Gå til innhold

Hvordan sjekke om egentatt passbilde er godt nok

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har selv tatt bilder av ungene og fulgt rettledningene her http://www.norsk.dk/Passport/photo/passfoto.htm, men er usikker på dette med antall mm og %-vis dekning av bildeflaten...

Er det noen måte å sjekke om bildene kan godtas før man stiller seg i lang passkø? Selv om man er tidlig ute på morgenen kan det uansett bli en utfordring om bildene ikke godtas...

Gjest Elextra
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med hovedspørsmålet ditt, men:

Min erfaring er at ryktene om køene er overdrevne. Jeg har fryktet det verste hver gang, men har omtrent aldri stått i lang kø. Og jeg har vært på de travleste politistasjonene i landet.

Har også et visst inntrykk av at de var strengere med reglene vedr. bilder da disse var nye. Jeg opplevde at 3-4 serier med bilder med min yngste ble avvist da han var 3-4 måneder. Ikke lett å få en baby til å se rett i kameraet, holde hodet rett, vise begge ørene og ikke gjøre noen grimaser(!).

Gjest minnah
Skrevet

Kan ikke hjelpe deg med hovedspørsmålet ditt, men:

Min erfaring er at ryktene om køene er overdrevne. Jeg har fryktet det verste hver gang, men har omtrent aldri stått i lang kø. Og jeg har vært på de travleste politistasjonene i landet.

Har også et visst inntrykk av at de var strengere med reglene vedr. bilder da disse var nye. Jeg opplevde at 3-4 serier med bilder med min yngste ble avvist da han var 3-4 måneder. Ikke lett å få en baby til å se rett i kameraet, holde hodet rett, vise begge ørene og ikke gjøre noen grimaser(!).

Nå i mai er det pågang, var der nok litt for sent sist, kl nærmet seg 12 på dagen. Da var det 100 stk foran meg i kø!! Så det gjelder å være tidlig ute. Bare at med unger er det ikke sikkert det hjelper...

Skrevet

Vi var og fikk laget pass til ungene forrige uke. Da tok de bilder selv. I luken vi var i faktisk. Alt var unnagjort på 5 minutter.

Passet kom i posten 2-3 dager etterpå.

Ikke var det kø heller.

Vi var på Lillestrøm.

Gjest minnah
Skrevet

Vi var og fikk laget pass til ungene forrige uke. Da tok de bilder selv. I luken vi var i faktisk. Alt var unnagjort på 5 minutter.

Passet kom i posten 2-3 dager etterpå.

Ikke var det kø heller.

Vi var på Lillestrøm.

Ja, om ting går som det skal på første forsøk er det jo ingen sak :-) Men når man har en to-åring kan det slå begge veier, og hvor mange forsøk får man?

Skrevet

Ja, om ting går som det skal på første forsøk er det jo ingen sak :-) Men når man har en to-åring kan det slå begge veier, og hvor mange forsøk får man?

Åh, da leste jeg nok litt for fort.

Før har jeg tatt bilder selv og redigert i photoshop, og det har gått helt fint.

Så har jeg skrevet det ut på fotopapir.

Lykke til uansett!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...