komisk at du kjenner vedkommende! :-)

Jeg er ellers helt enig i det du sier at du aldri ville gjort jobben for så dårlig timepris! Jeg broderte adventskalender til sønnen min, og det gikk med utrolig mange timer! Jeg har sett ferdigbroderte til salgs for kanskje 1200-1500 kroner, men bare materialpakka mi kostet vel rundt 5-600.

Skrevet

''Jeg ville _aldri_ ha gjort jobben for så dårlig pris!''

Tipper en som holder på med sånt ser på det som en hobby og pusler med det f.eks. når h*n ser TV. Anser man det som en ren jobb vil det jo aldri betale seg, rent tidsmessig.

Ja, jeg har fått noen plagg strikket av en dame som moren min kjenner, og hun er slik som bare MÅ ha strikketøy hele tiden. Og hun strikker såpass fort at hun raskt får dekket eget behov, så da er det greit å slippe å betale for garnet og attpåtil få noen kroner for jobben.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg har fått noen plagg strikket av en dame som moren min kjenner, og hun er slik som bare MÅ ha strikketøy hele tiden. Og hun strikker såpass fort at hun raskt får dekket eget behov, så da er det greit å slippe å betale for garnet og attpåtil få noen kroner for jobben.

Har tidligere ergret meg litt over at mine barn hverken har foreldre eller besteforeldre (eller tanter/onkler) som strikker. Nå som jeg vet at de ikke liker å gå med hjemmestrikkede ting er det kanskje like greit :P.

Ellers kunne det jo være kjekt å kjenne til en slik som du nevner :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Tror ikke jeg hadde brukt så mye penger på en duk uansett, og strikkeduk høres ikke ut som min smak, men det må være utrolig mye arbeid bak et sånt håndverk så hun bør få minst 3500 for den!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo, det er en ublu pris, for man får aldri særlig mye for timer lagt ned på håndarbeid.

Hvor mye betaler man ikke for en sydd bunad?

Men, det er en av grunnene til at jeg aldri ville solgt mine hjemmeheklete stuegardiner. Altfor dårlig betalt for skikkelig godt arbeid...!!

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ville ikke gitt en krone for den,for jeg bruker ikke sånne duker.

Men både mora mi og svigermora mi hadde nok vært villige til å bla opp noen hundrelapper for en sånn duk. Neppe mer enn det - da hadde de sikkert heller lagd den selv.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ville ikke gitt en krone for den,for jeg bruker ikke sånne duker.

Men både mora mi og svigermora mi hadde nok vært villige til å bla opp noen hundrelapper for en sånn duk. Neppe mer enn det - da hadde de sikkert heller lagd den selv.

Så kan man jo kjøpe maskinstrikket duker i butikken til laangt lavere priser, men de varer ikke så lenge som hjemmelaget da.

Mrs. Wallace
Skrevet

Så kan man jo kjøpe maskinstrikket duker i butikken til laangt lavere priser, men de varer ikke så lenge som hjemmelaget da.

Hos meg ville sånne duker vart leeenge uansett om de var hjemme- eller maskinstrikket. Blir ikke så mye slitasje i en skuff.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hos meg ville sånne duker vart leeenge uansett om de var hjemme- eller maskinstrikket. Blir ikke så mye slitasje i en skuff.

Rabagast;)

Jeg elsker hjemmeheklede duker og har mange av dem, som jeg selvfølgelig har heklet selv, ville aldri kjøpt av andre...

Skrevet

Du kom meg i forkjøpet! ;-)

Skrevet

Rabagast;)

Jeg elsker hjemmeheklede duker og har mange av dem, som jeg selvfølgelig har heklet selv, ville aldri kjøpt av andre...

Jeg har noen hjemmeheklede duker som jeg har fått i gave av noen tanter. Spesielt den ene synes jeg er pen sånn isolert sett, men jeg synes ikke det passer inn i stua mi med slikt til hverdags. Jeg har litt duke-klaustrofobi elle rhva jeg skal kalle det - bruker nesten aldri duker.

Men til jul tar jeg frem den peneste heklede duken. Da legger jeg en stor rød ensfarget duk på spisebordet, og så legger jeg den hvite heklede duken oppå der.

De andre blir dessverre ikke mye brukt.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har noen hjemmeheklede duker som jeg har fått i gave av noen tanter. Spesielt den ene synes jeg er pen sånn isolert sett, men jeg synes ikke det passer inn i stua mi med slikt til hverdags. Jeg har litt duke-klaustrofobi elle rhva jeg skal kalle det - bruker nesten aldri duker.

Men til jul tar jeg frem den peneste heklede duken. Da legger jeg en stor rød ensfarget duk på spisebordet, og så legger jeg den hvite heklede duken oppå der.

Min stil er mer grovt heklede duker, altså jeg hekler med tykkere, røffere garn. Det blir toppers på mitt spisestuebord i glass, da mye av glasset kan sees gjennom duken;)

Men vi har jo alle våres egen stil, så jeg har alltid vært påpasselig med hvem som har fått finheklede duker i gave;)

Gjest Elextra
Skrevet

''Jeg har noen hjemmeheklede duker som jeg har fått i gave av noen tanter. ''

Jeg har noen på loftet som må være godt over 100 år gamle, heklet av mine formødre. Lurer på om jeg noensinne kommer til å bruke dem?

*vurderer å arrangere slektstreff*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...