morsan Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Litt i tvil om dette er rette forum, all den tid det heter "småbarn", men dog: Sønnens 12-årsdag nærmer seg, og jeg lider virkelig av idétørke når det gjelder hva vi skal gjøre. Junior er veldig oppsatt på å ha bursdagen hjemme, så opplegg utenfor hjemmet er uaktuelt. han sier det alltid har vært hans "greie", i en tid der det blir stadig mer vanlig med bursdager alle andre steder enn hjemme. Men vi har hatt masse spennende og morsomt opplegg her, så det er ikke rart han har vært fornøyd. Men altså - nå lider mor av idétørke, og dette har jo i aller høyeste grad sammenheng med at de nå har blitt så store at det er vanskelig å finne på noe som ikke blir sett på som ukult og barnslig. Han vil helst ikke se film. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg planlegger å ha et mordmysterie-opplegg i 11-årsdagen til min sønn etter omtrent dette opplegget: http://trevor-hopkins.com/mystery/index.html Det er litt jobb da, så jeg får se hva jeg rekker, men jeg tror det kan bli vellykket i gjengen hans. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg planlegger å ha et mordmysterie-opplegg i 11-årsdagen til min sønn etter omtrent dette opplegget: http://trevor-hopkins.com/mystery/index.html Det er litt jobb da, så jeg får se hva jeg rekker, men jeg tror det kan bli vellykket i gjengen hans. Så kult!! Dette hadde jeg elsket på den alderen ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tenkte på pysjamasparty med mat, godterier og film + overnatting. Men det blir jo ikke bra når han ikke vil se film. (Og så kan de jo ikke være så mange om de skal overntatte) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Tenåringen var nettopp i en bursdag der alle skulle komme utkledd som noe eller noen som begynte på samme forbokstav som deres eget navn. F.eks. kom Lasse utkledd som lampe - IKEA-skjerm på hodet og ledning med støpsel hengende som hale. Ikke akkurat århundrets mest originale, men... Krimgåte var jo en kjempeidé, men jeg hadde hatt problemer med å forberede den bra nok. Jeg vet det foregår en del Idol-jentebursdager, men at gutta foretrekker Norske Talenter-konseptet. Slenger det bare ut som en mulig start-idé (som sikkert noen vil hate). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Tenåringen var nettopp i en bursdag der alle skulle komme utkledd som noe eller noen som begynte på samme forbokstav som deres eget navn. F.eks. kom Lasse utkledd som lampe - IKEA-skjerm på hodet og ledning med støpsel hengende som hale. Ikke akkurat århundrets mest originale, men... Krimgåte var jo en kjempeidé, men jeg hadde hatt problemer med å forberede den bra nok. Jeg vet det foregår en del Idol-jentebursdager, men at gutta foretrekker Norske Talenter-konseptet. Slenger det bare ut som en mulig start-idé (som sikkert noen vil hate). Jeg har allerede spurt om han vil ha utkledning, men det var absolutt ikke aktuelt...;-) Og synging likeså. Men Norske Talenter kunne jo vært noe. Jeg skal ihvertfall spørre han! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Tenkte på pysjamasparty med mat, godterier og film + overnatting. Men det blir jo ikke bra når han ikke vil se film. (Og så kan de jo ikke være så mange om de skal overntatte) Ja, overnattingsparty kunne jo ha vært noe, men da må han begrense seg, ja. Jeg får spørre han - vil han ha 4-5 på overnatting eller 8-10 i selskap. Pysjparty uten overnatting er nok uaktuelt *he he* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg planlegger å ha et mordmysterie-opplegg i 11-årsdagen til min sønn etter omtrent dette opplegget: http://trevor-hopkins.com/mystery/index.html Det er litt jobb da, så jeg får se hva jeg rekker, men jeg tror det kan bli vellykket i gjengen hans. Oi, det så jo dritkult ut! Må lese mer og tenke nøye over om det kunne være noe. Men jeg kjenner jo at følgende beskrivelse kunne passe veldig bra: ''So, this party is suitable for children who are old enough to read aloud reasonably well, but young enough to enjoy a certain amount of shouting and running around. '' ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Litt kjedelig kanskje, men endog; quiz? