Gå til innhold

Bordplassering i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å plassere par sammen i bryllup? Eller blander man vilt? *Gleruder seg*

Gjest Mirakelet
Skrevet

Tror det varierer litt, i et bryllup jeg var fikk parene sitte sammen og det syns jeg var veldig kjekt, i et annet satt vi tvers over hverandre,

heldigvis var jeg heldig med bordkavalerene, men det kan jo bli skikkelig bom og, at noen som ikke går overens eller får til noe særlig samtale havner ved siden av hverandre... og det var litt travelt at mannen min satt rett over for meg, for det var et bredt bordt, følte jeg måtte rope for å få kontakt med han, så da savnet jeg å ha han ved siden av meg.

uansett - ved bordplassering, prøv å plasser folk sammen som du tror går godt sammen :)

mariaflyfly
Skrevet

Tror det var skikk og bruk i "gamledager" at man ikke plasserte gifte par sammen.;)

Vi var i bryllup i fjor sommer, da satt vi ved siden av hverandre. Var glad for det, for kjæresten min kjente nesten ingen der. Par som var "gamle kjenninger" var plassert i nærheten av hverandre der vi satt, men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre. Altså tvers over bodet o.l.

Skrevet

Tror det varierer litt, i et bryllup jeg var fikk parene sitte sammen og det syns jeg var veldig kjekt, i et annet satt vi tvers over hverandre,

heldigvis var jeg heldig med bordkavalerene, men det kan jo bli skikkelig bom og, at noen som ikke går overens eller får til noe særlig samtale havner ved siden av hverandre... og det var litt travelt at mannen min satt rett over for meg, for det var et bredt bordt, følte jeg måtte rope for å få kontakt med han, så da savnet jeg å ha han ved siden av meg.

uansett - ved bordplassering, prøv å plasser folk sammen som du tror går godt sammen :)

''uansett - ved bordplassering, prøv å plasser folk sammen som du tror går godt sammen :)''

Nå er det ikke jeg som skal gifte meg, jeg skal i bryllup i kveld og lurer fælt på om jeg får sitte med min kjære eller ikke...

Skrevet

Jeg har aldri sittet sammen med min mann i bryllup, tror jeg, litt usikker på ett bryllup i 1991;-)

I gamle dager het det seg vel at forlovede par skulle sitte sammenn, mens gifte par ble delt. Dette ble jeg dessverre "rammet av" i et bryllup året etter at jeg giftet meg. Jeg var den eneste av brudens venner som var gift, så mens alle de andre satt sammen med med kjæresten sin (=dvs de eneste mennene på vår alder) ble jeg plassert ved siden av en gammel onkel :-(

Skrevet

Jeg har aldri sittet sammen med min mann i bryllup, tror jeg, litt usikker på ett bryllup i 1991;-)

I gamle dager het det seg vel at forlovede par skulle sitte sammenn, mens gifte par ble delt. Dette ble jeg dessverre "rammet av" i et bryllup året etter at jeg giftet meg. Jeg var den eneste av brudens venner som var gift, så mens alle de andre satt sammen med med kjæresten sin (=dvs de eneste mennene på vår alder) ble jeg plassert ved siden av en gammel onkel :-(

''I gamle dager het det seg vel at forlovede par skulle sitte sammenn, mens gifte par ble delt''

Da er det håp.... :o)

Gruer meg litt. Må sørge for å ta med meg nøkkel så kan jeg alltids trekke meg stille og rolig tilbake og gå hjem om det blir for ille. :o) Men for all del - det kan jo hende det blir kjempekoselig!

Skrevet

''I gamle dager het det seg vel at forlovede par skulle sitte sammenn, mens gifte par ble delt''

Da er det håp.... :o)

Gruer meg litt. Må sørge for å ta med meg nøkkel så kan jeg alltids trekke meg stille og rolig tilbake og gå hjem om det blir for ille. :o) Men for all del - det kan jo hende det blir kjempekoselig!

Hvis du ikke kjenner så mange der, er det vel større sjans for at du plasseres ved sien av han. Men man kan aldri vite.

Jeg synes egentlig det er litt fint med blanding, men det forder at dem som plasserer tenker litt over hvem som sitter sammen. Man skal jo ha det hyggelig som gjest også! Vi tenkte nøye gjennom hvem som kunne tenkes å finne noe felles å snakke om osv. Og vi blandet lite aldersmessig, så det var litt sånn mannens kompis ved siden av min venninne, min tante ved siden av hans onkel osv.

Men jeg har i tto brylluper blitt plassert ved siden av en eldre onkel, og i det ene bryllupet (en kompis av mannen) sa bruden rett ut at hun hadde valgt meg fordi hun trodde at jeg ville være best til å klare å gjennomføre småprat med denne rare og litt vanskelige onkelen! *hrmf*

Så det lønner seg ikke alltid å bli sett på som grei og omgjengelig...;-)

mariaflyfly
Skrevet

Hvis du ikke kjenner så mange der, er det vel større sjans for at du plasseres ved sien av han. Men man kan aldri vite.

Jeg synes egentlig det er litt fint med blanding, men det forder at dem som plasserer tenker litt over hvem som sitter sammen. Man skal jo ha det hyggelig som gjest også! Vi tenkte nøye gjennom hvem som kunne tenkes å finne noe felles å snakke om osv. Og vi blandet lite aldersmessig, så det var litt sånn mannens kompis ved siden av min venninne, min tante ved siden av hans onkel osv.

