Gå til innhold

Små barn i norske talenter

Anbefalte innlegg

Gjest harepusa
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor foreldre melder på barn ned i 5-års alderen på slike show/TV-program med dommere og ofte harde kritikker! Fikk så vondt av vesle Brian som kom på 3. plass. En god plassering såklart, men jeg tror ikke han helt skjønte hva som skjedde. Jeg har ikke barn i den alderen selv altså, men dere som har (hatt): Mener dere at ungene deres fint kunne deltatt på noe slikt?

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

42

• Bookworm

11

• trollemor;o)

7

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ville ikke latt min unge delta på noe slikt, som overhodet ikke er lagt opp på barns premisser.

Brian synes jeg ikke så veldig synd på, da, for han fikk jo kjempemye skryt og kom kjempelangt. verre med alle dem som har røket ut forlengst.

Skrevet

Slik blir det når vi har USA som vårt store ideal :-) Stakkars vesle gutt:-( Jeg synes det er på grensen til barnemishandling. Små barn skjønner jo ikke fullt ut hva dette dreier seg om. Det har de ingen forutsetninger for å kunne få til....

Gjest krøllete duk
Skrevet

Datteren min som er på samme alder har ytret ønske om å delta i Norske talenter. Det er helt uaktuelt!

Jeg tror likevel ikke at en gutt som Brian tar skade av det så lenge foreldre og andre rundt han framhever talentet framfor å si at det var dumt han ikke vant. Han er en vinner.

Skrevet

Datteren min som er på samme alder har ytret ønske om å delta i Norske talenter. Det er helt uaktuelt!

Jeg tror likevel ikke at en gutt som Brian tar skade av det så lenge foreldre og andre rundt han framhever talentet framfor å si at det var dumt han ikke vant. Han er en vinner.

Tror du det er så sunt for en 6-åring å bli framhevet som en vinner da? Tenk om han i det lange løp ikke klarer å leve opp til forventningene? Elller at han rett og slett blir lei av alt som heter trylling, og pappa ikke lenger er hans store idol?

Det blir feil, for meg, at barn som stadig er i utvikling/forandring skal bedømmes ut i fra de talenter/interesser dehar akkurat her og nå.

Gjest ikke mamma ennå riktignok
Skrevet

nei,ville aldri meldt på et barn i en så røff konkurranse

Gjest krøllete duk
Skrevet

Tror du det er så sunt for en 6-åring å bli framhevet som en vinner da? Tenk om han i det lange løp ikke klarer å leve opp til forventningene? Elller at han rett og slett blir lei av alt som heter trylling, og pappa ikke lenger er hans store idol?

Det blir feil, for meg, at barn som stadig er i utvikling/forandring skal bedømmes ut i fra de talenter/interesser dehar akkurat her og nå.

Jeg mener at et barn skal kunne få skryt for at de er god til noe. Det er ikke dermed sagt at en skal kalle barnet en vinner. Det jeg skreiv der er min mening. I mine øyne er han en vinner som presterte så bra til tross for sin alder. Alle kunne se at han storkoset seg på scenen.

Det er foreldrenes jobb å skjerme han for alt styret som følger i etterkant. Det er kanskje ikke alle foreldre som er like gode til det.

Skrevet

Jeg mener at et barn skal kunne få skryt for at de er god til noe. Det er ikke dermed sagt at en skal kalle barnet en vinner. Det jeg skreiv der er min mening. I mine øyne er han en vinner som presterte så bra til tross for sin alder. Alle kunne se at han storkoset seg på scenen.

Det er foreldrenes jobb å skjerme han for alt styret som følger i etterkant. Det er kanskje ikke alle foreldre som er like gode til det.

Ja, jeg er helt enig i at barn skal få ros når der gode til noe. Men det å opptre som Brian gjorde her, med applaus og scene...i en stor konkurranse - det er vel noe ganske annet enn ros, synes jeg. Jeg ble faktisk litt skremt av det litt alvorstunge/veslevoksne ansiktet hans, og synes på en måte ikke at det passer på en 6-åring.

Tenk om alt dette egentlig dreier seg om farens behov? Hvem vet- og det skremmer meg.

Gjest krøllete duk
Skrevet

Ja, jeg er helt enig i at barn skal få ros når der gode til noe. Men det å opptre som Brian gjorde her, med applaus og scene...i en stor konkurranse - det er vel noe ganske annet enn ros, synes jeg. Jeg ble faktisk litt skremt av det litt alvorstunge/veslevoksne ansiktet hans, og synes på en måte ikke at det passer på en 6-åring.

Tenk om alt dette egentlig dreier seg om farens behov? Hvem vet- og det skremmer meg.

Ja, jeg kan nok være enig med deg i at det generelt sett er _svært_ tidlig å bli sendt ut i et slikt show. For meg og min datter er det ikke aktuelt i det hele tatt. Jeg har ingen erfaring med slikt, og kan heller ikke støtte henne til det beste der.

