Gjest manjana Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Når er tiden inne å slutte med tåteflaske helt? Gir fremdeles morgen og kveld. Hun er 16 mnd. takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg synes tåteflaske hører til den perioden babyen fikk rene melkemåltider. Mine sluttet med det da de var 8-9 mnd gamle. Jeg hadde gått over til tutekopp for lenge siden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Det kommer vel an på barnet og totalsituasjonen, ikke minst om det er andre forandringer i samme periode, f.eks. barnehagestart, familiens rutiner m.m. Mange som gir melkeflaske ifm. soving lenge etter at barnet ellers har sluttet med flaske, iallefall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jentene våre fikk kveldsflaske til de var rundt 2 år. Det var en del av kveldskosen. De drakk av både tutkopp og vanlig kopp lenge før det, men både de og vi syntes det var en koselig slutt på dagen. De lå i fanget vårt og koste seg - og så pusset vi tenner før de gikk og la seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest har ikke brukt det noe særlig Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg brukte kun tåteflaske hvis noen skulle gi barna utpumpet morsmelk når jeg var borte, og jeg tror ingen av dem fikk tåteflaske etter de var fylt ett år. Vann drakk de av tutekopp fra de var ganske små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Datteren min på 13 mnd drikker av det meste, både tåteflaske, tutekopp - med og uten antidrypp, og av og til vanlig kopp - der blir det jo litt søl da, så jeg må passe på, og en sånn kopp med sugerør Vet ikke helt når de bør slutte jeg, min har på en måte sluttet med tåteflaske, men jeg tar det jeg har for hånden. Hun søler en del med vanlig kopp, så har jeg ingen tutekopp tilgjengelig pga den er til vask, så gir jeg henne vann i tåteflaske Men jeg syns de bør slutte til de er 2 år da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest babydillah Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jentene våre fikk kveldsflaske til de var rundt 2 år. Det var en del av kveldskosen. De drakk av både tutkopp og vanlig kopp lenge før det, men både de og vi syntes det var en koselig slutt på dagen. De lå i fanget vårt og koste seg - og så pusset vi tenner før de gikk og la seg. hva hadde du i kveldsflasken? Vann eller melk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Så lenge barnet KAN drikke av tutkopp/kopp og tåteflaskebruken ikke gjør at barnet får i seg "for mye" melk til fortrengsel for annen mat, ser jeg ikke noe galt i at man kan få melk på tåteflaske som "kos" lenge etter at man er 16 mnd gammel, selv om dem som har hatt barn som ikke har brukt det sikkert synes at det ser fryktelig barnslig ut;-) Så jeg reagerer ikke på tåteflaskebruk som sådan, men hvis hun får en full flaske melk både morgen og kveld, i tillegg til annen melk i løpet av dagen blir det kanskje for mye melk totalt? (Lenge siden jeg hadde baby, så husker ikke helt hvor mye man skulle drikke) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 hva hadde du i kveldsflasken? Vann eller melk? Vanlig melk. Litt oppvarmet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Begge mine sluttet med tåteflaske når de var 15-16 mnd. gammel. Det gikk helt strålende ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Mine sluttet med tåteflaske omtrent da de var 1 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.