Gjest kereter Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 jeg er usikker på om jeg burde gi pengekort til nabojentene fordi jeg kjenner foreldrene og ellers barn av arbeidskollegaer der jeg kun har hilst på barna som nå skal konfirmeres.. Hva gjør dere? 0 Siter
Gjest krøllete duk Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Her er det vanlig å gi en symbolsk sum til nabobarn. 0 Siter
morsan Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 I min barndoms-/ungdomstid og -by var det vanlig å gi minst et telegram til nabobarn, barn til arbeidskolleger og 'you name it'. Men nå for tiden der jeg bor nå synes jeg det ville være litt rart å bare skulle sende telegram til noen i anledning bryllup, konfirmasjon, barnefødsel etc. Hvis de ikke er "nære nok" til en liten (penge)gave, blir det ikke til at vi sender hilsen. Annerledes i forbindelse med dødsfall/begravelser, der en hilsen i seg selv oftere er tilstrekkelig. 0 Siter
frosken Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Hvis jeg har råd til det, så velger jeg å gi en liten pengegave i slike tilfeller. 0 Siter
Gjest Villniss Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 I slike tilfeller ville jeg gitt 100 kr med kort og hyggelig hilsen. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 8. mai 2009 Skrevet 8. mai 2009 Jeg ser du bruker begrepet "konfirmasjonstelegram", noe jeg ikke har sett på en stund. Jeg leverer ikke kort eller hilsen til noen uten å legge ved en liten gave eller pengeseddel. Vi bor i ei gate hvor alle kjenner til hverandre (selv om vi ikke nødvendigvis er så mye sammen), og dermed gir vi et kort med en pengegave til nabobarn som konfirmeres. Har inntrykk av at det er ganske vanlig her. Barn av arbeidskolleger får konfirmasjonsgave/penger av meg dersom kollegene er venner - altså litt mer enn kolleger. Har såpass mange kolleger at noe annet ville blitt rart. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg ser du bruker begrepet "konfirmasjonstelegram", noe jeg ikke har sett på en stund. Jeg leverer ikke kort eller hilsen til noen uten å legge ved en liten gave eller pengeseddel. Vi bor i ei gate hvor alle kjenner til hverandre (selv om vi ikke nødvendigvis er så mye sammen), og dermed gir vi et kort med en pengegave til nabobarn som konfirmeres. Har inntrykk av at det er ganske vanlig her. Barn av arbeidskolleger får konfirmasjonsgave/penger av meg dersom kollegene er venner - altså litt mer enn kolleger. Har såpass mange kolleger at noe annet ville blitt rart. Helt enig :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.