Gå til innhold

Nå ser det ikke ut her!

Gjest Sliiiiten mamma

Anbefalte innlegg

Gjest Sliiiiten mamma

En aktiv krabat på 1 år... det krever sitt.

Ikke bare slenger hun lekene utover hele huset,

men vi foreldrene orker ikke rydde engang :D

Nå skal vi ta oss en real økt, håper mannen min står opp snart så han får hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 2 barn på 6 og 2,5 år og det ser jæ... ut hele tiden.

Jeg blir sprø.

Og det ser like forferdelig ut 3 sek etter at man har ryddet. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma til 2 gutter(01og08)

Jeg har en på 7 mnd og selv om han er liten så klarer han å rote utover lekene. Går og plukker opp litt hele tiden men rydder skikkelig på kvelden når han har lagt seg. Og når han står opp blir det like rotete igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Ta langkosten og sop sammen lekene og putt dem opp i lekekassa en gang iblant, da blir det litt triveligere for en stund.

Og da blir lekene også mer interessante å leke med. Det er rart med det, men leker som ligger slengt utover gulvet, har veldig liten interesse for smårollingene, men ligger de samme lekene i en kasse, så er de mye mer interessante (for en liten stund i all fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjente plutselig at jeg er glad for at unga er blitt store gitt :-)

Husker med gru hvor ille det så ut her på dagen da jeg daglig hadde mine tre + to dagbarn :-) Ikke bare inne det var rotete, men ute klarte de å dra ut like mye leker :-)

Nå er minsten 6 og leker ikke med inneleker lenger, de to eldste på 10 og 13 har ikke leker.

Her er stort sett alltid ryddig nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hidi, the scorpion

Husker med gru hvor ille det så ut her på dagen da jeg daglig hadde mine tre + to dagbarn :-) Ikke bare inne det var rotete, men ute klarte de å dra ut like mye leker :-)

Nå er minsten 6 og leker ikke med inneleker lenger, de to eldste på 10 og 13 har ikke leker.

He, he, vent til du får tenåringer...;)))

*løper fort ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Her hos meg er det også alltid ryddig, men jeg savner å ha det litt uryddig og å ha de små barna rundt beina mine hele tiden.

Nå er det bare uryddig her bare når barnebarn er på besøk, og leker spredt utover gulvet er egentlig ikke å ha det uryddig, for lekene soper en fort sammen, når barna er lagt til å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, vent til du får tenåringer...;)))

*løper fort ut*

hmm, ser for meg huset her med 3 tenåringer ja....... mulig jeg løper ut jeg også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hos meg er det også alltid ryddig, men jeg savner å ha det litt uryddig og å ha de små barna rundt beina mine hele tiden.

Nå er det bare uryddig her bare når barnebarn er på besøk, og leker spredt utover gulvet er egentlig ikke å ha det uryddig, for lekene soper en fort sammen, når barna er lagt til å sove.

Har visst ikke hatt store barn lenge nok jeg :-) Har liksom kommet helt dit at barnebarn er aktuelt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg har to stykker, og nå om dagen løper det nabounger inn og ut her støtt og stadig. Det nytter ikke å holde det ryddig til enhver tid. Vi tar et skippertak innimellom, men ellers er det lurt å lære seg å leve med litt senket terskel i småbarnsåra. Og å lære ungene å rydde etter seg så tidlig som mulig. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres velkjent ut det gitt.

Her i huset er vi 2 voksne (i full jobb med til dels mye reiseaktivitet), 1 halvlat+ ungdom på 17 år og 2 aktive unger på 5 og 7 år .... og det er ikke til å legge skjul på at rotet har en tendens til å ta litt overhånd.

- Men her er rent nok til å beholde helsa - og rot nok til å bevare lykken!

Senk skuldrene og ambisjonene - og ha gjerne litt mindre leker tilgjengelig for 1-åringen. Det er ikke all verden de leker med. Ha to lekekasser, men bare den ene tilgjengelig ad gangen - og bytt på kassene en gang i mellom.

Ellers hadde jo Christine Koht gode observasjoner i "Koht i familien"; Ikke gå noen steder uten å ta noe med deg! Da blir det litt mindre å rydde opp i om kvelden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ei som lar rotet ligge med god samvittighet ;)

Så kan du jo gange det hele med 3, så får du vel omtrent sånn som det ser ut hos oss (og andre trebarnsfamilier).....

Med andre ord - vi er flere i kaosklubben, hvis det er noen trøst. Da vi hadde bare èn rydda jeg etter han hver kveld, men det skal jeg love deg at jeg ikke gjør nå!! Livet er for kort til å rydde bestandig, dessuten er det nesten bortkastet... så vi tar heller en sjau innimellom, når vi får fnatt eller når det skal vaskes ;)

Husk at å rydde mens man har små barn er som å måke snø mens det snør....

Gled deg heller over ungen din og la det være rotete - rydde får du tid til når du blir gammel ;)

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Så kan du jo gange det hele med 3, så får du vel omtrent sånn som det ser ut hos oss (og andre trebarnsfamilier).....

Med andre ord - vi er flere i kaosklubben, hvis det er noen trøst. Da vi hadde bare èn rydda jeg etter han hver kveld, men det skal jeg love deg at jeg ikke gjør nå!! Livet er for kort til å rydde bestandig, dessuten er det nesten bortkastet... så vi tar heller en sjau innimellom, når vi får fnatt eller når det skal vaskes ;)

Husk at å rydde mens man har små barn er som å måke snø mens det snør....

Gled deg heller over ungen din og la det være rotete - rydde får du tid til når du blir gammel ;)

Hilsen

Og når en blir gammel, så savner en all rotet og ungene.

Jeg er funksjonshemmet går veldig dårlig og en kveld for mange år siden da ungene var små. Da hadde pappaen lagt dem, men de ville ha nattaklem av meg også, men jeg sa at jeg ikke orket å gå inn på rommet deres, for det var så mye rot på gulvet, Da hoppet gutten ned av etasjesengen og sa: "Jeg skal lage vei for deg, jeg mamma", og så ryddet han en gangsti i alt rotet, slik jeg kom frem til sengene for kunne gi de klemmer.

Slike ting varmer om hjertet å tenke på nå, etter så mange år.

Kosen og klemmene var mye mer betydningsfull enn om det hadde vært strøket på gulvet på barnerommet til enhver tid. Vi fikk ryddet og vasket en gang i uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har både små og store barn, og jeg irriterer meg mer over store barn som slenger klær fra seg og ikke rydder opp etter seg enn leker som er i bruk.

Vær glad lekene blir tatt i bruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Jeg har både små og store barn, og jeg irriterer meg mer over store barn som slenger klær fra seg og ikke rydder opp etter seg enn leker som er i bruk.

Vær glad lekene blir tatt i bruk ;)

Ja, det var faktisk en god tanke, å være glad over at barna er friske og raske, slik de kan bruke lekene og lage rot rundt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...