Gå til innhold

Campingvogn-regelen

Gjest Håper noen kan hjelpe :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å ta kjøretimer for å kunne kjøre med camping-vogn (klasse BE), men så ser jeg at det er noe som heter campingvogn-regelen, og at man kan kjøre vogn med førerkort klasse B, innen visse rammer. Men øynene mine går helt i kryss når jeg prøver å regne ut hvor mye camping-vognen min kan veie... Hjernen bare kobler ut, så jeg håper noen her inne kan hjelpe meg. Her er linken til siden om regelen: http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+vedlikeholde/Utstyr+og+sikkerhet/Trekking+av+mindre+tilhenger

Min bil har egenvekt med fører: 1410 kg, og tillatt totalvekt 1925 kg. Tillatt hengervekt er 1335 kg. Det står ingenting om tillatt vogntog-vekt i vognkortet mitt, slik det står på vegvesenets side.

Jeg så en annonse for en campingvogn som hadde egenvekt 750 kg. Sto ikke noe om tillatt totalvekt på den, det er kanskje nødvendig å vite det for å regne ut om jeg kan kjøre med denne vogna?

Fortsetter under...

Skrevet

Dette har jeg spurt om et par ganger. Prøv å søk det opp. Jeg fikk et godt svar av mrxx.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241637682' post='4144478]

Dette har jeg spurt om et par ganger. Prøv å søk det opp. Jeg fikk et godt svar av mrxx.

Jeg får ingen treff når jeg søker på camping-vogn...veldig rart. Jeg har også tidligere skrevet innlegg om det. Tror du at du kan kopiere det til meg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...