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Litt kjedelig kanskje, men endog; quiz? Ja, det kunne faktisk være noe. :-) Kommer jo an på hvordan det hele organiseres. Vi har hatt "natursti" da han var 7 eller 8 men spørsmålene må jo være av en helt annen karakter når de er 12 *S* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Oi, det så jo dritkult ut! Må lese mer og tenke nøye over om det kunne være noe. Men jeg kjenner jo at følgende beskrivelse kunne passe veldig bra: ''So, this party is suitable for children who are old enough to read aloud reasonably well, but young enough to enjoy a certain amount of shouting and running around. '' ;-) Ja, jeg falt også for den:-) Når er bursdagen? Hvis jeg orker å oversette og tilrettelegge til min, kan du jo arve av meg. Men jeg lover ingenting... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, det kunne faktisk være noe. :-) Kommer jo an på hvordan det hele organiseres. Vi har hatt "natursti" da han var 7 eller 8 men spørsmålene må jo være av en helt annen karakter når de er 12 *S* Vi hadde cageball og quiz det året jr ble 12, og jeg gjorde det høyst enkelt med å dele gjengen inn i lag, og stilte passe vriene og varierte spørsmål fra jr-geni. Mens de tenkte, skrev jeg svaret på et ark, og vips - der var fasiten klar. Temmelig ad hoc mao - men høyst vellykket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Ja, jeg falt også for den:-) Når er bursdagen? Hvis jeg orker å oversette og tilrettelegge til min, kan du jo arve av meg. Men jeg lover ingenting... :-) Utrolig snilt av deg. Det er i juni. Jeg så nå at han hadde nesten 30 roller! *gulp* Så mange barn kommer ikke vi til å ha, så da er det ikke bare snakk om å oversette, men _endre_.... Så da ble det jo litt mindre aktuelt likevel. Dette er sånn man egentlig burde begynne å planlegge med tanke på 13-årsdagen! ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Oi, det så jo dritkult ut! Må lese mer og tenke nøye over om det kunne være noe. Men jeg kjenner jo at følgende beskrivelse kunne passe veldig bra: ''So, this party is suitable for children who are old enough to read aloud reasonably well, but young enough to enjoy a certain amount of shouting and running around. '' ;-) Hm, passer ikke den beskrivelsen på forbløffende mange - og ikke bare barn? *rødme* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Hm, passer ikke den beskrivelsen på forbløffende mange - og ikke bare barn? *rødme* Passer på barn i alle aldre! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 :-) Utrolig snilt av deg. Det er i juni. Jeg så nå at han hadde nesten 30 roller! *gulp* Så mange barn kommer ikke vi til å ha, så da er det ikke bare snakk om å oversette, men _endre_.... Så da ble det jo litt mindre aktuelt likevel. Dette er sånn man egentlig burde begynne å planlegge med tanke på 13-årsdagen! ;-) Ja, jeg ble egentlig litt imponert over dimensjonene de hadde tatt på seg. Vi skal ikke ha 30 barn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest majas mamma Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Naboen skulle pusse opp sitt MEGET gammeldagse kjøkken. Sønnen i huset inviterte ALLE guttene i klassen på "raserings-party". Det dukket opp 13 gutter i arbeidstøy, og tre timer senere var kjøkkenet fritt for både skaper og gammelt gulv-belegg. Belønningen var grillpølser og brus på verandaen, og i følge min sønn, som var en av de 13 inviterte guttene er det den KULESTE bursda´n han har vært på noen gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 7. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2009 Naboen skulle pusse opp sitt MEGET gammeldagse kjøkken. Sønnen i huset inviterte ALLE guttene i klassen på "raserings-party". Det dukket opp 13 gutter i arbeidstøy, og tre timer senere var kjøkkenet fritt for både skaper og gammelt gulv-belegg. Belønningen var grillpølser og brus på verandaen, og i følge min sønn, som var en av de 13 inviterte guttene er det den KULESTE bursda´n han har vært på noen gang. *he he* Tenker de likte å være "demolition men", ja! Men SÅ fælt er dog ikke kjøkkenet vårt, synes jeg, så det får stå en stund til;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Søkte litt på mordmysteriefester etter inspirasjon fra AV, og det er masse gøy der ute beregnet for litt færre enn 30 gjester ) http://uk.host-party.com/viewmysteries.asp?Type=15¬p=1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Søkte litt på mordmysteriefester etter inspirasjon fra AV, og det er masse gøy der ute beregnet for litt færre enn 30 gjester ) http://uk.host-party.com/viewmysteries.asp?Type=15¬p=1 Hm, den linken ble ikke helt som den skulle.... http://no.host-party.com/ Velg UK nederst på siden (trykk på flagget), og deretter "View mysteries" øverst til venstre. Der finner du mysterier for barn, tenåringer og voksne. Masse som ser kjempegøy ut! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.