Gå til innhold

Pegasus-noen flere som liker denne sangen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Det krever mye mer mot å stå for det man liker enn blindt å følge massene... ''

Det er jeg helt enig med deg i.

''Ergo har jeg mye mer respekt for de som faktisk innrømmer at de liker svensk dansebandmusikk eller joik eller noe annet sært enn de som bare vagt svarer "Dire Straits og Springsteen og sånt...."''

Men her forutsetter du nærmest at den som sier han/hun liker Dire Straits osv ikke samtidig mener det. Det er da fullt mulig at vedkommende gjør akkurat det samme som den som sier han liker danseband: De sier sin ærlige mening om det de liker best.

Og uansett kan det vel diskuteres hvem som er "massene", da, selv om det ikke regnes som kuuult å like danseband og slikt. Som en radioprater sa en gang for ørten år siden da Sputniks kassetter solgte som verst: "Én million trailersjåfører kan ikke ta feil!" M-)

''Men her forutsetter du nærmest at den som sier han/hun liker Dire Straits osv ikke samtidig mener det.''

Joda, du har et poeng der, men det er nå engang mer "safe" å si at man liker den gjengse musikken (det er mye fint der også altså!) og ikke innrømme eller legge til at man også liker .....

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• hidi, the scorpion

10

• Katt-ja

9

• Mrs D

7

Skrevet

''Jeg hadde ikke turt å innrømme at jeg likte slik musikk i det hele tatt jeg:-)''

Det krever mye mer mot å stå for det man liker enn blindt å følge massene... Ergo har jeg mye mer respekt for de som faktisk innrømmer at de liker svensk dansebandmusikk eller joik eller noe annet sært enn de som bare vagt svarer "Dire Straits og Springsteen og sånt...."

''Det krever mye mer mot å stå for det man liker enn blindt å følge massene... Ergo har jeg mye mer respekt for de som faktisk innrømmer at de liker svensk dansebandmusikk eller joik eller noe annet sært enn de som bare vagt svarer "Dire Straits og Springsteen og sånt...."''

Det er jeg enig med deg i, men likevel mener jeg at dansebandmusikk ligger stort sett nederst på rangstigen hva musikk gjelder (og jeg følger ikke strømmen når det gjelder musikksmak altså)

Skrevet

''Jeg hadde ikke turt å innrømme at jeg likte slik musikk i det hele tatt jeg:-)''

Det krever mye mer mot å stå for det man liker enn blindt å følge massene... Ergo har jeg mye mer respekt for de som faktisk innrømmer at de liker svensk dansebandmusikk eller joik eller noe annet sært enn de som bare vagt svarer "Dire Straits og Springsteen og sånt...."

Dessuten; hvis man liker Bruce Springsteen eller Dire Straits - liker man kvalitetsmusikk!

Skrevet

Jeg er av dem som aldri kjøper Se og Hør, men hvis jeg sier det, så regner folk med at jeg bare ikke tør å innrømme det, altså? Hmmm.

Skrevet

Jeg er av dem som aldri kjøper Se og Hør, men hvis jeg sier det, så regner folk med at jeg bare ikke tør å innrømme det, altså? Hmmm.

Nettopp, slik har det vært her lenge. Nytter ikke å si at det er noe en ikke gjør, fordi da er det bare det at man ikke tør å innrømme det.

Det er på samme måte hvis man kommenterer noen negativt, da er man bare misunnelig:-)

Skrevet

Dire Straits er ikke akkurat i øverste del av lista over det som musikkpolitiet kaller kul musikk (der hvor dansebandmusikk ligger nederst liksom...). Ikke at jeg bryr meg så mye om den lista, men å nevne Dire Straits i samme åndedrag som Bruce Springsteen er i alle fall ikke imponerende. ;-)

Skrevet

Har en omgangsvenn som virkelig tror innerst i hjertet at de som sier de ikke liker Vikingarna og musikk i den genren egentlig digger det, men ikke tør innrømme det. Jeg har prøvd å forklare ham hvor plaget jeg føler meg når jeg må høre på slikt, men det skjønner han rett og slett ikke kan være mulig.

Jeg på min side skjønner faktisk at folk som digger danseban kan føle seg plaget når jeg setter på U2 og nevnte Springsteen, musikk _jeg_ elsker. Så fordommene mot dansebandhaterne er ganske stor blant mange dansebandelskere. Og det er blant annet derfor uttalelser som Lillemus sin blir så feil.

