Gå til innhold

Grilla undertøy

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Min kjære tullet med meg og sa at han hadde slengt alle trusene mine i en vask på 60 grader. (Har nevnt ved flere annledninger at mine truser skal vaskes på 40.) Så han var vel litt stolt at han hadde husket på dette.Så jeg ble jo veldig glad for det:) MEN, han hadde også slengt inn en av mine favoritt BH'er som koster over 500 kr. Det er ikke akkurat slikt undertøy jeg kjøper hver dag for å si det slik.. Disse er beregnet på håndvask og ikke 40 grader. Nå er den nesten helt ødelagt:( snufs..

Håper han har lært nå. Men hvorfor er mannfolk ofte så dårlige til å lese av hvor mye ett plagg tåler å bli vaskes på?

"Alt kan vaskes på 50 grader" forklarte min selvsikre kjæreste da vi flyttet sammen. Skrekk og gru! :|

Skrevet

Jeg kjøper ingenting som ikke kan vaskes på 50 grader ^^

Skrevet

''"Alt kan vaskes på 50 grader" forklarte min selvsikre kjæreste da vi flyttet sammen. Skrekk og gru! :|

''

Jeg vasker det meste (unntatt bunad og tilsvarende) på et sted mellom 40 og 60 grader, og har ennå ikke ødelagt noe plagg. Har sikkert hatt flaks:-)

Gjest Fioletta
Skrevet

''"Alt kan vaskes på 50 grader" forklarte min selvsikre kjæreste da vi flyttet sammen. Skrekk og gru! :|

''

Jeg vasker det meste (unntatt bunad og tilsvarende) på et sted mellom 40 og 60 grader, og har ennå ikke ødelagt noe plagg. Har sikkert hatt flaks:-)

mellom 40 og 60 ja;) det er litt forskjell fra 40 til 50 hvis plagget f.eks bare skal vaskes på 30 grader.

Men vasker du alt undertøyet ditt også på 40+ grader? Min tålte ikke det for å si det slik.. Ganske surt når BH`en kostet over 500 kr og den i tillegg satt perfekt. :(

Gjest Fioletta
Skrevet

Jeg kjøper ingenting som ikke kan vaskes på 50 grader ^^

Gjør du ikke?

Ser ikke på det når jeg kjøper klær jeg. Jeg unnlater ikke å kjøpe en bukse jeg liker veldig godt hvis den må vaskes på 30 grader.

Skrevet

mellom 40 og 60 ja;) det er litt forskjell fra 40 til 50 hvis plagget f.eks bare skal vaskes på 30 grader.

Men vasker du alt undertøyet ditt også på 40+ grader? Min tålte ikke det for å si det slik.. Ganske surt når BH`en kostet over 500 kr og den i tillegg satt perfekt. :(

Vasker ofte undertøy på 60 grader hvis det er hvitt. Går i maskinen sammen med håndklær og lignende. Svart undertøy vasker jeg vel helst på 40 grader, men det forutsetter at jeg er litt våken når jeg starter vaskemaksinen...*s*

Skrevet

Alt vårt undertøy går på 60 grader. Men hvitt og mørkt farget hver for seg, da (akkurat det har mannen min vanskelig for å huske...) Akkurat undertøy synes jeg er greit at kan vaskes skikkelig...

Skrevet

Gjør du ikke?

Ser ikke på det når jeg kjøper klær jeg. Jeg unnlater ikke å kjøpe en bukse jeg liker veldig godt hvis den må vaskes på 30 grader.

Jeg kjøper klær som er billige eller medium priset. Mange er overforsiktige på vaskeanvisningene for å unngå reklamasjoner, så stort sett prøver jeg meg på 50 grader. Fungerer ikke det, så fungerer det ikke.

Unntaket er selvfølgelig pentøy, ull og silke :)

Skrevet

Akkurat undertøy synes jeg det er greit å få helt rent, så det vaskes på 60.

-men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. Jeg tror det er et triks for å slippe å vaske klær seinere. Akkurat som med baking...("hvordan lager man eggedosis???!!")

Gjest Pontiac
Skrevet

Lag orden i vaska, separate kurver med lapper med gradene på. Da får du egen kurv til håndvask som du kan ta hånd om selv.

