morsan Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Se på bildene og se om du ser forskjell. NB: Du må selv telle hvor mange feil du evt får. Se på bildet, gjett, og klikk til neste, der det avsløres om det er riktig baby eller dukke. Jeg fikk én feil, og heldigvis gikk den "rette veien";-) dvs at jeg trodde en dukke var ekte - ikke at jeg todde en ekte baby var en dukke...;-) http://www.alltombarn.se/bebis/ar-det-en-docka-eller-en-riktig-bebis-1.16853? 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg fikk alle rett. Men jeg synest mange av dukkene så naturtro ut, mens andre dukker var det ikke tvil om at var dukker. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Skrevet 9. mai 2009 Jeg fikk alle rett. Men jeg synest mange av dukkene så naturtro ut, mens andre dukker var det ikke tvil om at var dukker. Ja, det var stor forskjell på dem. Generelt synes jeg at mange av dukkene hadde nesten overdrevent "skrukke-baby-fjes", omtrent som om de skulle være født for en halvtime siden. Kanskje dem som lager slike dukker/dem som kjøper dem mener at de fremstår som mer ekte hvis de ikke er "for" runde og glatte i kinnene? 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Ja, det var stor forskjell på dem. Generelt synes jeg at mange av dukkene hadde nesten overdrevent "skrukke-baby-fjes", omtrent som om de skulle være født for en halvtime siden. Kanskje dem som lager slike dukker/dem som kjøper dem mener at de fremstår som mer ekte hvis de ikke er "for" runde og glatte i kinnene? Jeg synes det er vanskelig å si hva det som gjør at jeg ser at det er en dukke. De ser så naturtro ut samtidig som ansiktsuttrykket er dødt, samtidig som de har fått frem mange detaljer. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Skrevet 9. mai 2009 Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper. Jeg tok feil av den med smokk. 0 Siter
morsan Skrevet 9. mai 2009 Forfatter Skrevet 9. mai 2009 Jeg synes det er vanskelig å si hva det som gjør at jeg ser at det er en dukke. De ser så naturtro ut samtidig som ansiktsuttrykket er dødt, samtidig som de har fått frem mange detaljer. Jeg så bildene én gang til, og en annen påfallende forskjell mellom de ekte og dukkene, er at sistnevnte er mye mer stæsja opp med blonder og sløyfer;-) Kanskje et slags bevis på at de er litt småskrullete dem som duller med slike dukker? ;-) 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg så bildene én gang til, og en annen påfallende forskjell mellom de ekte og dukkene, er at sistnevnte er mye mer stæsja opp med blonder og sløyfer;-) Kanskje et slags bevis på at de er litt småskrullete dem som duller med slike dukker? ;-) Og ingen av dukkene var sammen med mennesker. Ingen foreldrer som holdt eller var med på bildet. 0 Siter
Gjest Reddix Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Var ingen problem. Lett å se hva som var dukke, ser det spesielt på "håret". 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg fikk alle rett. Men jeg synest mange av dukkene så naturtro ut, mens andre dukker var det ikke tvil om at var dukker. jeg var veldig rask å svare, og fikk rett på alle. ikke vanskelig å se. 0 Siter
Sjøbris Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Bomma på en. Den var jeg svært usikker på, det var en ekte baby med porselenshud :-) Babyene er mindre "perfekte" i huden, og har et mer "levende" uttrykk, uten at jeg klarer å forklare det nærmere. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg fikk alle riktige. Synes de var ganske kunstige de dokkene her, i forhold til de jeg så i et tv-program i høst. De var liksom helt perfetke, helt symmetriske, og helt jevne i "huden". Ekkelt synes jeg dette her er! 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Fikk to feil. Trodde en baby var dukke, og en dukke var baby 0 Siter
Mrs D Skrevet 9. mai 2009 Skrevet 9. mai 2009 Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper. Samme her. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Jeg synes at mange av dukkene ligner mest på døde babyer, og det er nifst å se. 0 Siter
Helmi Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Synes det er rett og slett ubehagelig å se på slike dukker som ser ut som (døde) babyer... huff. Skjønner ikke helt denne hobbyen noen har med å ha slike babylignende dukker. 0 Siter
Gjest dropper signatur Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Den var grei, var i tvil på en, men landet rett :-) Fra min tidligere jobb kan jeg bekrefte det mange har sagt her: Dukkene ser til forveksling ut som døde menneskebarn. Hadde bildene vist virkelige, døde barn kontra dukker, så hadde testen vært adskillig vanskeligere. 0 Siter
morsan Skrevet 10. mai 2009 Forfatter Skrevet 10. mai 2009 Synes det er rett og slett ubehagelig å se på slike dukker som ser ut som (døde) babyer... huff. Skjønner ikke helt denne hobbyen noen har med å ha slike babylignende dukker. Helt enig med deg. Jeg så et program på tv om dette, og det var ille. Damene trillet dukkene rundt i vogn, kjøpte dyre klær til dem osv. En dame skulle vise sin nye babydukke til en venninne. Det normale ville vel da vært å putte dukken oppi en kurv el lign og sette den i baksetet og kjøre avgårde, men neida: Her ble "babyen" spent fast i et splitter nytt (og dyrt!) babybilsete! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Jeg syns ikke den var så vanskelig. Jeg hadde feil på første bilde, men riktig på resten. Og det var bare det første bildet jeg var i tvil om det var dukke eller baby. Jeg syns dukkene hadde veldig kunstig hår. Og lett å se at flere av dem hadde påmalte øyevipper. Enig. Jeg bomma også på første. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.