Gå til innhold

tåteflaske

Gjest manjana

Anbefalte innlegg

Gjest manjana

Når er tiden inne å slutte med tåteflaske helt?

Gir fremdeles morgen og kveld. Hun er 16 mnd.

takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes tåteflaske hører til den perioden babyen fikk rene melkemåltider. Mine sluttet med det da de var 8-9 mnd gamle. Jeg hadde gått over til tutekopp for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på barnet og totalsituasjonen, ikke minst om det er andre forandringer i samme periode, f.eks. barnehagestart, familiens rutiner m.m. Mange som gir melkeflaske ifm. soving lenge etter at barnet ellers har sluttet med flaske, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubalong70

Jentene våre fikk kveldsflaske til de var rundt 2 år. Det var en del av kveldskosen.

De drakk av både tutkopp og vanlig kopp lenge før det, men både de og vi syntes det var en koselig slutt på dagen. De lå i fanget vårt og koste seg - og så pusset vi tenner før de gikk og la seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest har ikke brukt det noe særlig

Jeg brukte kun tåteflaske hvis noen skulle gi barna utpumpet morsmelk når jeg var borte, og jeg tror ingen av dem fikk tåteflaske etter de var fylt ett år.

Vann drakk de av tutekopp fra de var ganske små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest babydillah

Datteren min på 13 mnd drikker av det meste, både tåteflaske, tutekopp - med og uten antidrypp, og av og til vanlig kopp - der blir det jo litt søl da, så jeg må passe på, og en sånn kopp med sugerør :)

Vet ikke helt når de bør slutte jeg,

min har på en måte sluttet med tåteflaske,

men jeg tar det jeg har for hånden. Hun søler en del med vanlig kopp, så har jeg ingen tutekopp tilgjengelig pga den er til vask, så gir jeg henne vann i tåteflaske :D

Men jeg syns de bør slutte til de er 2 år da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest babydillah

Jentene våre fikk kveldsflaske til de var rundt 2 år. Det var en del av kveldskosen.

De drakk av både tutkopp og vanlig kopp lenge før det, men både de og vi syntes det var en koselig slutt på dagen. De lå i fanget vårt og koste seg - og så pusset vi tenner før de gikk og la seg.

hva hadde du i kveldsflasken? Vann eller melk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet KAN drikke av tutkopp/kopp og tåteflaskebruken ikke gjør at barnet får i seg "for mye" melk til fortrengsel for annen mat, ser jeg ikke noe galt i at man kan få melk på tåteflaske som "kos" lenge etter at man er 16 mnd gammel, selv om dem som har hatt barn som ikke har brukt det sikkert synes at det ser fryktelig barnslig ut;-)

Så jeg reagerer ikke på tåteflaskebruk som sådan, men hvis hun får en full flaske melk både morgen og kveld, i tillegg til annen melk i løpet av dagen blir det kanskje for mye melk totalt? (Lenge siden jeg hadde baby, så husker ikke helt hvor mye man skulle drikke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...