Gå til innhold

Dele vannmåler med naboen.

Anbefalte innlegg

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg ser på en tomannsbolig som har felles vannmåler. Jeg liker leiligheten, men er litt bekymret for å betale på naboens vannforbruk. Jeg vet ingenting om naboen, for alt jeg vet kan dette også være en enslig person som meg, og da er det ikke noe problem. Dersom det er et par med barn som bor i den andre leiligheten, da er det ikke greit å betale halvparten av vannregninga.

Hvilken fordelingsmodell mener du er mest rettferdig i forhold til en enslig person mot et par med 1 barn eller et par.

Jeg tenker:

2 voksne = 3/5

Enslig = 2/5

2 voksne + 1 barn under 10år = 4/6

Enslig= 2/6

Høres dette rimelig ut, eller er jeg helt på viddene?

Skrevet

Hvorfor ikke sette inn en slavemåler? Da vil dette blir rettferdig. Deling slik er det garantert noen som mener at de betaler for mye og krangler på det.

Gjest Lilje30
Skrevet

Hvorfor ikke sette inn en slavemåler? Da vil dette blir rettferdig. Deling slik er det garantert noen som mener at de betaler for mye og krangler på det.

Jeg kan egentlig bare slå det fra meg, for jeg er "bagatellenes dronning" når det kommer til økonomi ;-), men leiligheten var midt i blinken for meg.

Skrevet

Jeg kan egentlig bare slå det fra meg, for jeg er "bagatellenes dronning" når det kommer til økonomi ;-), men leiligheten var midt i blinken for meg.

Da er det du som kommer til å krangle da:-)

Men en slavemåler koster ikke så mye og blir en bagatell hvis det er kjøp det er snakk om. Koster antagelig bare en to til tre tusen.

Dette bør ikke være det som hindrer deg i å kjøpe.

Skrevet

''Deling slik er det garantert noen som mener at de betaler for mye og krangler på det.''

Enig!

Gjest Lilje30
Skrevet

Da er det du som kommer til å krangle da:-)

Men en slavemåler koster ikke så mye og blir en bagatell hvis det er kjøp det er snakk om. Koster antagelig bare en to til tre tusen.

Dette bør ikke være det som hindrer deg i å kjøpe.

Ok, da er jo hele problemet løst. Ingenting er bedre enn å skaffe seg en slik måler. Mulig de allerede er montert en slik måler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...