Gå til innhold

Er det en baby eller en dukke?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg fikk alle rett. Men jeg synest mange av dukkene så naturtro ut, mens andre dukker var det ikke tvil om at var dukker.

Skrevet

Jeg fikk alle rett. Men jeg synest mange av dukkene så naturtro ut, mens andre dukker var det ikke tvil om at var dukker.

Ja, det var stor forskjell på dem.

Generelt synes jeg at mange av dukkene hadde nesten overdrevent "skrukke-baby-fjes", omtrent som om de skulle være født for en halvtime siden. Kanskje dem som lager slike dukker/dem som kjøper dem mener at de fremstår som mer ekte hvis de ikke er "for" runde og glatte i kinnene?

Gjest Lilje30
Skrevet

Ja, det var stor forskjell på dem.

Generelt synes jeg at mange av dukkene hadde nesten overdrevent "skrukke-baby-fjes", omtrent som om de skulle være født for en halvtime siden. Kanskje dem som lager slike dukker/dem som kjøper dem mener at de fremstår som mer ekte hvis de ikke er "for" runde og glatte i kinnene?

Jeg synes det er vanskelig å si hva det som gjør at jeg ser at det er en dukke. De ser så naturtro ut samtidig som ansiktsuttrykket er dødt, samtidig som de har fått frem mange detaljer.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper.

Skrevet

Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper.

Jeg tok feil av den med smokk.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si hva det som gjør at jeg ser at det er en dukke. De ser så naturtro ut samtidig som ansiktsuttrykket er dødt, samtidig som de har fått frem mange detaljer.

Jeg så bildene én gang til, og en annen påfallende forskjell mellom de ekte og dukkene, er at sistnevnte er mye mer stæsja opp med blonder og sløyfer;-) Kanskje et slags bevis på at de er litt småskrullete dem som duller med slike dukker? ;-)

Gjest Lilje30
Skrevet

Jeg så bildene én gang til, og en annen påfallende forskjell mellom de ekte og dukkene, er at sistnevnte er mye mer stæsja opp med blonder og sløyfer;-) Kanskje et slags bevis på at de er litt småskrullete dem som duller med slike dukker? ;-)

Og ingen av dukkene var sammen med mennesker. Ingen foreldrer som holdt eller var med på bildet.

Gjest Reddix
Skrevet

Var ingen problem. Lett å se hva som var dukke, ser det spesielt på "håret".

trollemor;o)
Skrevet

Jeg fikk rett på alle. Ikke vanskelig..

trollemor;o)
Skrevet

jeg var veldig rask å svare, og fikk rett på alle. ikke vanskelig å se.

Skrevet

Bomma på en. Den var jeg svært usikker på, det var en ekte baby med porselenshud :-)

Babyene er mindre "perfekte" i huden, og har et mer "levende" uttrykk, uten at jeg klarer å forklare det nærmere.

Gjest prust
Skrevet

Jeg fikk alle riktige. Synes de var ganske kunstige de dokkene her, i forhold til de jeg så i et tv-program i høst. De var liksom helt perfetke, helt symmetriske, og helt jevne i "huden".

Ekkelt synes jeg dette her er!

candyqueen_83
Skrevet

Fikk to feil. Trodde en baby var dukke, og en dukke var baby :P

Skrevet

Samme her.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg synes at mange av dukkene ligner mest på døde babyer, og det er nifst å se.

Skrevet

Synes det er rett og slett ubehagelig å se på slike dukker som ser ut som (døde) babyer... huff. Skjønner ikke helt denne hobbyen noen har med å ha slike babylignende dukker.

Gjest dropper signatur
Skrevet

Den var grei, var i tvil på en, men landet rett :-)

Fra min tidligere jobb kan jeg bekrefte det mange har sagt her: Dukkene ser til forveksling ut som døde menneskebarn. Hadde bildene vist virkelige, døde barn kontra dukker, så hadde testen vært adskillig vanskeligere.

Skrevet

Synes det er rett og slett ubehagelig å se på slike dukker som ser ut som (døde) babyer... huff. Skjønner ikke helt denne hobbyen noen har med å ha slike babylignende dukker.

Helt enig med deg. Jeg så et program på tv om dette, og det var ille. Damene trillet dukkene rundt i vogn, kjøpte dyre klær til dem osv. En dame skulle vise sin nye babydukke til en venninne. Det normale ville vel da vært å putte dukken oppi en kurv el lign og sette den i baksetet og kjøre avgårde, men neida: Her ble "babyen" spent fast i et splitter nytt (og dyrt!) babybilsete!

Skrevet

Enig. Jeg bomma også på første.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...