Gå til innhold

5 kg - kur?

Anbefalte innlegg

Gjest bryllup snart
Skrevet

noen som vil designe en toukers kur til meg på å gå ned 5 kg?

Både ang. mat og trening.

Skrevet

Masse proteiner og lite karbohydrater. Rent kjøtt, egg, masse _grønne_ grønnsaker, maks en frukt pr dag. Og null potet, ris, pasta og brød. Er bankers! Jeg gikk ned 5,4 kilo de to første ukene, senere har det stabilisert seg på minus +/- en kilo pr uke.

Gjest bryllup snart
Skrevet

Masse proteiner og lite karbohydrater. Rent kjøtt, egg, masse _grønne_ grønnsaker, maks en frukt pr dag. Og null potet, ris, pasta og brød. Er bankers! Jeg gikk ned 5,4 kilo de to første ukene, senere har det stabilisert seg på minus +/- en kilo pr uke.

Takk! Trente du noe i tillegg?

Skrevet

Takk! Trente du noe i tillegg?

Ikke mye, nei. Halvtimes tur to-tre ganger i uka.

Skrevet

INGENTING brød da eller? ikke knekkebrød engang? Hva spiser du til lunsj da? Jeg har matpakke med meg på jobb og den består jo alltid av brød. Hva ellers kan man hive i seg som er mettende? Blir jo lei av brødmat også da...selv om det er ingers rugbrød..

Skrevet

INGENTING brød da eller? ikke knekkebrød engang? Hva spiser du til lunsj da? Jeg har matpakke med meg på jobb og den består jo alltid av brød. Hva ellers kan man hive i seg som er mettende? Blir jo lei av brødmat også da...selv om det er ingers rugbrød..

Ikke brød i det hele tatt, nei. Ikke knekkebrød en gang. Spiser mye salat og rent kjøtt.

Persille1365381127
Skrevet

Fem kg på to uker er mye, og du sier ingenting om hva du veier - går du ned så mye så fort uten å veie mye for mye, så vil du antagelig gå raskt opp igjen.

Men; jogg en halvtime hver dag, kutt ut alt brød, ris, pasta, melkeprodukter og sukker - og alt som har det i seg.

Spis fem ganger om dagen (hver tredje time), ca like mange kal i hvert måltid. Hold deg til rene kjøttprodukter, ikke blandingsprodukter (kjøttdeig ol). Spis ALLTID frokost, helst havregrøt av 60g havregryn - kokt med vann, og litt cottage cheese for proteiner. Ca 100g.

Du bør ha salat i minst tre av måltidene, med 100g rent kyllingkjøtt i én, 100g reker i den andre, og 100g tunfisk i olje i den tredje.

Det skal ikke være store porsjoner, men du kan prøve på ca 75g salat, 75g agurk, 20g paprika, 50g sukkererter, 50g champignon - og så tilbehøret over. Dette kan du ha med deg til lunsj på jobb.

Ikke noe dressing.

Skrevet

Fem kg på to uker er mye, og du sier ingenting om hva du veier - går du ned så mye så fort uten å veie mye for mye, så vil du antagelig gå raskt opp igjen.

Men; jogg en halvtime hver dag, kutt ut alt brød, ris, pasta, melkeprodukter og sukker - og alt som har det i seg.

Spis fem ganger om dagen (hver tredje time), ca like mange kal i hvert måltid. Hold deg til rene kjøttprodukter, ikke blandingsprodukter (kjøttdeig ol). Spis ALLTID frokost, helst havregrøt av 60g havregryn - kokt med vann, og litt cottage cheese for proteiner. Ca 100g.

Du bør ha salat i minst tre av måltidene, med 100g rent kyllingkjøtt i én, 100g reker i den andre, og 100g tunfisk i olje i den tredje.

Det skal ikke være store porsjoner, men du kan prøve på ca 75g salat, 75g agurk, 20g paprika, 50g sukkererter, 50g champignon - og så tilbehøret over. Dette kan du ha med deg til lunsj på jobb.

