Gjest Irritert og lei nå Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Jeg fikk en sak hos Lindorff for noen år siden. Hadde det litt grusomt akkurat så jeg ga blaffen i det. I fjor " våknet" jeg opp og tok kontakt med de og gjorde en avtale om å betale en sum hver mnd. Og det har jeg gjordt i 1 år. Men i dag kom brevet fra Lindorff om at vist ikke gjelden var betalt innen 30 Mai så fikk jeg betalingsanmerkning. Skjønner ikke dette. Summen har ikke gått ned selv om jeg har betalt hver mnd. Gjeldsrådgiveren gjorde avtale med at resten skulle stoppe når jeg begynte å betale. Tror ikke at lindorff har helt kontroll på sine egne saker. De har jo kontorer mange plasser men samarbeider tydeligvis ikke. Bør jeg sende en kopi av alle betalingene jeg har gjordt til dem? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det bør du Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 ''Bør jeg sende en kopi av alle betalingene jeg har gjordt til dem?'' Ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ring dem da, først og fremst - sannsynligvis er det en veldig enkel sak å sjekke for en kundeansvarlig du treffer på telefonen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har du brukt et referansenr/kundenr eller KID-nr når du har betalt, da? Hvis ikke, kan det selvsagt hende det ikke er blitt registrert skikkelig på saken din. Du bør uansett begynne med å ringe Lindorff. I brevet du har fått står det sikkert oppgitt en saksbehandler eller et telefonnr. Så kan de skjekke hva som har skjedd, og du kan evt sende dem kvitteringene om de ønsker det. Men ring FORT. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Irritert og lei nå Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Har du brukt et referansenr/kundenr eller KID-nr når du har betalt, da? Hvis ikke, kan det selvsagt hende det ikke er blitt registrert skikkelig på saken din. Du bør uansett begynne med å ringe Lindorff. I brevet du har fått står det sikkert oppgitt en saksbehandler eller et telefonnr. Så kan de skjekke hva som har skjedd, og du kan evt sende dem kvitteringene om de ønsker det. Men ring FORT. Ja har brukt det samme kid nr i 1 år siden jeg begynte å betale. Det kid nr står på regningen. Sendte en mail til de som hadde sendt meg brevet i dag. Dette var svaret jeg fikk : Hei. Lindorff Decision AS er et kredittopplysningsbyrå som arbeider ut fra en konsesjon gitt av Datatilsynet. Vi innhenter inkassosaker fra alle de største inkassoselskapene i Norge. Dommer innhentes fra forliksrådene. Vi får utleggsforretninger og arrester fra Løsøreregisteret og Eiendomsregisteret. Lindorff Decision sitter kun på et register med kredittopplysninger og kjenner ikke til selve saken. Etter samtale med saksbehandler hos Lindorff Inkasso kan vi ikke se at det skal være noen grunn til at denne anmerkningen skal slettes fra vårt register. Anmerkningen vil således bli stående til det kommer nye momenter eller ny dokumentasjon i saken....... Jeg lurer på hvor i all verden pengene jeg har betalt har blitt av.Må vel ringe i morgen men jeg er så irritert så vist dem prøver på mye klikker jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blame Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Mener du at du er ferdig å betale ned gjelda, eller gjenstår det mer? Jeg ville skrevet brev og "påminnet de avtalen som ble gjort da og da med saksbehandler NN om at saken ikke skal taes videre mens du nedbetaler gjelden, og at vedlagt finner de kvitteringer for månedlige innbetaler som viser at du har holdt din del av avtalen". Eller noe sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lønningsansvarlig Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Ta kontakt med dem så fort som mulig, be om en oversikt over opprinnelig krav, påløpt rente, hva som er nedbetalt og restbeløp. Hvis det påløper endel rente og nedbetalinger ikke dekker mer enn det så er det klart at restbeløpet ikke minker. Kjenner til slike tilfeller fra jobben. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lei og trist nå Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Mener du at du er ferdig å betale ned gjelda, eller gjenstår det mer? Jeg ville skrevet brev og "påminnet de avtalen som ble gjort da og da med saksbehandler NN om at saken ikke skal taes videre mens du nedbetaler gjelden, og at vedlagt finner de kvitteringer for månedlige innbetaler som viser at du har holdt din del av avtalen". Eller noe sånt. Nei er ikke ferdig men hadde en avtale om å betale en viss sum pr mnd. Og at renten skulle stoppe når jeg begynte å betale. Men det ser ut som om innbetalingene mine ikke er registrert. Ringte først:Lindorff inkasso og etterpå LINDORFF DECISION men de skyver ansvaret fram og tilbake. Jævla tilbakestående idioter. Sorry språket men er bare opgitt og forbannet nå 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.