Gå til innhold

Refusjon reise i forbindelse med sykehusopphold

Anbefalte innlegg

jasåsånnerdet
Skrevet

Må reise til St.Olavs hospital i forbindelse med en time der, altså godt over 70 mil. Vet noen hvordan det er med refusjon av reise? Tar det lang tid før man får refundert beløpet - får man refundert alt?

Skrevet

Du skal bare betale egenandel, og så få denne ført opp på egenandelskortet ditt om du har fått rekvisisjon for drosje eller annen form for syketransport (sykehusbuss, finnes det der du bor?). Bruker du offentlig transport er det kanskje annerledes? Leverer man reiseregning fort, så tar det ikke mange dagene før pengene er på konto.

Gjest best å ha sjekket på forhånd
Skrevet

Du bør ta en telefon til ditt NAV-kontor og sjekke, vanligvis er det slik at billigste reisemåte dekkes. Og så betaler man en egenandel på ca 120 kroner hvis man ikke har frikort. Har man frikort er det ingen egenandel.

Det kan hende du skal bestille reise via et kjørekontor, dette skal de vite på NAV.

jasåsånnerdet
Skrevet

Du bør ta en telefon til ditt NAV-kontor og sjekke, vanligvis er det slik at billigste reisemåte dekkes. Og så betaler man en egenandel på ca 120 kroner hvis man ikke har frikort. Har man frikort er det ingen egenandel.

Det kan hende du skal bestille reise via et kjørekontor, dette skal de vite på NAV.

Jeg må ta fly + tog.

Så hvis jeg har frikort slipper jeg å betale utenom egenandel(tror egenandel er på 300)?

jasåsånnerdet
Skrevet

Du skal bare betale egenandel, og så få denne ført opp på egenandelskortet ditt om du har fått rekvisisjon for drosje eller annen form for syketransport (sykehusbuss, finnes det der du bor?). Bruker du offentlig transport er det kanskje annerledes? Leverer man reiseregning fort, så tar det ikke mange dagene før pengene er på konto.

70 mil er litt langt å ta drosje da...

Det går ikke reginsbuss, så det blir enten tog eller fly.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg må ta fly + tog.

Så hvis jeg har frikort slipper jeg å betale utenom egenandel(tror egenandel er på 300)?

Når jeg tar fly for å komme på sykehuset, så ordner kjørekontoret det for meg, og jeg betaler ingenting.

Må bare dokumentere at jeg skal på sykehuset, det gjør jeg med brevet fra sykehuset.

Gjest best å ha sjekket på forhånd
Skrevet

Jeg må ta fly + tog.

Hvis du har nådd egenandels-taket så skal du ikke betale egenandel. Det må du opplyse om på kjørekontoret hvis du skal bestille via dem.

jasåsånnerdet
Skrevet

Nå har jeg bestilt tog- og flybillett (billigste). Det er billigste alternativ som dekkes, og jeg regner med det går greit at jeg bestiller selv. Det er vel igrunn slik det må gjøres..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...