Hvis jeg har forstått det riktig tilhører Brian en familie som er vant til å eksponere seg. Poden har stått på scener mange ganger før, men aldri for et så stort publikum. Jeg tror kanskje Brian er blant dem som vokser på dette. Håper jeg!

Skrevet

Ja, jeg kan nok være enig med deg i at det generelt sett er _svært_ tidlig å bli sendt ut i et slikt show. For meg og min datter er det ikke aktuelt i det hele tatt. Jeg har ingen erfaring med slikt, og kan heller ikke støtte henne til det beste der.

Hvis jeg har forstått det riktig tilhører Brian en familie som er vant til å eksponere seg. Poden har stått på scener mange ganger før, men aldri for et så stort publikum. Jeg tror kanskje Brian er blant dem som vokser på dette. Håper jeg!

Ja, la oss håpe at Brian blir vel tatt vare på. Han er jo en skjønn unge, i hvert fall :-)

trollemor;o)
Skrevet

Jeg er helt enig. Brian var veldig sjarmerende og flink, men jeg fikk skikkelig vondt av ham da han fikk 3. plass. Han skjønte jo ingenting av det stakkar.

trollemor;o)
Skrevet

Ikke enig med deg... Hvorfor skal unger se på se selv som vinnere? hvor mange ganger har vi ikke sett talentløse ungdommer stille opp i IDOL? De tror de er kjempeflinke fordi det har jo mamma og pappa alltd sagt..

Nei, la barna få et realistisk forhold til det de driver med.

Gjest ikke mamma ennå
Skrevet

Ikke enig med deg... Hvorfor skal unger se på se selv som vinnere? hvor mange ganger har vi ikke sett talentløse ungdommer stille opp i IDOL? De tror de er kjempeflinke fordi det har jo mamma og pappa alltd sagt..

men hvor går grensa med å rose passe og litt for mye?

ser jo at mange unge stiller opp på idol,norske talenter etc,og dessverre for de har de sjelden særlig talent:(

et siste spørsmål;hvordan vite om noe man gjør er BRA eller bare er starten på å avslutte praten??

Gjest krøllete duk
Skrevet

Jeg får presisere til deg også at jeg ikke mener at Brian skal se på seg selv som en vinner. _Jeg_ synes han er en vinner med et vinnende vesen, og i det legger jeg ikke i annet enn at jeg ble imponert :)

Jeg håper Brian er fornøyd med sin opptreden, og at han faktisk liker å underholde. Jeg håper det, og det så ut som at han koset seg. Første gangen han var med så han mer skremt ut.

Jeg ville som nenvt tidligere holdt egne barn langt unna slike konkurranser.

Skrevet

men hvor går grensa med å rose passe og litt for mye?

ser jo at mange unge stiller opp på idol,norske talenter etc,og dessverre for de har de sjelden særlig talent:(

et siste spørsmål;hvordan vite om noe man gjør er BRA eller bare er starten på å avslutte praten??

De fleste foreldre med litt sunn fornuft, vet hvor den grensen går. Man roser ikke et barn som gjør det som naturlig forventes av dem. Enten det er å spise mat eller å legge seg til å sove. Det er en luksus i et fredelig land- som ingen burde roses for. Da kan man ikke få et nyansert på den verden man lever i....

Det siste spørsmålet ditt skjønte i hvert fall ikke jeg noe av :-(

Gjest krøllete duk
Skrevet

De fleste foreldre med litt sunn fornuft, vet hvor den grensen går. Man roser ikke et barn som gjør det som naturlig forventes av dem. Enten det er å spise mat eller å legge seg til å sove. Det er en luksus i et fredelig land- som ingen burde roses for. Da kan man ikke få et nyansert på den verden man lever i....

Jeg liker best å framheve gleden jeg føler når barna synger enn å si at de synger pent. Det er jo koselig å høre barn synge :)

Skrevet

Jeg liker best å framheve gleden jeg føler når barna synger enn å si at de synger pent. Det er jo koselig å høre barn synge :)

Ja, ikke sant? Det er mye viktigere enn at de skal bli framstilt som store talenter. For det er et faktum at det ikke er så mange talenter på denne jord som er spesielle. Og sannsynligvis ikke Brian heller. Han er søt- på samme måte som Røa Eldresenter :-) Men det er ikke noe mer enn det. Og det bør han kanskje være klar over før han blir alt for stor. Tåpelig av folk å stemme på han, synes jeg :-(

Gjest Ønsker anonymitet i dette
Skrevet

Men Brian er jo et åpenbart talent? Skal dét forties fra foreldrenes side mener du?

Skrevet

Men Brian er jo et åpenbart talent? Skal dét forties fra foreldrenes side mener du?

Er Brian et talent, eller bare hermer han etter pappaen han beundrer? Vi snakker om en 6-åring.....og ikke en voksen person. Og barn burde forskånes fra denne typen forventninger.

Eller tror du at han selv har meldt seg på "norske talenter"?

Gjest ikke mamma ennå
Skrevet

hvordan vet man å skille talent fra en god egenskap? var det jeg skulle frem til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...