Gå til innhold

Lurt å skifte jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sant det du sier. I den forrige jobben jeg hadde var jeg lykkelig, til tross for et voldsomt arbeidspress, lange dager og veldig daarlig betalt tatt min lange utdannelse i betraktning. Men det var veldig relatert til mine hovedinteresser, fantastisk sjef og godt miljoe.

Dessverre hadde de ansettelsesstopp og ingen av vikarene fikk fornyet..

Men jeg ville mye heller ha fortsatt der, enn aa byttet til stedet jeg er naa.

Nå vet jeg ikke hva slags utdannelse du har, men jeg kjenner mange som har såkalt lang utdannelse uten at de er utdannet innen noe som helst yrke fordi de har tatt litt fag her og litt fag der. Så lang utdannelse (=mange år på høgskole/universitet) er ikke alltid nok.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

13

• Solskinnspiken

10

• Lillemus

3

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Solskinnspiken
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva slags utdannelse du har, men jeg kjenner mange som har såkalt lang utdannelse uten at de er utdannet innen noe som helst yrke fordi de har tatt litt fag her og litt fag der. Så lang utdannelse (=mange år på høgskole/universitet) er ikke alltid nok.

Jeg har studert flere ulike fag, og har mastergrad i et av dem. Innenfor de to bransjene det er aktuelt for meg aa jobbe, kunne jeg ikke hatt en mer relevant utdannelse.

Gjest Kayia
Skrevet

Ja, dette er gode argumenter, men ikke saa aktuelle for bransjen jeg er i. De som ansettes kan det de skal gjoere, og er mer eller mindre paa ballen foer foerste lunsjpause :-)

Enig med mrxxl, men i tillegg til de økonomiske argumentene handler det også om lojalitet til bedriften, og måten du representerer dem på. Kjenner du bedriften utføres ofte arbeidsoppgaver kvalitativt bedre enn ved et tilfeldig sted man er innom, sant. Og vil de tro at du representerer et troverdig "vi" overfor omgivelsene?

Jeg var referanse for ei jente som var veldig dyktig, men rastløs, og til tross for at jobben hun hadde søkt vanligvis ble utført av innleide konsulenter (altså kortvarige engasjementer) var det hennes rastløshet de hang seg opp i. "Vi ser hun bobler og er iderik, men er hun stabil? Kan hun lande prosjekter? Hvilket inntrykk gir hun overfor kunder?". Sånne ting. Hun fikk jobben - og sluttet jaggumeg etter et halvår fordi kjæresten hadde fått jobb et annet sted. Min tanke var da at jeg hadde gitt henne for gode skussmål mht rastløsheten, og kommer IKKE til å gjøre det neste gang. Jeg er fremdeles en av hennes referanser såvidt jeg vet.

Skrevet

Enig med mrxxl, men i tillegg til de økonomiske argumentene handler det også om lojalitet til bedriften, og måten du representerer dem på. Kjenner du bedriften utføres ofte arbeidsoppgaver kvalitativt bedre enn ved et tilfeldig sted man er innom, sant. Og vil de tro at du representerer et troverdig "vi" overfor omgivelsene?

Jeg var referanse for ei jente som var veldig dyktig, men rastløs, og til tross for at jobben hun hadde søkt vanligvis ble utført av innleide konsulenter (altså kortvarige engasjementer) var det hennes rastløshet de hang seg opp i. "Vi ser hun bobler og er iderik, men er hun stabil? Kan hun lande prosjekter? Hvilket inntrykk gir hun overfor kunder?". Sånne ting. Hun fikk jobben - og sluttet jaggumeg etter et halvår fordi kjæresten hadde fått jobb et annet sted. Min tanke var da at jeg hadde gitt henne for gode skussmål mht rastløsheten, og kommer IKKE til å gjøre det neste gang. Jeg er fremdeles en av hennes referanser såvidt jeg vet.

''Enig med mrxxl, men i tillegg''

mrxxl?? xl? Hva har han skrytt på seg nå? ;o)

Gjest Kayia
Skrevet

*LOL* - mrxx skulle det være ja. Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket, så her har fingrene vært disipler for hodet... ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

*LOL* - mrxx skulle det være ja. Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket, så her har fingrene vært disipler for hodet... ;-)

Og jeg som ser på deg som veldig ordentlig person...! Kayia da!

Skrevet

''mrxx skulle det være ja. Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket,''

Nå blir han vel helt uspiselig her inne! ;o)

Gjest høstløv
Skrevet

''mrxx skulle det være ja. Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket,''

Nå blir han vel helt uspiselig her inne! ;o)

Ja, egoet hans er stort nok fra før.

Skrevet

Skryter aldri, det er bare sånn:-)

Skrevet

Ekstra large, det er meg det:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har alltid forestilt meg at du er en veltrent mann ca 165 cm høy, som liker å styrke egoet ved å kjøre raske biler og motorsykler.

hidi, the scorpion
Skrevet

Bare på DOL vi går fra "skal jeg bytte jobb" til "størrelsen på mrxx ..." ;))

Skrevet

Jeg har alltid forestilt meg at du er en veltrent mann ca 165 cm høy, som liker å styrke egoet ved å kjøre raske biler og motorsykler.

:-)

Skrevet

Bare på DOL vi går fra "skal jeg bytte jobb" til "størrelsen på mrxx ..." ;))

Hehe, ja ikke sant?

Gjest Kayia
Skrevet

Hehe, har i dag lært at man ikke sier "mrxx" og "ekstra large" i en og samme setning, for så å logger av.... ;-)

Bra dere er engasjert damer! :D

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Jeg har alltid forestilt meg at du er en veltrent mann ca 165 cm høy, som liker å styrke egoet ved å kjøre raske biler og motorsykler.''

Men nå var det ekstra large det var snakk om, ikke ekstra høy ;-)

Gjest Kayia
Skrevet

''Ekstra large, det er meg det:-)'' Blir bare så i n n m a r i fristet til å si "i allefall i kjeften", hehe... ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket''

Våte dagdrømmer? *Plystre*

Gjest høstløv
Skrevet

''Jeg har alltid forestilt meg at du er en veltrent mann ca 165 cm høy, som liker å styrke egoet ved å kjøre raske biler og motorsykler.''

Men nå var det ekstra large det var snakk om, ikke ekstra høy ;-)

ÅH, jeg trodde det var en og samme sak?

Gjest Kayia
Skrevet

''Tenker alltid, av en eller annen grunn, ekstra large når jeg ser det nicket''

Våte dagdrømmer? *Plystre*

Hehe, det sier nok i grunnen mer om meg enn om mrxx ja... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...