Skrevet

''Men her forutsetter du nærmest at den som sier han/hun liker Dire Straits osv ikke samtidig mener det.''

Joda, du har et poeng der, men det er nå engang mer "safe" å si at man liker den gjengse musikken (det er mye fint der også altså!) og ikke innrømme eller legge til at man også liker .....

Men hva er _gjengs_ musikk?

Da jeg var russ tidlig på åttitallet sto det i russeavisa at jeg og en medruss som het Even hadde sær musikksmak, for vi likte Bruce Springsteen, Dire Straits og Pink Floyd. Og i tillegg ... *dååååån* ... likte jeg (som den eneste på min vg skole) Bat Out Of Hell med Meat Loaf! Atdetgåranaltså! Så oppfattelsen av hva som er gjengs musikk kommer både an på omgangskrets og miljø ellers.

Skrevet

Dire Straits er ikke akkurat i øverste del av lista over det som musikkpolitiet kaller kul musikk (der hvor dansebandmusikk ligger nederst liksom...). Ikke at jeg bryr meg så mye om den lista, men å nevne Dire Straits i samme åndedrag som Bruce Springsteen er i alle fall ikke imponerende. ;-)

Man trenger kanskje ikke å nevne Dire Straits i samme åndedrag som Bruce Springsteen - men Mark Knopfler passer inn, ingen tvil om det rent musikkteknisk sett...

Mrs. Wallace
Skrevet

''Joda, du har et poeng der, men det er nå engang mer "safe" å si at man liker den gjengse musikken''

Det er da slett ikke over alt at Dire Straits og Bruce Springsteen er gjengs musikk - på ingen som helst måte, faktisk. Mange steder er det like "modig" å innrømme at man hører på Springsteen, eller VG-lista, eller jazz, for den saks skyld. Dessuten - man kan da ikke la være å like noe man liker, bare fordi det er gjengs og dermed tilsynelatende mindre modig.

Skrevet

Man trenger kanskje ikke å nevne Dire Straits i samme åndedrag som Bruce Springsteen - men Mark Knopfler passer inn, ingen tvil om det rent musikkteknisk sett...

Tja. Men fin musikk er da så mye mer enn det rent musikk_tekniske_. Bortsett fra noen av de første utgivelsene til Dire Straits, så syns jeg mye av det Mark Knopfler har laget er gørrende kjedelig.

Skrevet

''Joda, du har et poeng der, men det er nå engang mer "safe" å si at man liker den gjengse musikken''

Det er da slett ikke over alt at Dire Straits og Bruce Springsteen er gjengs musikk - på ingen som helst måte, faktisk. Mange steder er det like "modig" å innrømme at man hører på Springsteen, eller VG-lista, eller jazz, for den saks skyld. Dessuten - man kan da ikke la være å like noe man liker, bare fordi det er gjengs og dermed tilsynelatende mindre modig.

OG det bør være helt OK at man faktisk sier at nei, det der er ikke musikk etter min smak når man blir spurt. Det er jo ikke ment som noen personlig fornærmelse selv om det av og til virker som om folk tar det som et nederlag at ikke alle liker noe de selv syns er fint.

Gjest gammel doler uten nick
Skrevet

Vi blir aldi enige om noe som helst, hidi. Jeg ønsker deg alt godt og er glad for at du finner glede i musikk hvilken form den enn måtte ha.

Skrevet

Nei, det jeg mener er som f.eks. en kar jeg traff en gang og spurte etterhvert hva han likte i musikkveien. Joda, det var nå Dire Straits og Springsteen og sånt.. Men da jeg sa hva jeg likte (som ikke er helt mainstreem kan man si!) så kom det frem at egentlig så likte han folkemusikk best! Hvorfor ikke si det med en gang da? Er det pinlig eller hva?

Skrevet

Nei, det jeg mener er som f.eks. en kar jeg traff en gang og spurte etterhvert hva han likte i musikkveien. Joda, det var nå Dire Straits og Springsteen og sånt.. Men da jeg sa hva jeg likte (som ikke er helt mainstreem kan man si!) så kom det frem at egentlig så likte han folkemusikk best! Hvorfor ikke si det med en gang da? Er det pinlig eller hva?

