Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

Hos meg ville sånne duker vart leeenge uansett om de var hjemme- eller maskinstrikket. Blir ikke så mye slitasje i en skuff.

*Hehe* Akkurat som her!

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

12

• hidi, the scorpion

6

• Mrs. Wallace

4

• Bookworm

4

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Ja, jeg har fått noen plagg strikket av en dame som moren min kjenner, og hun er slik som bare MÅ ha strikketøy hele tiden. Og hun strikker såpass fort at hun raskt får dekket eget behov, så da er det greit å slippe å betale for garnet og attpåtil få noen kroner for jobben.

Er det mormor du snakker om? ;O)

Skrevet

Er det mormor du snakker om? ;O)

;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

;-)

Liker du ikke Pegasus???

Skrevet

Liker du ikke Pegasus???

rart spørsmål midt oppe i duktråden, men når du likevel spør: NEI! Har fått med meg noen sanger med dem på sånn norsk-på-norsk-svisj på NRK, og jeg får veritabelt fnatt av sanegne og ikke minst _sangeren_ *grøss*

Not my cup of tea...

Skrevet

Ville ikke hatt den om jeg hadde fått den.. Passer overhodet ikke inn hos meg, liker heller ikke sånne gammeldagse duker..

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en slik duk, men jeg skjønner godt at den prises til det den blir gjort i annonsen.

Skrevet

Jeg har noen hjemmeheklede duker som jeg har fått i gave av noen tanter. Spesielt den ene synes jeg er pen sånn isolert sett, men jeg synes ikke det passer inn i stua mi med slikt til hverdags. Jeg har litt duke-klaustrofobi elle rhva jeg skal kalle det - bruker nesten aldri duker.

Men til jul tar jeg frem den peneste heklede duken. Da legger jeg en stor rød ensfarget duk på spisebordet, og så legger jeg den hvite heklede duken oppå der.

De andre blir dessverre ikke mye brukt.

Hva har du på bordet når du skal servere f.eks kaffe eller middag til gjester?

Skrevet

Jeg bruker aldri duk på salongbordet, unntatt til jul, da jeg benytter noen duker som min manns bestemor har brodert for ørten år siden.

Ellers har jeg aldri verken duk eller løper der.

På spisestuebordet bruker jeg "vanlig stoffduk".

Skrevet

''Jeg har noen hjemmeheklede duker som jeg har fått i gave av noen tanter. ''

Jeg har noen på loftet som må være godt over 100 år gamle, heklet av mine formødre. Lurer på om jeg noensinne kommer til å bruke dem?

*vurderer å arrangere slektstreff*

''Jeg har noen på loftet som må være godt over 100 år gamle, heklet av mine formødre. Lurer på om jeg noensinne kommer til å bruke dem?''

Synes sånne kan være flotte i litt uvante settinger - så en gang en som hadde ramma inn en gammel duk på mørk bakgrunn og med en røff ramme, og hengt den opp som et kunstverk. Var faktisk veldig stilig, fin kontrast til et ellers ganske minimalistisk hjem.

Skrevet

''Hva har du på bordet når du skal servere f.eks kaffe eller middag til gjester?''

Må man ha duk på bordet når man serverer kaffe eller middag?

Gjest bikku
Skrevet

''Hva har du på bordet når du skal servere f.eks kaffe eller middag til gjester?''

Primært mat... og så bestikk og servise. Av og til bordbrikker. Men sjelden duk her i huset, i hvert fall.

Skrevet

På mitt stue-bord er jeg _nødt_ til å ha duk når vi har noen gjester - bordet har ileggsplater som ikke er maken til resten av bordet,- jeg har trøbbel hver gang, glemmer å vaske/stryke duker... Ellers pleier jeg å ha en grov løper på sofabord/kjøkkenbord.

Skrevet

Jaaaa....

Skrevet

Man må ha duk like mye som man må ha gardiner! Helst både påske-, jule-, sommer- og vintervarianten;-)

Gjest høstløv
Skrevet

På mitt stue-bord er jeg _nødt_ til å ha duk når vi har noen gjester - bordet har ileggsplater som ikke er maken til resten av bordet,- jeg har trøbbel hver gang, glemmer å vaske/stryke duker... Ellers pleier jeg å ha en grov løper på sofabord/kjøkkenbord.

Jeg har en teflonduk, den kan vaskes og sentrifugeres, tørker på et øyeblikk og skal ikke strykes.

Skrevet

Jeg hadde aldri kjøpt en slik duk, men jeg skjønner godt at den prises til det den blir gjort i annonsen.

Den er da overpriset og vel så det. Da jeg ble 40 for noen år sida fikk jeg av svigerfamilien en 3,5 meter lang duk i hardangersøm, og den kosta da 5000 kroner. Er du ikke helt trenevet så strikker du en sånn duk på betydelig kortere tid enn det tar å brodere en så stor duk. Så den er neimen ikke verdt 3500 kroner!

Skrevet

Man må ha duk like mye som man må ha gardiner! Helst både påske-, jule-, sommer- og vintervarianten;-)

Ha:-) Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; jeg mangler husmorgenet...

...men jeg har gardiner da:-) Men ikke til hver sesong;-)

Skrevet

Ha:-) Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen; jeg mangler husmorgenet...

...men jeg har gardiner da:-) Men ikke til hver sesong;-)

Det tok mange år før min mor sluttet å antyde at jeg burde ha sesonggardiner.;-)

Vi har gardiner kun der det trengs pga evt innsyn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...