Gå til innhold

Hvilken iPod?

Anbefalte innlegg

Gjest muzzikk-avhengig
Skrevet

Jeg har lite peiling på iPod, så lurte på om noen mer erfarne her kunne komme med råd?

Jeg er ute etter å kunne ta med meg musikk og kunne spille det med ganske bra lyd. Derfor må den være lett, og ha bra høyttalere. Jeg tror kanskje en iPod må være tingen, men da må jeg vel kjøpe høyttalere i tillegg? Også finnes det vel sikkert mange typer? Noen som vet hvilken som er grei?

Skrevet

Det fine med iPod, enten du velger Classic, Touch eller Nano, er at det finnes høyttalersystemer for dem i mange prisklasser. Ingen annen mp3-spiller har i nærheten av samme utvalget. Skal lyden være bra bør du nok litt opp i pris på dock/høyttalere.

Hvilken av de tre du eventuelt velger er en smakssak. Selv har jeg iPod Classic på 160 GB der jeg har hele musikksamlinga mi på rundt 1600 CD-er liggende. Denne er koblet til en Tivoli YiYiY, og jeg er kjempefornøyd med dem sammen. I tillegg har sønnen min en Nano som kan kobles til samme YiYiY'en. Jeg bruker iPhone når jeg skal ha med meg musikk noen steder, og bruker da ørepropper. Touch er som en iPhone, bare uten de mulighetene en mobil gir. Denne kobler jeg også til sigarettenneren i bilen og bruker en FM-sender sånn at jeg kan spille musikken fra iPhone på bilradioen.

Gjest blame
Skrevet

Hvorfor akkurat iPod? Det finnes bedre alternativer. Du betaler mye ekstra rett og slett for merket. iPod er oppskrytt og overpriset.

Jeg ville gått for Creative!

Skrevet

Hvorfor akkurat iPod? Det finnes bedre alternativer. Du betaler mye ekstra rett og slett for merket. iPod er oppskrytt og overpriset.

Jeg ville gått for Creative!

''iPod er oppskrytt og overpriset.''

De sier gjerne det, de som aldri har hatt en. Og ja, jeg ville selv sagt det for få år sida. Jeg _sa_ det selv før.

''Jeg ville gått for Creative!''

Det også ville jeg sagt for få år sida. Men det var før jeg fikk min første iPod (som jeg rett og slett valgte under tvil, men fordi ingen andre spillere den gang kom opp mot Classic hva lagringskapasitet angikk). Så skjer det noe med deg når du har snurra litt på hjulet og sett menysystemet og skjønt hvor genial iPod faktisk er. For den er verdt hver en krone den koster!

SÅ finner man alt utstyret som den kan kobles til. Liketil Creative lager dock og høyttalere for iPod. Og hvor mange lager for Creative? Jo, Creative selv. Ingen mp3-spillere til dags dato er like anvendelig som iPod.

Gjest iPhone
Skrevet

Jeg har både iPhone og jeg har Samsung MP3. Design er SÅ lækkert - men det viktigste er jo hvor enkelt det er i bruk.

Hos ALLE andre enn Apple kan du bruke drag&drop. Men hos Apple må du synkronisere musikk/bilder/filmer etc. Jada vil mange si; det finnes andre programmer, men hvorfor ikke velge en av de andre produsentene hvor en IKKE trenger et program for å overføre musikken da ? Er du på en fremmed maskin (som dine venners) og skal overføre musikk, så ER det knotete med Apple greier...

Spør hvor mange som har tømt MP3 spilleren sin p.g.a dette med synkronisering da ?

Skrevet

Jeg har både iPhone og jeg har Samsung MP3. Design er SÅ lækkert - men det viktigste er jo hvor enkelt det er i bruk.

Hos ALLE andre enn Apple kan du bruke drag&drop. Men hos Apple må du synkronisere musikk/bilder/filmer etc. Jada vil mange si; det finnes andre programmer, men hvorfor ikke velge en av de andre produsentene hvor en IKKE trenger et program for å overføre musikken da ? Er du på en fremmed maskin (som dine venners) og skal overføre musikk, så ER det knotete med Apple greier...

Spør hvor mange som har tømt MP3 spilleren sin p.g.a dette med synkronisering da ?

Nå fungerer iPhone og iPod veldig forskjellig hva overføringer angår, så det er ikke helt sammenlignbart. På iPhone mister du musikken din om du synkroniserer med flere datamaskiner/musikkbiblioteker, det gjør du ikke på iPod om du har satt den opp til manuell synkronisering. Dermed er du ikke så veldig låst.

På den annen side har du verdens storste musikkbutikk et museklikk unna om du har enheter fra Apple eller bruker iTunes, og for meg som stor musikkentusiast boende i dei grisgrente stroka innanfor er det en av de tingene som veier opp for svakhetene. Billig er det også, med nye album til godt under hundrelappen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...