Gå til innhold

Ferdig med konfimasjonstalen!

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

På søndag skal min niese konfirmeres, og nå er jeg ferdig med talen. Deilig følelse!

Jeg begynte på den for to uker siden og skrev den 80% ferdig - og tok den frem igjen i dag, og nå er den ferdig. mangler bare å sette et bilde i ramme som jeg skal bruke i talen.

Moro!

Forresten - den er på 964 ord - finnes det noen beregning av hvor lang tid det tar å holde den? Jeg skal selvsagt lese gjennom den og ta tiden, men orker ikke de nå. Håper ikke den er for lang....

Gjest hater lange taler
Skrevet

Det kommer an på hvor fort du leser :D

men et tips, prøv å se opp fra teksten som om du leser fra hjertet, det blir fort veldig stivt og kjedelig om du står der med øynene i teksten og leser rett av...

så pugg teksten slik at du omtrent kan si det som står der med egne ord uten å måtte stoppe opp, eh hva var det jeg skulle si nå...

tror ikke teksten din tar så lang tid å lese opp, 5-10 min?

Jeg sier, en god tale er en kort tale :)

Gjest prust
Skrevet

Det kommer an på hvor fort du leser :D

men et tips, prøv å se opp fra teksten som om du leser fra hjertet, det blir fort veldig stivt og kjedelig om du står der med øynene i teksten og leser rett av...

så pugg teksten slik at du omtrent kan si det som står der med egne ord uten å måtte stoppe opp, eh hva var det jeg skulle si nå...

tror ikke teksten din tar så lang tid å lese opp, 5-10 min?

Jeg sier, en god tale er en kort tale :)

Jeg er vant til å snakke for forsamlinger, og har vanligvis bare notater, ikke manuskript. Denne talen har jeg imidlertid skrevet helt ut, men jeg kommer ikke til å stå og lese helt bundet fra papiret.

Gleder meg til i morgen!

Skrevet

Jeg aner ikke hvor lang tid 900 ord tar, men vil likevel råde deg til å prøve å si den høyt på forhhånd. Ikke først og fremst med tanke på å sjekke tidsforbruket, men med tanke på å sjekke flyten.

Lykke til i konfirmasjonen! -)

Gjest prust
Skrevet

Jeg aner ikke hvor lang tid 900 ord tar, men vil likevel råde deg til å prøve å si den høyt på forhhånd. Ikke først og fremst med tanke på å sjekke tidsforbruket, men med tanke på å sjekke flyten.

Lykke til i konfirmasjonen! -)

Det har jeg gjort nå, men jeg glemte å ta tida. Tror den tok ca 5 minutter. Flyten var fin, og jeg klarer å si det jeg vil uten å være for bundet av teksten.

Er fornøyd med måten jeg gjorde det på - å først skrive mesteparten, så legge den bort, og deretter ta finpussen et par dager før jeg skal fremføre den :-)

Skrevet

Det har jeg gjort nå, men jeg glemte å ta tida. Tror den tok ca 5 minutter. Flyten var fin, og jeg klarer å si det jeg vil uten å være for bundet av teksten.

Er fornøyd med måten jeg gjorde det på - å først skrive mesteparten, så legge den bort, og deretter ta finpussen et par dager før jeg skal fremføre den :-)

Jeg er sikker på at det blir kjempebra! :-) Og med den nye kjolen ligger alt til rette for en vellykket dag! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...