uvitende......! Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 hva skriver barna deres på skolen??? (når de går vekk fra de store bokstavene) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest høstløv Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Mine barn skriver ikke "lykkeskrift", de bokstavene de skriver er knapt leselige, men det er vel helst stavskrift, de har lært på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 På skolen vår lærer de stavskrift 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hos oss skriver både 2.klassingen og 4.klassingen løkkeskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest I Trondheim Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Gutten min går i 2 trinn og dem har begynt med løkkeskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Min gutt lærer stavskrift, begynte med det i 3. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Stavskrift 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orio Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Lykkeskrift høres bra ut. Garanterer det et lykkelig liv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Her går det i stavskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mine i 3. og 5. skriver stavskrift. Fysioterapeuten kom i 2. og holdt et flammende innlegg for stavskrift, så da var det nok vanskelig å velge noe annet. Jeg er glad for det, tror det er lettere for barna og en skrift de vil ha lenger i livet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 5. klassingen ville gjerne lære løkkeskrift så fort som mulig. Han bruker det fortsatt. 1. klassingen er også ivrig etter å lære løkkeskrift. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Min 4.-klassing på en av Oslos største skoler har lært løkkeskrift. Han sa i sin tid at han var glad det ikke fantes løkke-tall, altså at han slapp å lære å skrive tallene på nytt. Han hadde nok litt "rykk tilbake til start"-følelese da de sluttet med trykte bokstaver og gikk over til løkkeskrift. Ingen "lykkeskrift" for ham, altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaVa Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Min 4.-klassing på en av Oslos største skoler har lært løkkeskrift. Han sa i sin tid at han var glad det ikke fantes løkke-tall, altså at han slapp å lære å skrive tallene på nytt. Han hadde nok litt "rykk tilbake til start"-følelese da de sluttet med trykte bokstaver og gikk over til løkkeskrift. Ingen "lykkeskrift" for ham, altså. Akkurat sånn hadde vår pode det, også - husker jeg hadde et innlegg om hans fortvilelse :-). Men NÅ skriver han vakrere enn jeg noensinne kan klare! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arnica Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mine barn skriver ikke "lykkeskrift", de bokstavene de skriver er knapt leselige, men det er vel helst stavskrift, de har lært på skolen. Min 3.klassing har lært løkkeskrift fra 1.klasse 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Min 3.klassing har lært løkkeskrift fra 1.klasse Samme her. Men skolen har gått bort fra det nå. De lærer de store bokstavene først, og så går de over til løkkeskrift på 2. trinn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lykkjeskrift Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Her lærer dei lykkjeskrift! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke mor/far Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mulig jeg er helt dum her (jeg har ikke barn) men hva i alle dager er egentlig stavskrift? Hva skiller den fra løkkeskriften? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mulig jeg er helt dum her (jeg har ikke barn) men hva i alle dager er egentlig stavskrift? Hva skiller den fra løkkeskriften? Stavskrift er det vi lærte som "formskrift" på 80-tallet. Her ser du forskjellen: http://www.typografi.org/rask/skrifteks_stor.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.