Gjest Fioletta
Skrevet

Lag orden i vaska, separate kurver med lapper med gradene på. Da får du egen kurv til håndvask som du kan ta hånd om selv.

lurt!

Vi har forløbig en kurv med svart og hvitt tøy.

Gjest Fioletta
Skrevet

Vasker ofte undertøy på 60 grader hvis det er hvitt. Går i maskinen sammen med håndklær og lignende. Svart undertøy vasker jeg vel helst på 40 grader, men det forutsetter at jeg er litt våken når jeg starter vaskemaksinen...*s*

Har stort sett farget undertøy, Mange som er av polyester eller nylond. Har også flere med trykk motiv på.

Det som ofte skjer også er at de mange strikkene som er inni undertøyet ryker, og det stikker ut masse rundt forbi. Ikke pent.

Dette skjedde bl.ana med BH`en, Strikket rundt livet er nesten ødelagt, cupen er blitt skrukkete/bobblete. :(

Gjest Fioletta
Skrevet

Alt vårt undertøy går på 60 grader. Men hvitt og mørkt farget hver for seg, da (akkurat det har mannen min vanskelig for å huske...) Akkurat undertøy synes jeg er greit at kan vaskes skikkelig...

''Akkurat undertøy synes jeg er greit at kan vaskes skikkelig...''

Sant det, men når undertøyet er av nylon eller f.eks polyester så er ikke det noe serlig å vaske på 60. Jeg har opplevd at de blir veldig stygge.

Boksere og slikt som er av bomull blir vasket på 60.

Gjest Fioletta
Skrevet

-men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. Jeg tror det er et triks for å slippe å vaske klær seinere. Akkurat som med baking...("hvordan lager man eggedosis???!!")

''men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. Jeg tror det er et triks for å slippe å vaske klær seinere. Akkurat som med baking...("hvordan lager man eggedosis???!!")''

hehe, jo er kanskje noe i det der. Men trenger faktisk ikke be han om å vaske tøy. Han gjør det på eget initativ. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

lurt!

Vi har forløbig en kurv med svart og hvitt tøy.

Sjekk diverse på Europris, Ikea ol, kurvsystemer som kan passe hos dere (eller vanlige møbelforr.som kan ha noen litt dyrere alternativer)

Selv har jeg ganske stort vaskerom og bruker derfor vanlige plastkurver. Har en til sort, en til lyst, en til farget og en til kok

Selv om klesvask er kun mitt domene her hjemme så stortrives jeg med "orden i sysakene" Klesvask er en av mine favoritthussysler :)

Skrevet

Sant det, men når undertøyet er av nylon eller f.eks polyester så er ikke det noe serlig å vaske på 60. Jeg har opplevd at de blir veldig stygge.

Ah... Vi har ikke annet enn bomull, tror jeg. Jo, BH'er,- men de går på 60 de også. Det får de bare tåle ;-)

Skrevet

Det er stort sett jeg som vasker klær hos oss, ellers så vasker ikke gubbelure det han er usikker på uten å ringe meg å sjekke først :) Veldig greit.. Undertøy og sokker vaskes kun på 60 grader hos oss - for at alle baskelusser skal bli borte. Også sengetøy og håndklær.. BHr vaskes enten for hånd, eller 40 grader.

Skrevet

''Alt vårt undertøy går på 60 grader. Men hvitt og mørkt farget hver for seg, da ....Akkurat undertøy synes jeg er greit at kan vaskes skikkelig...''

Samme her, unntatt bh-er, da. De vaskes på 40 i slik hendig liten vaskepose;-)

Skrevet

''Sant det, men når undertøyet er av nylon eller f.eks polyester så er ikke det noe serlig å vaske på 60. Jeg har opplevd at de blir veldig stygge.''

Jeg vasker det også på 60, jeg. Da får de heller bli stygge og skiftes ut etter en stund. Jeg synes forresten at de aller fleste truser med annet materiale enn bomull også tåler 60 grader.

Skrevet

''-men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. ''

Noen klesmakere har tydeligvis tatt konsekvensen av det, for på et plagg jeg kjøpte til sønnen min står det på vaskelappen, under alle de standard type symbolene for grader, rens, tromling etc: "or give it ti you mother. She will know how to do it"...;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...