Gå til innhold

søster som er russ

Gjest store søs til umoden 18-åring

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg ville stått på tilbudssiden: Gjøre det klart for henne at hun alltid kan nå deg på telefon, at om hun er i en vanskelig situasjon, så kan hun ringe deg - uansett tidspunkt, natt eller dag.

Ellers tror jeg bare du må stole på at hun klarer å ta vare på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men akkurat denne russen fylte 18 år i mars og har gått to år på yrkesfaglig, ifølge trådstarters opplysninger.

Ellers stemmer det jo helt at det er 1990-kullet som utgjør størstedelen av årets russekull. Datteren min fyller 19 i august og har gått 3 år på vgs, to år på medielinja pluss studiekompetansetillegg med allmenn- og mediefag.

Jeg begynner å få mer og mer mistanke til at våre russebarn går på samme skole...? I alle fall samme linje og samme område. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å få mer og mer mistanke til at våre russebarn går på samme skole...? I alle fall samme linje og samme område. :-)

Det er vel bare fire medielinjer med russekull i Oslo i år, så lenge man holder de private utenfor.

Stikkord: Svært populær sentrumsskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare fire medielinjer med russekull i Oslo i år, så lenge man holder de private utenfor.

Stikkord: Svært populær sentrumsskole.

Ah. Ok,- da er det ikke her du bor likevel, nei. Husket det var en fra området her, og så hadde du et innlegg som tydet på lokal-kompetanse,- men da stemte ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min attenåring er ferdig med vg2 på yrkeslinja i år, og kullkameratene feirer da ikke russetid før de er ferdige med vg3.

jeg var ferdig på vgs etter to år, og var da russ. Det samme gjelder søsteren min. Jeg begynte som lærling etter vgs. Man feirer jo at man er ferdig på skolen. Litt håpløst å feire før eksamen mener nå jeg da men. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. nå må du følge med i timen! når en går to år på yrkesfaglig, så er en ferdig med skole. (det er kun to år igjen, som lærling.) da er en svart-russ. tror ikke en kan "velge" farge. de som tar studiespesialiering eller lignende, må gå tre år for å være russ, pga en er jo ikke ferdig med videregående skole før det er gått tre år.

jeg gikk kontorfag, og var blåruss fordi jeg hadde gått grunnkurs allmen, og hadde hatt økonomi og bed-øk i to år. Så alle som tar faglinjer blir ikke svartruss nei. :) Ting forandrer seg stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg var ferdig på vgs etter to år, og var da russ. Det samme gjelder søsteren min. Jeg begynte som lærling etter vgs. Man feirer jo at man er ferdig på skolen. Litt håpløst å feire før eksamen mener nå jeg da men. :)

Men du - gikk det bra med lillesøster, feiringen og alt sammen? Mamma var fornøyd? :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff,- det var en fæl oppgave du har fått.

Jeg har også russ i huset i år,- og ikke ti ville hester skulle fått meg av gårde på tur i denne tiden. Og h*n er faktisk fornuftig.

Men, siden moren deres reiser bort, så er hun nok ikke helt på linje med meg, som aldri drikker/er bortreist når tenåringen min er på fest. Og som kjører og henter når som helst på natten. Og da kan hun jo ikke forvente seg så mye mer av deg,- enn at du er tilgjengelig i tilfelle søsteren din virkelig trenger deg...

Akurat det tenkte jeg også...Jeg har også hatt russ i år, og holdt meg hjemme og tilgjengelig dersom det skulle være behov for meg ...det ble det heldigvis ikke men :-)

Vi bor i en stor by da, som føles uoversiktlig i en sånn tid. Mulig det oppleves litt anderledes på mindre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...