Denne historien er vel først og fremst representativ for denne mannen, og ikke for alle som sier de liker Dire Straits og/eller Bruce Springsteen, eller andre mainstream-artister.

Skrevet

Denne historien er vel først og fremst representativ for denne mannen, og ikke for alle som sier de liker Dire Straits og/eller Bruce Springsteen, eller andre mainstream-artister.

Selvfølgelig er det lov å like dem, jeg har da aldri sagt noe annet, men det er mange som kun trekker frem de mest kjente og "safe" artistene når de blir spurt om hvilken musikk de liker og som ikke tør fortelle om det andre de også synes godt om av frykt for at folk skal le av dem.

Jeg traff selv en snåling som flirte da han så cd-samlingen min, jeg trenger vel ikke si at jeg aldri så ham igjen etter det? Ikke at jeg ble såret over det, men det har med respekt for andre og andres smak å gjøre synes jeg.

Skrevet

Selvfølgelig er det lov å like dem, jeg har da aldri sagt noe annet, men det er mange som kun trekker frem de mest kjente og "safe" artistene når de blir spurt om hvilken musikk de liker og som ikke tør fortelle om det andre de også synes godt om av frykt for at folk skal le av dem.

Jeg traff selv en snåling som flirte da han så cd-samlingen min, jeg trenger vel ikke si at jeg aldri så ham igjen etter det? Ikke at jeg ble såret over det, men det har med respekt for andre og andres smak å gjøre synes jeg.

Jeg tror ikke jeg ville latt være å se en fyr igjen "bare" fordi han hadde flirt over CD-samlingen min.

Jeg er helt enig i at man skal ha respekt for andre, men man må også ha det for seg selv, og våge å like noe som ikke alle andre liker, uten å bli støtt og ta det personlig at andre ikke deler samme smak.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg ville latt være å se en fyr igjen "bare" fordi han hadde flirt over CD-samlingen min.

Jeg er helt enig i at man skal ha respekt for andre, men man må også ha det for seg selv, og våge å like noe som ikke alle andre liker, uten å bli støtt og ta det personlig at andre ikke deler samme smak.

Ah,- jeg leste det som at fyren aldri tok kontakt igjen pga CD-samlingen,- det hadde jo ikke vært så utenkelig ;-) Om en jeg hadde vært bare sånn passe interessert i, viste seg å være Pegasus- eller Vikingarna-fan (og dermed tilbøyelig til å ville høre på dette i ny og ne - eller tilogmed ofte!) - så hadde jeg nok kanskje ikke foreslått et nytt møte... Om jeg hadde vært hals-over-hode forelsket i utgangspunktet hadde det nok ikke spilt noen rolle, da...

Skrevet

Nå var det ikke bare det at han "lo" av musikken min, men det var skikkelig hånlig + en del annet selvfølgelig med denne fyren da. Han var, mildt sagt, veldig merkelig...

Skrevet

Ah,- jeg leste det som at fyren aldri tok kontakt igjen pga CD-samlingen,- det hadde jo ikke vært så utenkelig ;-) Om en jeg hadde vært bare sånn passe interessert i, viste seg å være Pegasus- eller Vikingarna-fan (og dermed tilbøyelig til å ville høre på dette i ny og ne - eller tilogmed ofte!) - så hadde jeg nok kanskje ikke foreslått et nytt møte... Om jeg hadde vært hals-over-hode forelsket i utgangspunktet hadde det nok ikke spilt noen rolle, da...

''Ah,- jeg leste det som at fyren aldri tok kontakt igjen pga CD-samlingen,- det hadde jo ikke vært så utenkelig ;-) ''

Å! Tenkte ikke på det! ;-) Men det er jo selvsagt mulig! :-)

''Om en jeg hadde vært bare sånn passe interessert i, viste seg å være Pegasus- eller Vikingarna-fan (og dermed tilbøyelig til å ville høre på dette i ny og ne - eller tilogmed ofte!) - så hadde jeg nok kanskje ikke foreslått et nytt møte... Om jeg hadde vært hals-over-hode forelsket i utgangspunktet hadde det nok ikke spilt noen rolle, da...''

*he he* Skjønner hva du mener! :-) Pluss at det neppe er _bare_ Vikingarnarnarna som gjør at man tenker at det ikke er så viktig å treffe fyren igjen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...