Gjest minnah Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Jeg har selv tatt bilder av ungene og fulgt rettledningene her http://www.norsk.dk/Passport/photo/passfoto.htm, men er usikker på dette med antall mm og %-vis dekning av bildeflaten... Er det noen måte å sjekke om bildene kan godtas før man stiller seg i lang passkø? Selv om man er tidlig ute på morgenen kan det uansett bli en utfordring om bildene ikke godtas... 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Kan ikke hjelpe deg med hovedspørsmålet ditt, men: Min erfaring er at ryktene om køene er overdrevne. Jeg har fryktet det verste hver gang, men har omtrent aldri stått i lang kø. Og jeg har vært på de travleste politistasjonene i landet. Har også et visst inntrykk av at de var strengere med reglene vedr. bilder da disse var nye. Jeg opplevde at 3-4 serier med bilder med min yngste ble avvist da han var 3-4 måneder. Ikke lett å få en baby til å se rett i kameraet, holde hodet rett, vise begge ørene og ikke gjøre noen grimaser(!). 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Kan ikke hjelpe deg med hovedspørsmålet ditt, men: Min erfaring er at ryktene om køene er overdrevne. Jeg har fryktet det verste hver gang, men har omtrent aldri stått i lang kø. Og jeg har vært på de travleste politistasjonene i landet. Har også et visst inntrykk av at de var strengere med reglene vedr. bilder da disse var nye. Jeg opplevde at 3-4 serier med bilder med min yngste ble avvist da han var 3-4 måneder. Ikke lett å få en baby til å se rett i kameraet, holde hodet rett, vise begge ørene og ikke gjøre noen grimaser(!). Nå i mai er det pågang, var der nok litt for sent sist, kl nærmet seg 12 på dagen. Da var det 100 stk foran meg i kø!! Så det gjelder å være tidlig ute. Bare at med unger er det ikke sikkert det hjelper... 0 Siter
Maya Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Vi var og fikk laget pass til ungene forrige uke. Da tok de bilder selv. I luken vi var i faktisk. Alt var unnagjort på 5 minutter. Passet kom i posten 2-3 dager etterpå. Ikke var det kø heller. Vi var på Lillestrøm. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Vi var og fikk laget pass til ungene forrige uke. Da tok de bilder selv. I luken vi var i faktisk. Alt var unnagjort på 5 minutter. Passet kom i posten 2-3 dager etterpå. Ikke var det kø heller. Vi var på Lillestrøm. Ja, om ting går som det skal på første forsøk er det jo ingen sak :-) Men når man har en to-åring kan det slå begge veier, og hvor mange forsøk får man? 0 Siter
Maya Skrevet 10. mai 2009 Skrevet 10. mai 2009 Ja, om ting går som det skal på første forsøk er det jo ingen sak :-) Men når man har en to-åring kan det slå begge veier, og hvor mange forsøk får man? Åh, da leste jeg nok litt for fort. Før har jeg tatt bilder selv og redigert i photoshop, og det har gått helt fint. Så har jeg skrevet det ut på fotopapir. Lykke til uansett! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.