Gå til innhold

katt til bry

Anbefalte innlegg

Gjest oh my god
Skrevet

Vi skal flytte og er på utkikk etter leilighet,jammen er det dyrt å leie : (

Vi har katt og ofte får man ikke ha katt i leilighetene,har sagt til ungene at vi kanskje må gi bort katten. Det kommer ikke på tale og da vil de ikke flytte. Vi har dårlig økonomi,er det verdt å betale ekstra penger pga en katt?

Gjest oh my god
Skrevet

Er det en innekatt?

Den liker seg best ute men er inne også innimellom.

Gjest jamvold
Skrevet

Har man tatt til seg et dyr så har man forpliktelser og dette varer i 10- 20 år fremover i tid av hengig av hund eller katt.

Så da skal dette taes hensyn til når man vil ha forandring på en eller annen måte.

Gjest oh my god
Skrevet

Har man tatt til seg et dyr så har man forpliktelser og dette varer i 10- 20 år fremover i tid av hengig av hund eller katt.

Så da skal dette taes hensyn til når man vil ha forandring på en eller annen måte.

Jepp det er din menig men mange har sagt "kvitt dere med katta". Det er lettere sagt enn gjort!

Gjest høstløv
Skrevet

Det er jo du som best selv vet, hva dere klarer å betale i husleie i måneden, og kommer husleia over smertegrensen pga katteholdet, så kommer familiens trivsel i første rekke.

Du kan jo snakke med barna om dere evt kan ha et mindre innedyr (fugl, fisk, hamster el.lign.)

Det går fint an å omplassere en katt.

Gjest oh my god
Skrevet

Det er jo du som best selv vet, hva dere klarer å betale i husleie i måneden, og kommer husleia over smertegrensen pga katteholdet, så kommer familiens trivsel i første rekke.

Du kan jo snakke med barna om dere evt kan ha et mindre innedyr (fugl, fisk, hamster el.lign.)

Vi har fugl også. Ungene er så knyttet til katten,uff vanskelig det her. Men hadde det vært om til meg hadde vi fått katta omplassert.

Skrevet

Den liker seg best ute men er inne også innimellom.

Ser nå at du skal leie, ikke kjøpe, så da spiller det vel heller ingen rolle. Nei, du får vel bare fortsette å lete etter en leilighet hvor det er tillatt med katt...

Gjest Katten0
Skrevet

Det vet jeg alt om, har 2 katter selv. Ta deg en tur på www.hybel.no. Der kan du skrive egen annonse, det er gratis og du kan nevne at du har katt :)

Utleiere mailer deg om de er interessert,og jeg fikk MANGE henvendelser selv om jeg hadde katt, og noen fikk jeg henvendelser FORDI jeg hadde katter og utleierene selv hadde dyr. De ville ha dyrevenner i leiligheten de leide ut :)

Verdt å prøve.

Gjest jamvold
Skrevet

Ikke tale om at det går fint ann å omplassere en katt. Har du prøvd kanskje? Ta en tur inn på finn og let. Haugevis med kattunger og katter som gies bort/omplasseres. Det blir mange av disse som må ta turen til veterinæren. Tro du meg.

Gjest slik jeg ser det
Skrevet

Ikke tale om at det går fint ann å omplassere en katt. Har du prøvd kanskje? Ta en tur inn på finn og let. Haugevis med kattunger og katter som gies bort/omplasseres. Det blir mange av disse som må ta turen til veterinæren. Tro du meg.

Det er ingen krise at en katt dør. At den har det godt når den lever er det som først og fremst teller.

"Innekatter" er det for eksempel alt for mange av.Jeg tar heller livet av katten min enn å gjøre den om til en innekatt ved en eventuell flytting.

Gjest Katten0
Skrevet

Det er ingen krise at en katt dør. At den har det godt når den lever er det som først og fremst teller.

"Innekatter" er det for eksempel alt for mange av.Jeg tar heller livet av katten min enn å gjøre den om til en innekatt ved en eventuell flytting.

Jeg håper du heller hadde omplassert den.

Gjest oh my god
Skrevet

Ser nå at du skal leie, ikke kjøpe, så da spiller det vel heller ingen rolle. Nei, du får vel bare fortsette å lete etter en leilighet hvor det er tillatt med katt...

Får gjøre det.

Gjest oh my god
Skrevet

Det vet jeg alt om, har 2 katter selv. Ta deg en tur på www.hybel.no. Der kan du skrive egen annonse, det er gratis og du kan nevne at du har katt :)

Utleiere mailer deg om de er interessert,og jeg fikk MANGE henvendelser selv om jeg hadde katt, og noen fikk jeg henvendelser FORDI jeg hadde katter og utleierene selv hadde dyr. De ville ha dyrevenner i leiligheten de leide ut :)

Verdt å prøve.

Så koselig : )

Får gjøre det.

Gjest slik jeg ser det.
Skrevet

Jeg håper du heller hadde omplassert den.

Det hadde jeg selvfølgelig prøvd på hvis de kunne gitt den et godt liv. Men katten min skal heller dø enn å bli innekatt hos noen andre.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det hadde jeg selvfølgelig prøvd på hvis de kunne gitt den et godt liv. Men katten min skal heller dø enn å bli innekatt hos noen andre.

Ojda, dårlig erfaring?

Gjest slik jeg ser det
Skrevet

Ojda, dårlig erfaring?

Jeg synes bare at det ikke er et verdig og bra liv for de fleste katter. En katt er et villdyr i utgangspunktet.

Det er forskjell på dyr og mennesker. Dyra skal ha det godt når de lever, men det er ikke en krise om noen avlives når alternativet er et dårlig liv i mine øyne.

Skrevet

I vårt hjem er kjæledyrene fullverdige familiemedlemmer...

Skrevet

I vårt også:-)

sort som natta
Skrevet

her og

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...