Gjest hva skal jeg gjøre nå da...? Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er masse jeg synes er litt "rart" her da Far tar ikke kontakt i forhold til samvær Datteren "godtar" så lenge uten samvær og uten at hun da savner det marsvinet hun har ønsket seg så veldig Ditt syn på marsvin, du mener marsvin og ikke hamster? I prinsippet "har du lov" å si nei, siden du har holdt på dette hele vegen at du ikke vil ha med dette dyret å gjøre På den annen side så blir det jo litt som andre sier her, vi svelger vel noen kameler for unga våre Her må nesten din egen mening spille størst rolle Men, selv ville jeg nok sakt ja. Og så hadde jeg på forhånd tatt en real prat med min datter og fått henne til å forstå at hele dette ansvaret faller på henne alene Det menes skifte av vann og påfyll av mat HVER dag Bytte av strø i buret 1 gang i uka inntil varmen setter inn, da minst 2 ganger uka Buret bør stå helt trekkfritt, og langt unna stekende sol gjennom vinduer Katter bør slettes ikke jakte på marsvin, men sett buret på stabilt underlag og hvor det kan lukkes vekk fra kattene når dere drar fra huset Det er mer forde marsvinet skal slippe å bli skremt hvis kattene hopper opp (dette har litt å si på marsvinets personlighet også det da, hvor tamt det er osv) Men sånn for sikkerhet skyld utover det så bør jo marsvinet på grønt og frukt og det bør snakkes litt med, klappes litt på jevnlig Marsvin er særdeles snille og gode dyr, et tamt marsvin kan være akkurat like hengivent og hærlig som en liten hund Sunne "normale" marsvin biter yderst sjelden Det er masse jeg synes er litt "rart" her da Far tar ikke kontakt i forhold til samvær Datteren "godtar" så lenge uten samvær og uten at hun da savner det marsvinet hun har ønsket seg så veldig. Her er det mye rart, skal jeg si deg. Han har ikke ringt for å avtale noen form for samvær siden juni i fjor. Og, ja selvfølgelig savner jentungen marsvinet sitt, men skjønner grunnen til at hun ikke kan komme sånn uten videre. Ditt syn på marsvin, du mener marsvin og ikke hamster? Ja, det er ett marsvin....... På den annen side så blir det jo litt som andre sier her, vi svelger vel noen kameler for unga våre Kamelen er svelget, mothårs og på tvers. Nå lengter jeg bare til 30 juni når krapylet skal ut av huset og tilbake igjen. Jentunger er jo i ekstase da.... Og så hadde jeg på forhånd tatt en real prat med min datter og fått henne til å forstå at hele dette ansvaret faller på henne alene. Det er allerede avklart. Marsvin er særdeles snille og gode dyr, et tamt marsvin kan være akkurat like hengivent og hærlig som en liten hund Sunne "normale" marsvin biter yderst sjelden Hjelper ikke, de er ekle likevel. Men jeg overlever vel, håper jeg. Men må innrømme at jeg gleder meg til dyret skal tilbake igjen. Det er betingelsen for i det hele tatt å fåv dyret inn i huset. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pontiac Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er masse jeg synes er litt "rart" her da Far tar ikke kontakt i forhold til samvær Datteren "godtar" så lenge uten samvær og uten at hun da savner det marsvinet hun har ønsket seg så veldig. Her er det mye rart, skal jeg si deg. Han har ikke ringt for å avtale noen form for samvær siden juni i fjor. Og, ja selvfølgelig savner jentungen marsvinet sitt, men skjønner grunnen til at hun ikke kan komme sånn uten videre. Ditt syn på marsvin, du mener marsvin og ikke hamster? Ja, det er ett marsvin....... På den annen side så blir det jo litt som andre sier her, vi svelger vel noen kameler for unga våre Kamelen er svelget, mothårs og på tvers. Nå lengter jeg bare til 30 juni når krapylet skal ut av huset og tilbake igjen. Jentunger er jo i ekstase da.... Og så hadde jeg på forhånd tatt en real prat med min datter og fått henne til å forstå at hele dette ansvaret faller på henne alene. Det er allerede avklart. Marsvin er særdeles snille og gode dyr, et tamt marsvin kan være akkurat like hengivent og hærlig som en liten hund Sunne "normale" marsvin biter yderst sjelden Hjelper ikke, de er ekle likevel. Men jeg overlever vel, håper jeg. Men må innrømme at jeg gleder meg til dyret skal tilbake igjen. Det er betingelsen for i det hele tatt å fåv dyret inn i huset. He he..undskyld altså, men jeg må bare le litt Hærlig og da, kan liksom se jentungen for meg "Forferdelig