Ikke noe dressing.

Hvorfor kutte ut melkeprodukter også?

Og hvorfor spise havregrøt når man ikke kan spise brød, pasta etc?

Skrevet

Ikke noe dressing.

Den frokosten din er jeg veldig i tvil om. Det er viktig å få i seg proteiner til første måltidet, gjerne omelett/eggerøre med f.eks litt skinke. Proteiner hjelper til sånn at kroppen tar av fettreservene når karbohydratene blir kuttet.

kaffepiken
Skrevet

Tror nok det blir vanskelig å gå ned så mye så raskt uten å bli ekstremt sliten og slapp. En kg fett = 7000 kalorier. Hvis du forbrenner ca 2000 kcal pr dag, kan du maks gå ned 2 kg pr uke dersom du ikke spiser noenting.

Skrevet

Tror nok det blir vanskelig å gå ned så mye så raskt uten å bli ekstremt sliten og slapp. En kg fett = 7000 kalorier. Hvis du forbrenner ca 2000 kcal pr dag, kan du maks gå ned 2 kg pr uke dersom du ikke spiser noenting.

Det er ikke noe problem med rette typen kost. Og man blir hverken sliten, slapp eller trøtt.

Skrevet

For to år siden gikk jeg ned 10 kilo i løpet av en måned, helt uten problem. Har holdt vekta i ettertid også.

Skrevet

Gå, istedet for å jogge. Hvis du ikke er i veldig god form, vil du da holde en puls som er innen fettforbrenningsintervallet.

Gjest bikku
Skrevet

5 kg fett på to uker er urealistisk. Men om jeg oppfatter deg rett, så skal du kanskje inn i noen klær du bør reduseres litt for å passe i. Da ville jeg personlig ha valgt to tiltak:

1. Legge opp kostholdet slik at du ikke spiser salt mat eller annet som binder vann i kroppen. Unngå å spise ting som gir luft i magen. Spise små, regelmessige og sunne måltider.

2. Gjøre øvelser som strammer opp de områdene som er mest utsatt. Ofte magen, vel? Pupper, lår og rumpe kan ikke punktslankes likevel, men magen kan man gjøre mye med med et godt treningsprogram. For ikke å snakke om øvelser som gir deg god holdning når du skal svinse omkring i de lekre klærne dine ;)

Skrevet

Du kan jo forsøke den såkalte "Rikshospitalets suppekur". (Jeg tror riktignok ikke det finnes noe sykehus som vedkjenner seg denne kuren, så ikke la deg lure av navnet.) Selv gikk jeg ned 3-4 kg på _en_ uke med denne grusomme hestekuren. Jeg anbefaler deg ikke å følge denne, men hvis du absolutt vil, så gir den raskt resultat.

Du finner ukeplan + oppskrift på suppa hvis du scroller deg noen få innlegg nedover i dette forumet:

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=274557

Skrevet

Må legge til at det er ganske mye vann og muskelmasse man tar av på den suppekuren. Man kan nemlig ikke forbrenne så mange kg fett så fort. Kiloene kommer derfor på igjen så fort man begynner å spise vanlig igjen. Selv ble jeg så slapp, elendig og grinete at jeg nesten ikke var til å ha i hus.

Persille1365381127
Skrevet

Den frokosten din er jeg veldig i tvil om. Det er viktig å få i seg proteiner til første måltidet, gjerne omelett/eggerøre med f.eks litt skinke. Proteiner hjelper til sånn at kroppen tar av fettreservene når karbohydratene blir kuttet.

Den er laget av en kostholdsekspert - så totalt ila dagen er det riktig sammensatt.

Persille1365381127
Skrevet

Hvorfor kutte ut melkeprodukter også?

Og hvorfor spise havregrøt når man ikke kan spise brød, pasta etc?

Fordi havregrøten er tilmålt mengde, og man skal ha NOE - men ikke noe mer enn det.

Melkeprodukter fordi det er fetende, inneholder ofte sukker og stivelse f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...