Gå til innhold

Oppsagt/forsikring

Anbefalte innlegg

Gjest workaholic
Skrevet

Hei. Har akkurat mistet jobben. Noen som vet om det finnes noen forsikring mot dette som dekker inn litt av huslån, forbrukslån etc?

Har søkt dagpenger, men mener jeg har lest noe om dette. Sto ingenting i forsikringspapirene mine.

Har toppforsikring i Gjensidige.

Skrevet

Hvis det finnes, er det noe du burde ha tegnet før du ble arbeidsledig.

Man brannforsikrer ikke huset dagen etter brannen.

Skrevet

Jeg har jobbet litt med forsikringer, men aldri hørt noe om slike forsikringer.

Uansett er det for sent å kjøpe en forsikring for dette når.

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis det finnes, er det noe du burde ha tegnet før du ble arbeidsledig.

Man brannforsikrer ikke huset dagen etter brannen.

Antar hun lurer på om forsikringen hun har gir noen dekning for slikt.

Skrevet

Hvis du er organisert kan fagforeningen ha noe.

De kan ihvertfall gi deg økonomisk veiledning, slik at du får gode råd for hvordan du skal greie dette.

Hvis du har studielån slipper du å betale avdrag når du er arbeidsledig.

Men jeg har ikke hørt om noe som hjelper på andre lån og forbrukslån.

Det er generelt ikke lurt å ha mange lån. Kan du få samlet disse i et lån er det bedre. Summen av månedlige utgifter vil mest sannsynlig gå ned med bare et lån. Spør i flere banker, så kan du sikkert få et godt tilbud. Det er stor konkurranse om kundene nå.

Du bør spare inn der du kan. Du vil få mindre transportutgifter. Bruk tiden på å handle kun tibudsvarer, lage rimeligere mat ol.

Ellers er det bare å brette opp ermene og komme seg ut for å søke ny jobb. Jeg er også oppsagt nå, så jobbsøkingen starter for fullt på mandag. Da har jeg time til karriererådgivning (betalt av jobben).

Skrevet

Noen banker gir tilbud om forsikringer som dekker lånet ved f.eks plutselig sykdom og muligens også arbeidsledighet. Da står det eventuelt i lånepapirene dine vil jeg tro. At forsikringsselskaper gir den typen forsikring har jeg aldri hørt om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...