Gå til innhold

Grilla undertøy

Anbefalte innlegg

Skrevet

lurt!

Vi har forløbig en kurv med svart og hvitt tøy.

Jeg har heldigvis ikke hatt vaskeulykker jvor jeg kan skylde på mannen min, men vi har likevel et grovsorteringssystem i kurvene:

Én kurv der alt tpler 60 grader + tørketrommel - det må bare sorteres etter farge når man lader maksina (det burde selv mannen din klare *S*)

Én kurv med "alt det andre", og mannen min vet at den kurven rører han ikke;-)

Skrevet

''-men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. ''

Noen klesmakere har tydeligvis tatt konsekvensen av det, for på et plagg jeg kjøpte til sønnen min står det på vaskelappen, under alle de standard type symbolene for grader, rens, tromling etc: "or give it ti you mother. She will know how to do it"...;-)

*lol*

Skrevet

''-men jeg har også erfaring med mannfolk som ikke "klarer" å lese på vaskeanvisningen. ''

Noen klesmakere har tydeligvis tatt konsekvensen av det, for på et plagg jeg kjøpte til sønnen min står det på vaskelappen, under alle de standard type symbolene for grader, rens, tromling etc: "or give it ti you mother. She will know how to do it"...;-)

'' "or give it ti you mother. She will know how to do it"''

hehe

Skrevet

* fnis *

Lurer på om de har en "your wife"-variant for voksenklær...

Skrevet

Mannen min hev Goretex-jakken sin til 4000 kroner i tørketrommelen etter påske, slå den du! :-)

mvh

Skrevet

Blei BHen ødelagt av vask på 40 grader? I all verden!

Jeg vasker alltid allt av undertøy på minst 40 grader, og ingen BHer har noensinne tatt skade av det (har dem i vaskepose, selfølgelig, da).

40 grader er jo bare tre grader mer enn kroppstemperaturen din, så BHen BØR tåle det, synes nå

Skrevet

* fnis *

Lurer på om de har en "your wife"-variant for voksenklær...

ha ha, det hadde vært noe helt annet enn denne mor-kommentaren, ja;-)

Jeg tillater meg forresten å fnise litt for meg selv av det som står ved siden av alarmknappen i en heis jeg ofte tar: Når man trykker på den, opprettes kontakt med Kone servicesenter med toveis taleforbindelse...;-)

Kone er da (selvsagt) heisleverandøren...

Skrevet

Jeg vasker alltid allt av undertøy på minst 40 grader, og ingen BHer har noensinne tatt skade av det (har dem i vaskepose, selfølgelig, da).

40 grader er jo bare tre grader mer enn kroppstemperaturen din, så BHen BØR tåle det, synes nå

''Blei BHen ødelagt av vask på 40 grader? I all verden!

''

Det stod 60*C, og det er vel i meste laget for en BH...

Gjest Grøssoggru
Skrevet

Vasker du undertøy på bare 40 grader? Æsj.

Skrevet

Oisann! "It's her job" var jo adskillig verre en "she will know how to do it";-)

Hehe!Ser for meg en heftig diskusjon om klesvask ;-)

Gjest Fioletta
Skrevet

Mannen min hev Goretex-jakken sin til 4000 kroner i tørketrommelen etter påske, slå den du! :-)

mvh

uff.. :( Den er kjip ja.

Gjest Fioletta
Skrevet

Den så ikke direkte pen ut nei. Kan jo hende det har en sammenheng med at den ble vasket uten vaskepose i tillegg da?

I alle fall har cuppen blitt "bobblete", og det tyter ut masse små strikk over alt. Men det virker kanskje rart at det skulle skje når det var bare 40? Kanskje han skrudde det på 60 like vel?

Gjest Fioletta
Skrevet

Det blir ikke vasket i bare vann da. Bruker såpe også. Såpe tar knekken på de fleste bakterier.

Skulle du tatt knekken på _alle_ bakteriene måtte du ha det på 95 grader. Og der tåler i vertfall ikke alle typer undertøy.

Skrevet

''Blei BHen ødelagt av vask på 40 grader? I all verden!

''

Det stod 60*C, og det er vel i meste laget for en BH...

''Det stod 60*C, og det er vel i meste laget for en BH...''

Jeg forsto det sånn at han tullet med at det var 60 grader, men at han faktisk var stolt over å ha husket at det skulle vaskes på 40.

Skrevet

''Det stod 60*C, og det er vel i meste laget for en BH...''

Jeg forsto det sånn at han tullet med at det var 60 grader, men at han faktisk var stolt over å ha husket at det skulle vaskes på 40.

OK, leste hovedinnlegget en gang til, og det stemmer nok. Da syns jeg vel ikke det var så mye hun kunne klage over. Klær som ikke tåler maskinvask ved 40*C må bare ikke ligge sammen med den store dungen av skittentøy ;-)

Gjest Villniss
Skrevet

Ja, det tenkte jeg også. Her vasker vi ALT undertøy på 60 grader. Føler ikke at det er ordentlig rent hvis ikke. Har også en tendens til å kjøre det meste av tøyet på 60. Er bare "sånn". ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...