Gå til innhold

Små barn i norske talenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette syns jeg bare blir fordomsfullt, og som jeg sa tror et annet sted tror jeg det er var akkurat slikt sneversyn som forhindret JW i å bli stor her til lands.

Det har ikke noe med å være sneversynt å gjøre.Jeg skulle ønske det var så enkelt som det:-) Det har med foreldre som ser på barn som en forlengelse av seg selv- og dem er det dessverre mange av i dag. Og de som sender sitt barn på scenen- 6 år gamle - for å fortelle at "pappa er den store helten min" - ligger tynt an i mine øyne. Dessverre...Det ligger et krav fra en voksen bak slike uttalelser fra det barn.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

42

• Bookworm

11

• trollemor;o)

7

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ønsker anonymitet i dette
Skrevet

Holder det ikke med at jeg har sett han? Han ser ut som en utstudert jålebukk - verken mer elle rmindre. Og det skal ikke mye fantasi til - for å fastslå at hans vakre lille sønn fort blir en forlengelse av han selv....

Kan jeg si at feite folk er late jeg da eller? Eller er det annerledes andre vegen? Er det bare sånne Susan Boyle-varianter vi tåler, altså "hun er stygg, men kan synge"? Bytt adjektivene i ditt forrige innlegg med stygg, og se hva du føler når du leser det.

Skrevet

Det har ikke noe med å være sneversynt å gjøre.Jeg skulle ønske det var så enkelt som det:-) Det har med foreldre som ser på barn som en forlengelse av seg selv- og dem er det dessverre mange av i dag. Og de som sender sitt barn på scenen- 6 år gamle - for å fortelle at "pappa er den store helten min" - ligger tynt an i mine øyne. Dessverre...Det ligger et krav fra en voksen bak slike uttalelser fra det barn.

Det er greit at du er redd for det. Jeg deler ikke din redsel, men er mer bekymret for de som ikke blir sett, ikke vet hva de er flinke til og må hevde seg gjennom å bølle istedefor. For Per som settes i mål av foreldre/ trenere i 15 min selvom han ikke mestrer fordi "alle skal stå i mål" etc. Og seriøst syns jeg du, som virker seriøs, skal slutte å synse så mye om Brian og hans far siden du egentlig bare baserer synsingen om hva de gjør på fars utseende.

Skrevet

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener- og egentlig er jeg ikke så overrrasket over det. For dette er det samfunnet vi lever i. Dette godtas og sees på som normalt i dagens samfunn. Barn bør få vokse opp og bli slik de selv ønsker å være - og ikke være en kloning av sin mamma eller pappa. Og det er min mening:-)

Nå skal jeg legge meg. Godnatt - og takk for diskusjonen :-)

Skrevet

Jeg tror ikke du skjønner hva jeg mener- og egentlig er jeg ikke så overrrasket over det. For dette er det samfunnet vi lever i. Dette godtas og sees på som normalt i dagens samfunn. Barn bør få vokse opp og bli slik de selv ønsker å være - og ikke være en kloning av sin mamma eller pappa. Og det er min mening:-)

Nå skal jeg legge meg. Godnatt - og takk for diskusjonen :-)

Natt også her - som det burde vært forlengst! ;) Sov godt! :)

Skrevet

Natt også her - som det burde vært forlengst! ;) Sov godt! :)

Sov godt, "Ønsker anonymitet med dette" :-)

jubalong70
Skrevet

Er Brian et talent, eller bare hermer han etter pappaen han beundrer? Vi snakker om en 6-åring.....og ikke en voksen person. Og barn burde forskånes fra denne typen forventninger.

Eller tror du at han selv har meldt seg på "norske talenter"?

Jeg har bare sett Brian en gang på TV, og jeg må si at han absolutt er et talent.

Det å gjøre trylletriks kan alle lære seg, men han spiller med, shower og nyter å stå på scenen. Han har også it-faktoren som gjør at han kommer skikkelig ut gjennom TV-skjermen.

jubalong70
Skrevet

Jeg tror det er stor forskjell fra unge til unge, og ikke minst fra foreldre til foreldre.

Om barnet er forberedt på at det ikke nødvendigvis kommer til å vinne - og barnet MÅ forberedes på det i konkurranser - og om foreldrene og andre rundt barnet er der for å forklare og trøste, så tror jeg ikke det er så ille å være med.

Jeg så ikke på når Brian fikk vite at han ikke vant, men skjønner jo godt at en 6-åring blir skuffet.

Det å bli skuffet er da heller ikke noe man kan eller skal beskytte barna sine mot.

Om mine barn har/hadde et stort talent som 6-åringer så hadde jeg ikke nødvendigvis vært motstander av å melde dem på talentkonkurranser.

Vår eldste sendte inn en sang til MGPjr da hun var 8. Vi snakket mye om at sjansen for å komme med var forsvinnende liten. Da avslaget kom var det helt greit. Litt skuffet ble hun jo, men ikke verre enn at hun har fortsatt å lage sanger.

Skrevet

Mener du at gjengen fra Røa hadde talent også? Eller hadde de bare sjarm?

Akkurat det med den Røa-gjengen er jeg enig med deg i. De var faktisk ikke spesielt flinke, det var som å se en gjennomsnitts bygderevy - men de gikk videre pga alder og at de gjorde noe som var totalt uventet fra den aldersgruppen. At de kom til finalen, var bare tåpelig. Enda godt de ikke vant...

Men når det gjelder argumentasjonen din med barn, er jeg ikke enig. Brian har talent så det monner, og det er flott at han kan få bruke dette.

Når det er sagt så er ikke jeg noe kjempefan av slike programmer - ikke fordi de som faktisk HAR talent kan eksponere seg, men alle de som virkelig mangler talent og driter seg lottrett ut på TV.

