Gå til innhold

Voksent par og fritidsproblemer

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Vi er et voksent par som stort sett har helgene uten barn, eller med så store barn at vi ikke behøver ta særlige hensyn til dem.

Vi har litt problemer med å finne noe å fylle tiden med, vi har rikelig tid til prat, tv-titting og denslags, men det blir ofte litt kjedelig og langtrukket. Søndag er verst, og jeg føler lettelse når det blir søndag kveld.

Min kjære føler det derimot ikke slik, han koser seg med å ikke ha noe spesielt på tapetet, han leser, bruker pc og er ute i garasjen. Han sier at han føler seg litt stresset når jeg begynner å kjede meg, og det er gjerne i dette at han forsvinner ut i garasjen. For å slippe å forholde seg til hva vi kan og ikke kan gjøre. Så blir jeg sittende alene her og føler meg litt trist og lei.

I hverdagene er det annerledes, da er dagene fyllt med jobb, husarbeid og venner, og da tenker jeg aldri på at vi event mangler noe å finne på. Helga er mer ømtåelig, jeg føler at vi burde gjøre noe sammen, hygge oss og slappe av.

Hva fyller dere helga med?

Sånn på hjemmebane tenker jeg? Utenom husarbeid og denslags.

Vi pleier selvsagt å besøke venner, dra på kino, på turer og denslags, dette er mer et spørsmål om noe å finne på hjemme.

Fortsetter under...

Gjest høstløv
Skrevet

Skaff deg en hobby, noe som kan engasjere deg, når mannen din holder på ute i garasjen.

Det finnes en mengde forskjellige typer hobbier, også nye og moderne sådanne, dekoupage, fotoredigering, hekling, brodering, sy klær, lappesøm, patchwork, veving og alt mulig annet rart.

Skrevet

Det er du som har en problem, gubben din har en garasje.

Alle menn burde ha en garasje.

Gjest høstløv
Skrevet

Det er du som har en problem, gubben din har en garasje.

Alle menn burde ha en garasje.

Mannen min har også en garasje, og for øyeblikket er han der sammen med sønnen og mekker bil. Det kan de få uendelig med tid til å gå med.

Ellers rydder han i garasjen, og det tar også mye tid.

Når jeg går ned i mannen min sin garasje, så føler jeg meg virkelig overflødig.

Vi damer må få oss vår egen "garasje" vi også!

Skrevet

Mannen min har også en garasje, og for øyeblikket er han der sammen med sønnen og mekker bil. Det kan de få uendelig med tid til å gå med.

Ellers rydder han i garasjen, og det tar også mye tid.

Når jeg går ned i mannen min sin garasje, så føler jeg meg virkelig overflødig.

Vi damer må få oss vår egen "garasje" vi også!

Ja, det gir ikke samme effekten å sette seg i skoskapet.

Gjest høstløv
Skrevet

Ja, det gir ikke samme effekten å sette seg i skoskapet.

Men et eget hobbyrom hadde kanskje vært tingen, for da har jeg da mannen min inne, den tiden han bruker til å rydde rommet og å pusse det opp for meg.

Det var en lur ide, som jeg skal lansere etter middagen.

Annonse

Gjest masse valg egentlig
Skrevet

Les en god bok! Ta malekosten fatt og gå løs på rommene i huset! Gjør hagearbeid! Sol deg på verandaen! Ta en sykkeltur!

Lås deg inne på badet og lag spa! Begynn å male oljemaleri eller aquarellbilder! Vask ned huset! Inviter en god venninne på lunsj!

Lag din egen hjemmeside på pc! +++

Man trenger ikke alltid gjøre ting i sammen. Viktig å lodde stemningen på dette i et forhold. Noen trenger sterkt litt alenetid.

Men hvis man vil gjøre noe sammen så kan man gå i museer, utstillinger, kino, kjøre en tur og ta en bedre middag. Gå tur i skog og mark eller grille i skjærgården. Skaffe seg båt eller ta motorsykkel lappen og kjøre motorsykkeltur.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...