Gå til innhold

styrketrening idag og vondt i ryggen?

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg skal trene body pump etterpå (styrketrening), men våknet idag med ganske så vondt i nedre korsrygg. På skala fra en til ti hvor dumt er det å trene styrketrening for hele kroppen da?

Jeg har veeeldig lyst til å trene så jeg sitter og overbeviser meg selv at det kanskje kan være bra for ryggen?? Er jeg på bærtur??

Skrevet

Det kan godt hende at ryggen din vil ha godt av trening i dag, men jeg tror jeg hadde vært forsiktig med akkurat BP. Hvis du går på BP, så bør du løfte mye lettere vekter enn vanlig i alle stående øvelser. Du bør også stoppe hvis du kjenner skarp smerte i ryggen under øvelsene.

Mary Poppins
Skrevet

Det kan godt hende at ryggen din vil ha godt av trening i dag, men jeg tror jeg hadde vært forsiktig med akkurat BP. Hvis du går på BP, så bør du løfte mye lettere vekter enn vanlig i alle stående øvelser. Du bør også stoppe hvis du kjenner skarp smerte i ryggen under øvelsene.

Kanskje jeg heller burde trene styrke på egenhånd? Da kan jeg ta ting litt i mitt eget tempo istedet.. BP time trener jo alle muskler og tanken på å ligge på magen og trene ryggen akkurat nå ved å bøye den bakover er egentlig bare å glemme.. men jeg kunne jo bare droppet den øvselsen kanskje... hmm..

Skrevet

Kanskje jeg heller burde trene styrke på egenhånd? Da kan jeg ta ting litt i mitt eget tempo istedet.. BP time trener jo alle muskler og tanken på å ligge på magen og trene ryggen akkurat nå ved å bøye den bakover er egentlig bare å glemme.. men jeg kunne jo bare droppet den øvselsen kanskje... hmm..

Det beste du kan gjøre for ryggen din akkurat nå, er å bevege deg på relativt mykt underlag. Standardrådet er å prøve å gå tur i skog eller evt. i en park (gå på gresset). Hvis du drar på treningssenter, så ville jeg brukt ellipsemaskin for å bli god og varm, og så evt. gjort noen forsiktige øvelser på stor ball.

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva body pump går ut på bortsett fra at det er styrketrening, så du må vurdere selv om det kan passe ryggen din.

Jeg mener at du skal trene, jeg plages med ryggen, men det skal mye til for at jeg ikke trener selv om jeg har vondt. Men jeg passer på at jeg ikke tar øvelser som gjør altfor vondt, litt er ok. Jeg er alltid mye bedre etter trening og det beste du kan gjøre er å være i bevegelse.

Mary Poppins
Skrevet

Nå vet ikke jeg hva body pump går ut på bortsett fra at det er styrketrening, så du må vurdere selv om det kan passe ryggen din.

Jeg mener at du skal trene, jeg plages med ryggen, men det skal mye til for at jeg ikke trener selv om jeg har vondt. Men jeg passer på at jeg ikke tar øvelser som gjør altfor vondt, litt er ok. Jeg er alltid mye bedre etter trening og det beste du kan gjøre er å være i bevegelse.

Jepp du har helt rett. Jeg har nå vært på body pump time og det føltes faktisk godt. Brukte ganske lette vekter og ryggen har ihvertfal ikke blitt noe verre foreløpig :-)

Skrevet

Jepp du har helt rett. Jeg har nå vært på body pump time og det føltes faktisk godt. Brukte ganske lette vekter og ryggen har ihvertfal ikke blitt noe verre foreløpig :-)

God massasje hjelper også, om ikke annet på andre ting:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...