Gjest - usikre på hva som er best for sønnen vår Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Sønnen vår på snart fem år har trang forhud og er satt opp til operasjon. Vi er litt betenkt i forhold til hvor stort inngrepet blir og eventuelle bivirkninger av dette. Det virker som kirurgen heller mot å fjerne hele forhuden i dette tilfellet (alternativt mener vi å vite at man kan lage noen "snitt" for å gjøre det mindre trangt). Forhuden er så trang at det ikke er mulig å trekke forhuden tilbake i det hele tatt, men han har ikke problemer med urinering. Far i huset har selv gjennomgått full omskjæring i slutten av tenårene, og mener han nå ca. 20 år senere har fått nedsatt følsomhet i penishodet som følge av at dette har ligget ubeskyttet i disse årene. Er det noen som har erfaringer å bidra med? Er det håp om at ting skal "gå seg til" med årene slik at inngrep ikke er nødvendige, eller er det like greit å få det overstått med en gang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg regner med at dere har prøvd hormonkrem? Poden her brukte det en periode pga trang forhud og jeg mener det hjalp litt i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Min sønn har operert for trang forhud og jeg fikk inntrykk av at full omskjæring ikke var aktuelt. Det var to metoder som ble diskutert, men ingen av dem gikk på å fjerne hele forhuden. Hos min gutt gjorde de et snitt på langs og sydde igjen på tvers (eller var det omvendt?), noe som ga en romsligere forhud. Hans var også veldig trang på forhånd, men er helt fin nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
coer Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg regner med at dere har prøvd hormonkrem? Poden her brukte det en periode pga trang forhud og jeg mener det hjalp litt i alle fall. Ifølge legen ville ikke det være mye til hjelp i dette tilfellet... Det brukes i tilfeller hvor man får trukket huden litt tilbake, for da har man noe å tøye mot - i vår sønns tilfelle omslutter forhuden fullstendig selv når max tilbaketrukket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingoen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er gift med en mann som har hatt samme type problemstilling i barndommen. Han fungerer helt supert, og han er veldig følsom og normal på "hodet". Jeg syns han ser fin ut, og det er mange fordeler med omskåren penis. Blant annet er den veldig lett å vaske HELT ren! Dette går helt sikkert veldig fint, ikke bekymre deg for gutten din! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest usikre på hva som er best for sønnen vår Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg er gift med en mann som har hatt samme type problemstilling i barndommen. Han fungerer helt supert, og han er veldig følsom og normal på "hodet". Jeg syns han ser fin ut, og det er mange fordeler med omskåren penis. Blant annet er den veldig lett å vaske HELT ren! Dette går helt sikkert veldig fint, ikke bekymre deg for gutten din! Jeg er enig med deg. Barnets far er som nevnt også omskjært, men selv mener han å oppleve at følsomheten går gradvis ned med årene og lurer på om det har med omskjæringen å gjøre. Han er nå 43 år. Hvor gammel er mannen din? Jeg tenker det like gjerne kan være snakk om hormonelle forandringer, men hvem vet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Dette vet jeg lite om, men mener å ha lest et eller annet sted at redusert følsomhet er en konsekvens av omskjæring... Spørsmålet blir vel om det likevel er bedre enn alternativet. Men får dere ikke skikkelig informasjon av legen? Det må være en selvfølge at dere får svar på alt dere lurer på og kan føle trygghet for avgjørelsen, synes jeg. Har du forsøkt å google dette temaet? Noen ganger er det utrolig hvor mye bra informasjon en kan få. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Men er det nødvendig å gjøre noe NÅ ettersom han ikke har problemer? Min sønn var adskillig eldre før enn forhuden kunne trekkes tilbake. det er jo stor forskjell på barn - kanskje den løsner av seg selv hvis dere gir det mer tid? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.