Skrevet

For ikke å snakke om reality etc, der folk blir kjendiser for å ha tøyd strikken/ vist kroppen lengst/ mest, og har nada å komme med ut over det.

Realityserier er jo et kapittel for seg selv, der kan du stille opp uten noen som helst preferanser, og de som blir kjent i ettertid er de som har hatt sex på TV. Det er jo bare tragisk.

Skrevet

OK. Jeg rotet nå. Faren har et spesielt utseende pga at han ser ut som han gjør. Ringer i begge ørene, ustudert skjegg og hår, ustuderte klær og gullkjede. Vi kjenner jo alle den typen- gjør vi ikke? Ikke noe feil med det- men det er ikke tilfeldig hvordan han ser ut. Og heller ikke tilfeldig hvordan sønnen oppfatter han.....

Jeg hadde faktisk trodd at du, men det synet du tidligere har presentert i andre innlegg her inne, klarte å ikke dømme folk ut fra utseende.

Skrevet

Jeg synes virkelig det er fantastisk jeg, at en 6-åring har pappa som sitt store forbilde. Kanskje han da er i stand til å nå sine mål og leve ut sine drømmer - i motsetning til en 6-åring som mener Supermann (eller hvem som helst annen fiktiv helt) er det helt store!

Skrevet

Det er greit at du er redd for det. Jeg deler ikke din redsel, men er mer bekymret for de som ikke blir sett, ikke vet hva de er flinke til og må hevde seg gjennom å bølle istedefor. For Per som settes i mål av foreldre/ trenere i 15 min selvom han ikke mestrer fordi "alle skal stå i mål" etc. Og seriøst syns jeg du, som virker seriøs, skal slutte å synse så mye om Brian og hans far siden du egentlig bare baserer synsingen om hva de gjør på fars utseende.

Amen!

Skrevet

Jeg tror at dette med barn med talenter som vises fram på TV, er en vanskelig ting å skjønne når man ikke har barn som virkelig innehar et talent.

For alle oss som har "akkurat passe flinke barn", prøver å unngå at barna stiller opp på MGPJunior, X-factor eller hva som helst, fordi vi egentlig vet at de ikke er flinke nok i forhold til de som VIRKELIG er flinke.

Men hva om du sitter med et barn som virkelig _har_ talent, er ekstremt flink til å synge, trylle, danse - da vil nok foreldrene prøve å finne arenaer hvor talentet kan eksponeres og utvikles. At man velger et program som X-faktor, kan man jo diskutere riktigheten av, men man prøver... Og jeg ser heller ikke egentlig noe feil med det.

Noe helt annet er de barna/ungdommene som faktisk ikke er så veldig flinke, men som har blitt roset opp i skyene av foreldrene sine bestandig, og som har fått et helt urealistisk bilde av seg selv og sitt (innbilte) talent - DER skulle foreldrene ha stoppet det - eller i hvert fall TV-selskapet (men det tror jeg vi aldri kan forvente av et TV-selskap som bare er ute etter å tjene penger, dessverre!). Der ligger problemet, etter min mening.

Glimtipper
Skrevet

Jeg tror at dette med barn med talenter som vises fram på TV, er en vanskelig ting å skjønne når man ikke har barn som virkelig innehar et talent.

For alle oss som har "akkurat passe flinke barn", prøver å unngå at barna stiller opp på MGPJunior, X-factor eller hva som helst, fordi vi egentlig vet at de ikke er flinke nok i forhold til de som VIRKELIG er flinke.

Men hva om du sitter med et barn som virkelig _har_ talent, er ekstremt flink til å synge, trylle, danse - da vil nok foreldrene prøve å finne arenaer hvor talentet kan eksponeres og utvikles. At man velger et program som X-faktor, kan man jo diskutere riktigheten av, men man prøver... Og jeg ser heller ikke egentlig noe feil med det.

Noe helt annet er de barna/ungdommene som faktisk ikke er så veldig flinke, men som har blitt roset opp i skyene av foreldrene sine bestandig, og som har fått et helt urealistisk bilde av seg selv og sitt (innbilte) talent - DER skulle foreldrene ha stoppet det - eller i hvert fall TV-selskapet (men det tror jeg vi aldri kan forvente av et TV-selskap som bare er ute etter å tjene penger, dessverre!). Der ligger problemet, etter min mening.

Jeg følte litt på at jeg burde rose mindre for synging når 3-åringen holdt konsert i dagligvarebutikken i går. Men han sier i alle fall: "De blir glade når jeg synger", ikke "Jeg er superflink til å synge" ^^

Skrevet

Jeg følte litt på at jeg burde rose mindre for synging når 3-åringen holdt konsert i dagligvarebutikken i går. Men han sier i alle fall: "De blir glade når jeg synger", ikke "Jeg er superflink til å synge" ^^

Da har han riktig innstilling;-)

Skrevet

Jeg hadde faktisk trodd at du, men det synet du tidligere har presentert i andre innlegg her inne, klarte å ikke dømme folk ut fra utseende.

Enig.

Skrevet

Jeg dømmer ikke folk etter utseendet. Det er ikke så enkelt. Jeg tror det blir for komplisert å forklare hva jeg mener her.

Jeg håper i hvert fall at Brian selv har hatt glede av å delta i denne konkurransen:-)

Skrevet

Jeg dømmer ikke folk etter utseendet. Det er ikke så enkelt. Jeg tror det blir for komplisert å forklare hva jeg mener her.

Jeg håper i hvert fall at Brian selv har hatt glede av å delta i denne konkurransen:-)

Du har jo nettopp - i flere innlegg her - dømt faren til Brian utelukkende pga hvordan han ser ut, akkurat den for du ikke rodd deg unna, dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...