krapyl", he he, vi er jammen forskjellige du, selv så synes jeg sånne "rottedyr" som du kalte det er noe av det skjønneste som finnes, og marsvin har jeg vært så glad i at det har vært ren og skjær lykke å sitte med et godt inn i armkroken Lykke til disse seks ukene da. Dette kommer til å gå så bra så 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det er masse jeg synes er litt "rart" her da Far tar ikke kontakt i forhold til samvær Datteren "godtar" så lenge uten samvær og uten at hun da savner det marsvinet hun har ønsket seg så veldig. Her er det mye rart, skal jeg si deg. Han har ikke ringt for å avtale noen form for samvær siden juni i fjor. Og, ja selvfølgelig savner jentungen marsvinet sitt, men skjønner grunnen til at hun ikke kan komme sånn uten videre. Ditt syn på marsvin, du mener marsvin og ikke hamster? Ja, det er ett marsvin....... På den annen side så blir det jo litt som andre sier her, vi svelger vel noen kameler for unga våre Kamelen er svelget, mothårs og på tvers. Nå lengter jeg bare til 30 juni når krapylet skal ut av huset og tilbake igjen. Jentunger er jo i ekstase da.... Og så hadde jeg på forhånd tatt en real prat med min datter og fått henne til å forstå at hele dette ansvaret faller på henne alene. Det er allerede avklart. Marsvin er særdeles snille og gode dyr, et tamt marsvin kan være akkurat like hengivent og hærlig som en liten hund Sunne "normale" marsvin biter yderst sjelden Hjelper ikke, de er ekle likevel. Men jeg overlever vel, håper jeg. Men må innrømme at jeg gleder meg til dyret skal tilbake igjen. Det er betingelsen for i det hele tatt å fåv dyret inn i huset. ''Hjelper ikke, de er ekle likevel. Men jeg overlever vel, håper jeg. Men må innrømme at jeg gleder meg til dyret skal tilbake igjen. Det er betingelsen for i det hele tatt å fåv dyret inn i huset. '' Jeg bøyer meg i støvet. Rotta hadde ikke kommet over dørstokken min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er jenta gammel nok til å stikke innom kåken itl faren og mate dyret mens han er på ferie? Jeg tror jeg hadde bedt ham om å finne noen andre til å passe den. Marsvin er ekle dyr. Har gutten din kommet over sorgen over hamsteren? Stakkars lille pjokken som ikke var der en gang.... Sendte deg forresten mail i går :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Har gutten din kommet over sorgen over hamsteren? Stakkars lille pjokken som ikke var der en gang.... Sendte deg forresten mail i går :-) Joda, han har vel det, men rotta ligger i frysern ennå, og jeg gruer meg til å ta opp temaet igjen, for den skal ut derfra snart... Han fikk en ny til bursdagen sin, det var omtrent det eneste han ønska seg. Men den lille jævelen har stikki av ut av lukket bur et par ganger, så jeg har bare døpt den om til Houdini. Måtte ut og kjøpe nytt bur. Mailen din ville ikke komme inn i boksen min, for den var så stor. Maskina mi synger på siste verset og gjør noen rare stunt om dagen. Men jeg så den via bckupmailen min i dag. Flotte, flotte bilder! Også så fine ungene var! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Joda, han har vel det, men rotta ligger i frysern ennå, og jeg gruer meg til å ta opp temaet igjen, for den skal ut derfra snart... Han fikk en ny til bursdagen sin, det var omtrent det eneste han ønska seg. Men den lille jævelen har stikki av ut av lukket bur et par ganger, så jeg har bare døpt den om til Houdini. Måtte ut og kjøpe nytt bur. Mailen din ville ikke komme inn i boksen min, for den var så stor. Maskina mi synger på siste verset og gjør noen rare stunt om dagen. Men jeg så den via bckupmailen min i dag. Flotte, flotte bilder! Også så fine ungene var! Houdini! Flott navn på lite krapyl! Så du har ikke begravet den ennå...? Kan vel ikek skylde på mye snø nå vel?!!! Ja, de var digre de bildene. Prøvde å sende 6 på en gang til min mor første gangen, men det gikk jo absolutt ikke. Men trodde det skulle gå med to om gangen. Men hvordan fungerer det at du ser dem på back-up'en? Har du web-basert back-up som du kan gå inn på? Har du forresten noen gode råd til frustrert mor når andreklassingen står bom fast på regnestykket 18-5? Ble jo sint på stakkars jenta som ikke klarte dette... Det var sånn tallrekke der de skulle øke med om gangen, men hun måtte gå bakover, og syntes dette var fryyyyktelig vanskelig.... Men plutselig så kan