Gå til innhold

Små barn i norske talenter

Anbefalte innlegg

sant å si
Skrevet

Jeg snakker ikke om å stille krav til barna. Men jeg kan ikke huske at Alexander Rybak ble dyttet fram i en talentkonkurranse da han var 6 år.

Britney Spears er jo et resultat av det å være barnestjerne, og bli dyttet fram av sin mor.

Aleksander ble lokket, lurt eller oppmuntret (velg selv) til å øve flere timer daglig fra han var ganske liten.

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

42

• Bookworm

11

• trollemor;o)

7

• jubalong70

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aleksander ble lokket, lurt eller oppmuntret (velg selv) til å øve flere timer daglig fra han var ganske liten.

Ja, det er mye mulig...men han måtte ikke stå på scenen i en konkurranse på tv, hvor premien var 200 000 og en bil, da han var 6 år.

Men hvis du/dere synes det er greit at dette skjer med barn, så synes dere vel det da:-)

trollemor;o)
Skrevet

men hvor går grensa med å rose passe og litt for mye?

ser jo at mange unge stiller opp på idol,norske talenter etc,og dessverre for de har de sjelden særlig talent:(

et siste spørsmål;hvordan vite om noe man gjør er BRA eller bare er starten på å avslutte praten??

Man må da vite om barna virkelig har et talent eller om det bare er mor og far og bestemor som syns det er helt fantastisk??

Kanskje annerledes for oss som driver med musikk, je vet ikke..

trollemor;o)
Skrevet

Jeg får presisere til deg også at jeg ikke mener at Brian skal se på seg selv som en vinner. _Jeg_ synes han er en vinner med et vinnende vesen, og i det legger jeg ikke i annet enn at jeg ble imponert :)

Jeg håper Brian er fornøyd med sin opptreden, og at han faktisk liker å underholde. Jeg håper det, og det så ut som at han koset seg. Første gangen han var med så han mer skremt ut.

Jeg ville som nenvt tidligere holdt egne barn langt unna slike konkurranser.

Hadde jeg vært moren til Brian så ville jeg hele veien lagt vekt på at det viktigste er å delta å ha det gøy. Så ville jeg fokusert på at det er mange som liker det han gjør, men at det er mange andre flinke talenter som helt sikkert kan vinne. Jeg ville ikke fokusert på å vinne i det heletatt.

Skrevet

Man må da vite om barna virkelig har et talent eller om det bare er mor og far og bestemor som syns det er helt fantastisk??

Kanskje annerledes for oss som driver med musikk, je vet ikke..

Jeg kan i hvert fall ikke se om en 6-åring som utfører tryllekunster har talent. Hvis faren driver med det samme - så er det jo ikke så vanskelig å lære bort triksene til en normalt godt utrustet unge. Hvis det terpes og øves nok, vel og merke:-)

trollemor;o)
Skrevet

Men Brian er jo et åpenbart talent? Skal dét forties fra foreldrenes side mener du?

Nei, selvsagt ikke. Hadde jeg vært hans mor ville jeg selvsagt snakket om at det er svært mange som liker ham og det han gjør, at han er flink og talentfull. Men samtidig ville jeg også snakket om alle de andre utrolig dyktige talentene som var med på norske talenter og at detslettes ikke var sikkert at han ville vinne.

Det er ikke bra for unger å bare være fokusert på seg selv, de trenger å e at det finnes andre flinke barn og ungdommer rundt om.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg kan i hvert fall ikke se om en 6-åring som utfører tryllekunster har talent. Hvis faren driver med det samme - så er det jo ikke så vanskelig å lære bort triksene til en normalt godt utrustet unge. Hvis det terpes og øves nok, vel og merke:-)

Han er nok lært opp og "disiplinert" til å gjøre det han gjorde, men han er flink, sjarmerende og underholdende. (Mye fordi han er 6 år og søt)

Skrevet

Han er nok lært opp og "disiplinert" til å gjøre det han gjorde, men han er flink, sjarmerende og underholdende. (Mye fordi han er 6 år og søt)

Ja, han er en flink, sjarmerende og svært søt gutt:-) Ingen tvil om det:-) Men dette var jo en talentkonkurranse, og man bør ha et helt ekstraordinært talent for å kunne vinne/komme til finalen, synes jeg. Og spesielt hvis man bare er 6 år. Og DET synes jeg nok ikke at han hadde..

trollemor;o)
Skrevet

Ja, han er en flink, sjarmerende og svært søt gutt:-) Ingen tvil om det:-) Men dette var jo en talentkonkurranse, og man bør ha et helt ekstraordinært talent for å kunne vinne/komme til finalen, synes jeg. Og spesielt hvis man bare er 6 år. Og DET synes jeg nok ikke at han hadde..

Nei, jeg er helt enig med deg. Men han må ha et "talent" for sjarmere og underholde.

Skrevet

Nei, jeg er helt enig med deg. Men han må ha et "talent" for sjarmere og underholde.

Han har jo det nå - som liten og søt. Men det kreves jo mer den dagen han skal opptre som en voksen person, og dette ikke lenger er til stede på samme måte som i dag. Da er det talentet som gjelder, framfor alt. Derfor synes jeg det blir på helt feil premisser at han når finalen i denne konkurransen i dag.

Gjest Ønsker anonymitet i dette
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Hadde jeg vært hans mor ville jeg selvsagt snakket om at det er svært mange som liker ham og det han gjør, at han er flink og talentfull. Men samtidig ville jeg også snakket om alle de andre utrolig dyktige talentene som var med på norske talenter og at detslettes ikke var sikkert at han ville vinne.

Det er ikke bra for unger å bare være fokusert på seg selv, de trenger å e at det finnes andre flinke barn og ungdommer rundt om.

Mens jeg ville altså ikke bare snakket. Jeg ville motivert, støttet og gjort det jeg kunne bidra med i form av veiledning og handling slik at ungen kunne videreutvikle talentet sitt innenfor rammene av det ungens nivå tilsa.

Skrevet

Mens jeg ville altså ikke bare snakket. Jeg ville motivert, støttet og gjort det jeg kunne bidra med i form av veiledning og handling slik at ungen kunne videreutvikle talentet sitt innenfor rammene av det ungens nivå tilsa.

Det er jo helt etter boka:-) Men holder kanskje ikke alltid i praksis. Fordi vi alle er mennesker som reagerer forskjellig. Og man vet aldri hvem som reagerer som forventet - og ikke. Og det er den store risikoen i slike tilfeller:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...