Gå til innhold

Lindorff

Gjest Irritert og lei nå

Anbefalte innlegg

Gjest Irritert og lei nå

Jeg fikk en sak hos Lindorff for noen år siden. Hadde det litt grusomt akkurat så jeg ga blaffen i det. I fjor " våknet" jeg opp og tok kontakt med de og gjorde en avtale om å betale en sum hver mnd. Og det har jeg gjordt i 1 år. Men i dag kom brevet fra Lindorff om at vist ikke gjelden var betalt innen 30 Mai så fikk jeg betalingsanmerkning. Skjønner ikke dette. Summen har ikke gått ned selv om jeg har betalt hver mnd. Gjeldsrådgiveren gjorde avtale med at resten skulle stoppe når jeg begynte å betale. Tror ikke at lindorff har helt kontroll på sine egne saker. De har jo kontorer mange plasser men samarbeider tydeligvis ikke. Bør jeg sende en kopi av alle betalingene jeg har gjordt til dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring dem da, først og fremst - sannsynligvis er det en veldig enkel sak å sjekke for en kundeansvarlig du treffer på telefonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Har du brukt et referansenr/kundenr eller KID-nr når du har betalt, da? Hvis ikke, kan det selvsagt hende det ikke er blitt registrert skikkelig på saken din.

Du bør uansett begynne med å ringe Lindorff. I brevet du har fått står det sikkert oppgitt en saksbehandler eller et telefonnr. Så kan de skjekke hva som har skjedd, og du kan evt sende dem kvitteringene om de ønsker det. Men ring FORT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Irritert og lei nå

Har du brukt et referansenr/kundenr eller KID-nr når du har betalt, da? Hvis ikke, kan det selvsagt hende det ikke er blitt registrert skikkelig på saken din.

Du bør uansett begynne med å ringe Lindorff. I brevet du har fått står det sikkert oppgitt en saksbehandler eller et telefonnr. Så kan de skjekke hva som har skjedd, og du kan evt sende dem kvitteringene om de ønsker det. Men ring FORT.

Ja har brukt det samme kid nr i 1 år siden jeg begynte å betale. Det kid nr står på regningen. Sendte en mail til de som hadde sendt meg brevet i dag. Dette var svaret jeg fikk :

Hei.

Lindorff Decision AS er et kredittopplysningsbyrå som arbeider ut fra en konsesjon gitt av Datatilsynet. Vi innhenter inkassosaker fra alle de største inkassoselskapene i Norge. Dommer innhentes fra forliksrådene. Vi får utleggsforretninger og arrester fra Løsøreregisteret og Eiendomsregisteret.

Lindorff Decision sitter kun på et register med kredittopplysninger og kjenner ikke til selve saken.

Etter samtale med saksbehandler hos Lindorff Inkasso kan vi ikke se at det skal være noen grunn til at denne anmerkningen skal slettes fra vårt register. Anmerkningen vil således bli stående til det kommer nye momenter eller ny dokumentasjon i saken.......

Jeg lurer på hvor i all verden pengene jeg har betalt har blitt av.Må vel ringe i morgen men jeg er så irritert så vist dem prøver på mye klikker jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blame

Mener du at du er ferdig å betale ned gjelda, eller gjenstår det mer?

Jeg ville skrevet brev og "påminnet de avtalen som ble gjort da og da med saksbehandler NN om at saken ikke skal taes videre mens du nedbetaler gjelden, og at vedlagt finner de kvitteringer for månedlige innbetaler som viser at du har holdt din del av avtalen". Eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lønningsansvarlig

Ta kontakt med dem så fort som mulig, be om en oversikt over opprinnelig krav, påløpt rente, hva som er nedbetalt og restbeløp.

Hvis det påløper endel rente og nedbetalinger ikke dekker mer enn det så er det klart at restbeløpet ikke minker. Kjenner til slike tilfeller fra jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lei og trist nå

Mener du at du er ferdig å betale ned gjelda, eller gjenstår det mer?

Jeg ville skrevet brev og "påminnet de avtalen som ble gjort da og da med saksbehandler NN om at saken ikke skal taes videre mens du nedbetaler gjelden, og at vedlagt finner de kvitteringer for månedlige innbetaler som viser at du har holdt din del av avtalen". Eller noe sånt.

Nei er ikke ferdig men hadde en avtale om å betale en viss sum pr mnd. Og at renten skulle stoppe når jeg begynte å betale. Men det ser ut som om innbetalingene mine ikke er registrert. Ringte først:Lindorff inkasso og etterpå LINDORFF DECISION men de skyver ansvaret fram og tilbake. Jævla tilbakestående idioter. Sorry språket men er bare opgitt og forbannet nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...