hun masse. Akkurat som et stort sort teppe bare dekker hele hjernen innimellom :-( 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Houdini! Flott navn på lite krapyl! Så du har ikke begravet den ennå...? Kan vel ikek skylde på mye snø nå vel?!!! Ja, de var digre de bildene. Prøvde å sende 6 på en gang til min mor første gangen, men det gikk jo absolutt ikke. Men trodde det skulle gå med to om gangen. Men hvordan fungerer det at du ser dem på back-up'en? Har du web-basert back-up som du kan gå inn på? Har du forresten noen gode råd til frustrert mor når andreklassingen står bom fast på regnestykket 18-5? Ble jo sint på stakkars jenta som ikke klarte dette... Det var sånn tallrekke der de skulle øke med om gangen, men hun måtte gå bakover, og syntes dette var fryyyyktelig vanskelig.... Men plutselig så kan hun masse. Akkurat som et stort sort teppe bare dekker hele hjernen innimellom :-( ''Houdini! Flott navn på lite krapyl! Så du har ikke begravet den ennå...? Kan vel ikek skylde på mye snø nå vel?!!!'' Nei, jeg må bare slutte med å utsette forferdelsen. ''Men hvordan fungerer det at du ser dem på back-up'en? Har du web-basert back-up som du kan gå inn på?'' Ja, bruker bare en gmail. Oppretta den i sin tid fordi det var litt vel mange mail som burde tas godt vare på i tilfelle krig. Det er veldig greit. ''Har du forresten noen gode råd til frustrert mor når andreklassingen står bom fast på regnestykket 18-5? Ble jo sint på stakkars jenta som ikke klarte dette... Det var sånn tallrekke der de skulle øke med om gangen, men hun måtte gå bakover, og syntes dette var fryyyyktelig vanskelig.... Men plutselig så kan hun masse. Akkurat som et stort sort teppe bare dekker hele hjernen innimellom :-( '' Jeg er virkelig ikke rette dama å rette seg til for råd. Jeg går snart i spinn av leksene til eldstemann, han hater dem virkelig, og er umulig å motivere, lokke, lur eller true. Men med andreklassingen kan det være en fin ting å bruke ei tallinje som konkretisering hvis hun plutselig ikke skjønner helt hva hun skal gjøre. Da blir det veldig logisk å gå nedover for å komme til et lavere tall, og oppover for å komme til et høyere. De har sikkert brukt det en del på skolen, både i fjor og i år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 ''Houdini! Flott navn på lite krapyl! Så du har ikke begravet den ennå...? Kan vel ikek skylde på mye snø nå vel?!!!'' Nei, jeg må bare slutte med å utsette forferdelsen. ''Men hvordan fungerer det at du ser dem på back-up'en? Har du web-basert back-up som du kan gå inn på?'' Ja, bruker bare en gmail. Oppretta den i sin tid fordi det var litt vel mange mail som burde tas godt vare på i tilfelle krig. Det er veldig greit. ''Har du forresten noen gode råd til frustrert mor når andreklassingen står bom fast på regnestykket 18-5? Ble jo sint på stakkars jenta som ikke klarte dette... Det var sånn tallrekke der de skulle øke med om gangen, men hun måtte gå bakover, og syntes dette var fryyyyktelig vanskelig.... Men plutselig så kan hun masse. Akkurat som et stort sort teppe bare dekker hele hjernen innimellom :-( '' Jeg er virkelig ikke rette dama å rette seg til for råd. Jeg går snart i spinn av leksene til eldstemann, han hater dem virkelig, og er umulig å motivere, lokke, lur eller true. Men med andreklassingen kan det være en fin ting å bruke ei tallinje som konkretisering hvis hun plutselig ikke skjønner helt hva hun skal gjøre. Da blir det veldig logisk å gå nedover for å komme til et lavere tall, og oppover for å komme til et høyere. De har sikkert brukt det en del på skolen, både i fjor og i år. Ja, hun liker tallinjer, og jeg burde selvsagt ha brukt det i dag - men jeg trodde virkelig hun kunne dette (hun gjorde nemlig nøyaktig det samme med glans side opp og side ned da vi var i Oslo sammen for to uker siden) - men i dag gikk det ikke... Så kommer lillesøstera og regner på fingrene omtrent de samme stykkene (ikke helt, hun holder seg under 15, mens dette var tall opp til 30) ..... Det er så frustrerende når en tror at de endelig har taket på noe, og så glipper det likevel! Eldstemann her er ikke noe problem, han gjør leksene helt på egenhånd, og spør nesten aldri om hjelp - bare til engelsken og til å bli hørt i øveordene. De er jammen forskjellige, disse ungene! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.