Gå til innhold

Pastasalat

Anbefalte innlegg

Gjest Mirakelet
Skrevet

Noen som har oppskrift på en god pastasalat?

Tenkte på en med kylling og pastasløyfer, ananas, salat, paprika og hva annet som passer til? Og hva slags saus/dressing passer?

Gjest tinzytown
Skrevet

Jeg ville heller gått for bulgur eller couscous istedenfor pasta.

Gjest Mirakelet
Skrevet

Jeg ville heller gått for bulgur eller couscous istedenfor pasta.

det liker jeg ikke og jeg skal ikke ha pastasalat fordi det er sunt, men fordi det er godt.. sånn egentlig er det dressingen jeg er ute etter, hjemmelaget eller kjøpeferdig? Hva passer - pasta og kyllingsalat?

Gjest tinzytown
Skrevet

det liker jeg ikke og jeg skal ikke ha pastasalat fordi det er sunt, men fordi det er godt.. sånn egentlig er det dressingen jeg er ute etter, hjemmelaget eller kjøpeferdig? Hva passer - pasta og kyllingsalat?

Jeg synes fransk dressing er best, olje, sennep, sitron, salt og pepper.. Lager den litt på slump og smaker til etterhvert.

Balsamico eddik blandet med olje er også en favoritt.

mil1365380270
Skrevet

Til det du sa synes jeg en hvitløk- og rømmedressing passer best.

Skrevet

Kald pasta blir ikke godt uansett hva du tilsetter!!!

dingsedama
Skrevet

vi har veldig ofte en dæsj med sweet chilisaus på.. ikke altfor mye, men nok til å gi en pikant smak...

ellers: pastaskruer eller sløyfer, gjerne tricolorpasta, da den har litt mer forskjellige smaker... ananas, kylling, paprika, rødløk, ost i biter(vanlig hvitost, ofte norwegia, for den syns gubben er best), agurk, purre, og ellers det jeg finner i kjøleskapet eller grønnsaksdisken...

Solskinnspiken
Skrevet

Jeg synes det er veldig godt meda appelsiner i salat. Passer veldig godt sammen med kylling, hvis man har i det.

jubalong70
Skrevet

Jeg er ingen "dressing-person", men får jeg skikkelig god tzatziki eller Heinz hvitløkssaus på salaten - da blir det vanvittig godt :)

Ellers kan man jo ha i alt man vil i salater. Nå har vårløkene kommet - gir kjempegod smak.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg synes det er godt med en god fransk hjemmelaget dressing av vinaigrette-typen til pastasalat.

Jeg ville droppet søte saker som ananas i. Derimot ville jeg hatt i soltørkede tomater og/eller cherrytomater, samt ruccola og pinjekjerner i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...