Gå til innhold

Hvem gir dere konfirmasjonstelegram til?

Anbefalte innlegg

Gjest kereter
Skrevet

jeg er usikker på om jeg burde gi pengekort til nabojentene fordi jeg kjenner foreldrene og ellers barn av arbeidskollegaer der jeg kun har hilst på barna som nå skal konfirmeres..

Hva gjør dere?

Gjest krøllete duk
Skrevet

Her er det vanlig å gi en symbolsk sum til nabobarn.

Skrevet

I min barndoms-/ungdomstid og -by var det vanlig å gi minst et telegram til nabobarn, barn til arbeidskolleger og 'you name it'. Men nå for tiden der jeg bor nå synes jeg det ville være litt rart å bare skulle sende telegram til noen i anledning bryllup, konfirmasjon, barnefødsel etc. Hvis de ikke er "nære nok" til en liten (penge)gave, blir det ikke til at vi sender hilsen.

Annerledes i forbindelse med dødsfall/begravelser, der en hilsen i seg selv oftere er tilstrekkelig.

Skrevet

Hvis jeg har råd til det, så velger jeg å gi en liten pengegave i slike tilfeller.

Gjest Villniss
Skrevet

I slike tilfeller ville jeg gitt 100 kr med kort og hyggelig hilsen.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg ser du bruker begrepet "konfirmasjonstelegram", noe jeg ikke har sett på en stund. Jeg leverer ikke kort eller hilsen til noen uten å legge ved en liten gave eller pengeseddel.

Vi bor i ei gate hvor alle kjenner til hverandre (selv om vi ikke nødvendigvis er så mye sammen), og dermed gir vi et kort med en pengegave til nabobarn som konfirmeres. Har inntrykk av at det er ganske vanlig her.

Barn av arbeidskolleger får konfirmasjonsgave/penger av meg dersom kollegene er venner - altså litt mer enn kolleger. Har såpass mange kolleger at noe annet ville blitt rart.

Skrevet

Jeg ser du bruker begrepet "konfirmasjonstelegram", noe jeg ikke har sett på en stund. Jeg leverer ikke kort eller hilsen til noen uten å legge ved en liten gave eller pengeseddel.

Vi bor i ei gate hvor alle kjenner til hverandre (selv om vi ikke nødvendigvis er så mye sammen), og dermed gir vi et kort med en pengegave til nabobarn som konfirmeres. Har inntrykk av at det er ganske vanlig her.

Barn av arbeidskolleger får konfirmasjonsgave/penger av meg dersom kollegene er venner - altså litt mer enn kolleger. Har såpass mange kolleger at noe annet ville blitt rart.

Helt enig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...