Gå til innhold

Kan hunkatter markere?

Anbefalte innlegg

Gjest edgjk
Skrevet

Og markerer kastrerte hannkatter?

Vi har to hun katter, og begge får p-piller, og en han katt, som er kastrert. En av dem driver og markerer inne. Hvem er synderen?

candyqueen_83
Skrevet

Sikker på at det er markering, og at det ikke er en av dem som er syk?

Gjest Reddix
Skrevet

Trenger ikke være markering, kan være katten som tisser er syk eller er misfornøyd med noe.

Min katt kan av og til tisse inne hvis hun misfornøyd med et eller annet. Da gjelder det å finne ut hva.

Gjest mora2
Skrevet

Ja til begge spørsmålene dine.Utrolig kjipt når de begynner slik inne da...

:0)

Gjest togli
Skrevet

Begge kan være synderen og det trenger ikke handle om markering. Den forrige hunkatten vår begynte å tisse inne når jeg var nygravid. Det var hun sånn passe misfornøyd med og protesterte med å skvette innendørs. I familier der man f.eks. opplever konflikter (skilsmisse e.l.) begynner også katter gjerne slik.

Jeg er en jente
Skrevet

Det kan være begge som er synderen. Jeg har flere katter(både hunner og hanner). Flere av de markerer selv om de er kastrerte. Heldigvis markerer de ikke inne vel og merke.

Men når det først har skjedd med dine katter vil jeg anbefale deg å ikke vaske bort tisset med salmiakkvann eller vann med klorin i. Lukten av det kan få kattene til å tisse enda mer akkurat der. Bruk vann med grønnsåpe for eksempel. Og så vasker du over med rent vann etterpå.

Det finnes sprayer som skal hindre at kattene tisser inne. Spør når du er hos dyrlegen eller i en dyrebutikk.

I tillegg kan du forhindre markering om kattene har en plass som er "sin". Ikke en felles kurv til soving etc... De vil gjerne ha sitt lille område for seg selv. Hvert sitt soveteppe etc. I hvert fall kan det ofte være slik. Så får de finne seg i å dele resten.

Puser er herlige dyr :)

Jeg er en jente
Skrevet

Må forresten skrive under på det et par stykker skriver under her også. Sjekk at katten ikke er syk. Den kan ha problemer med urinveiene eller andre steder som gjør at den tisser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...