Men jeg har i tto brylluper blitt plassert ved siden av en eldre onkel, og i det ene bryllupet (en kompis av mannen) sa bruden rett ut at hun hadde valgt meg fordi hun trodde at jeg ville være best til å klare å gjennomføre småprat med denne rare og litt vanskelige onkelen! *hrmf*

''Men jeg har i tto brylluper blitt plassert ved siden av en eldre onkel, og i det ene bryllupet (en kompis av mannen) sa bruden rett ut at hun hadde valgt meg fordi hun trodde at jeg ville være best til å klare å gjennomføre småprat med denne rare og litt vanskelige onkelen! *hrmf*

''

Hahaha! Akkurat som naboen min, hun får alltid den mest gærne onkelen el.l. til bords bare fordi hun er så grei og god på smalltalk. Men jeg tror vi har diskutert dette en gang før her inne. ;)

Skrevet

''Hvis du ikke kjenner så mange der, er det vel større sjans for at du plasseres ved sien av han. Men man kan aldri vite.''

Nei, her kan man aldri vite. :o( Brura her synes tydeligvis det er knallfestlig å blande folk som ikke kjenner hverandre og jeg synes ikke det er like festlig...

Når jeg omsider har fått min elskede til å kjøpe ny dress og kle seg skikkelig opp så vil jeg da for søren sitte sammen med ham og nyte synet av ham også! ;o)

mariaflyfly
Skrevet

''Hvis du ikke kjenner så mange der, er det vel større sjans for at du plasseres ved sien av han. Men man kan aldri vite.''

Nei, her kan man aldri vite. :o( Brura her synes tydeligvis det er knallfestlig å blande folk som ikke kjenner hverandre og jeg synes ikke det er like festlig...

Når jeg omsider har fått min elskede til å kjøpe ny dress og kle seg skikkelig opp så vil jeg da for søren sitte sammen med ham og nyte synet av ham også! ;o)

''Når jeg omsider har fått min elskede til å kjøpe ny dress ''

Fantastisk :) Jeg husker din beskrivelse av hans forrige "dress". *Fnis*

Skrevet

Hehe... Det er nok mange av oss som husker dressdiskusjonen, så nå håper jeg at dere får en fin kveld :-)

Skrevet

''Men jeg har i tto brylluper blitt plassert ved siden av en eldre onkel, og i det ene bryllupet (en kompis av mannen) sa bruden rett ut at hun hadde valgt meg fordi hun trodde at jeg ville være best til å klare å gjennomføre småprat med denne rare og litt vanskelige onkelen! *hrmf*

''

Hahaha! Akkurat som naboen min, hun får alltid den mest gærne onkelen el.l. til bords bare fordi hun er så grei og god på smalltalk. Men jeg tror vi har diskutert dette en gang før her inne. ;)

Det tror jeg vi har også:-)

Skrevet

*knegg*

Gjest Elextra
Skrevet

Tror det er veldig forskjellig.

I min manns familie plasseres bestandig par sammen. I min familie er det motsatt. Vi tenker heller at måltidet er en fin anledning å bli kjent med mennesker man kanskje ikke kjenner så godt, kanskje bli kjent med noen i den andre siden av familien.

Heldigvis vant jeg/vi frem i bryllupet vårt! :)

Gjest Ella Tarantella
Skrevet

Vi ønsket at alle skulle ha det veldig hyggelig, så vi satt alle par sammen, og sørget for at de satt sammen med noen de trivdes med. De vi visste ikke gikk så godt sammen ble plassert langt fra hverandre.

Vi var i en konfirmasjon der plasseringen var tema etterpå, så derfor gjorde vi det sånn. Det er ikke kjekt når folk blir skuffet over plasseringen, og par blir som regel aldri skuffet over å få sitte sammen.

Gjest Elextra
Skrevet

*fniser med*

Skrevet

Det er helt sant - alt er nytt! Ny dress, ny skjorte - slips - sko - bokser til og med! *Nam*

Gjest Elextra
Skrevet

Vi ønsket at alle skulle ha det veldig hyggelig, så vi satt alle par sammen, og sørget for at de satt sammen med noen de trivdes med. De vi visste ikke gikk så godt sammen ble plassert langt fra hverandre.

Vi var i en konfirmasjon der plasseringen var tema etterpå, så derfor gjorde vi det sånn. Det er ikke kjekt når folk blir skuffet over plasseringen, og par blir som regel aldri skuffet over å få sitte sammen.

''Det er ikke kjekt når folk blir skuffet over plasseringen, og par blir som regel aldri skuffet over å få sitte sammen.''

Der er jeg helt uenig. Jeg sitter jo sammen med mannen min hver dag, og i bryllup eller annet festlig lag synes jeg det er morsomt å bli kjent med nye mennesker. Så kan man heller sende flørteblikk til sin kjære ;). Og slik tenkte jeg da vi var et ganske nytt par også (og med ekskjærester likeså).

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg har opplevd litt forskjellig i bryllup jeg har vært i, men ofte er det sånn at man blir plassert sammen med noen man kjenner og kjenner du ingen så blir du plassert sammen med partneren. Men jeg har også opplevd en skikkelig mixtur av mennesker der ingen kjente hverandre og den enden av bordet jeg satt var det pinlig stille mellom talene.

jubalong70
Skrevet

Begge deler er vanlig.

Tror tradisjonen sier noe om at kjærestepar får lov til å sitte sammen, mens ektepar "skal" splittes. Min erfaring er at dette ikke praktiseres like strengt nå.

Da jeg giftet meg satt parene stort sett sammen, eller i hvertfall rimelig nært hverandre. Vi hadde noen utfordringer med forskjellige språk, så de som var utenlands fra ble gjerne plassert sammen med noen som kunne språket deres. Dette for å gjøre middagen koselig for så mange som mulig.

I ettertid har jeg bare hørt positivt om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...