Gå til innhold

tannregulering til voksne

Anbefalte innlegg

Gjest Tannregulering....
Skrevet

Er det noen som vet hvor mye det koster med tannregulering for voksne? Og hvor lenge må man gå med denne reguleringen??

candyqueen_83
Skrevet

Det spørs jo hvilken grunn man skal ha det for.

Gjest Tannregulering....
Skrevet

Det spørs jo hvilken grunn man skal ha det for.

mellomrom mellom fortennene....

Gjest pårørende
Skrevet

vet jo ikke nøyaktig hva det koster, men personer som er over 18 år får ikke dekket noe av trygdekontoret, uansett grunn. så det vil vel ligge på mellom 20-30000 kr.

Gjest høstløv
Skrevet

Gå til en reguleringstannlege og få et prisoverslag, samt et tidsskjema.

Gjest Aimabel
Skrevet

mellomrom mellom fortennene....

Høres ikke ut som grunnlag for å få noe av det dekket, dersom det kun er for utseendet. Men jeg vet ikke pris. Når det gjelder hvor lenge du må ha det, så kommer det jo helt an på hvor stort mellomrommet er og hvor villige tennene dine er til å flytte på seg. Husk at det går an å få regulering på innsiden også, så synes det ikke. Sikkert et sabla styr å holde rent, men...

dingsedama
Skrevet

jeg har fått satt på regulering idag faktisk... er voksen og har store glipper mellom alle framtennene oppe samt 10mm overbitt..

reguleringstannlegen har estimert at det blir et år med streng oppe, for så å lime tråd på baksiden av tennene som skal sitte der for evig og alltid etterpå.. prisoverslag er satt til 16.000, med slingringsmonn på 2000 hver vei.

jeg har søkt trygdekontoret om støtte siden jeg har så stort overbitt og tannstillingen bare blir mer og mer feil siden jeg har fremtennene oppe utenpå underleppa, slik at denne presser de mer og mer ut... om jeg får støtte vet jeg ikke enda, men det jeg har klart å finne ut fra nav sine sider så kan jeg ha rett på å få dekka 75% pga tannstillingen og "feilene"

Gjest tannbiter
Skrevet

jeg har fått satt på regulering idag faktisk... er voksen og har store glipper mellom alle framtennene oppe samt 10mm overbitt..

reguleringstannlegen har estimert at det blir et år med streng oppe, for så å lime tråd på baksiden av tennene som skal sitte der for evig og alltid etterpå.. prisoverslag er satt til 16.000, med slingringsmonn på 2000 hver vei.

jeg har søkt trygdekontoret om støtte siden jeg har så stort overbitt og tannstillingen bare blir mer og mer feil siden jeg har fremtennene oppe utenpå underleppa, slik at denne presser de mer og mer ut... om jeg får støtte vet jeg ikke enda, men det jeg har klart å finne ut fra nav sine sider så kan jeg ha rett på å få dekka 75% pga tannstillingen og "feilene"

Voksne får ikke støtte til tannregulering av trygden, uansett grunn, er det jeg har fått høre. Så hvis du får noe dekket vil jeg gjerne vite hvorfor og hvordan :) Så da håper vi på en tilbakemelding her

Skrevet

Voksne får ikke støtte til tannregulering av trygden, uansett grunn, er det jeg har fått høre. Så hvis du får noe dekket vil jeg gjerne vite hvorfor og hvordan :) Så da håper vi på en tilbakemelding her

Jeg er 29 år, har underbitt og trenger kjeveoperasjon og har dermed fått dekket 100% av utgiftene til regulering (hvilket betyr 20.000kr i egenandel). Så voksne får det dekket i større eller mindre grad dersom tennene gir fysiske plager. Reguleringstannlegen min fikset søknaden for meg, trengte bare å signere, og så ble det sendt inn til NAV. Betaler egenandelen over tid (en sum hvert kvartal over halvannet år) + røntgenbilder (som ikke regnes med, av en eller annen grunn).

Dersom man skal ha regulering på innsiden av tennene får man ikke dekket noe, ettersom dette er mye dyrere i første omgang - og gjort kun av kosmetiske grunner.

Forøvrig går jeg hos Tannbuen i Oslo, som er veldig flinke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...