Gjest aleine å aleine ... Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Selvfølgelig kan du droppe kirken. Du skriver at du drar aleine til kirken med barna, samtidig skriver du at dine svigerforeldre er der ..... du er jo ikke aleine da, de burde absolutt tilby seg å hjelpe deg hvis du ville vært i kirken .... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jamvold Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Javisst dropper du kirka!!!! Det må da være en selvfølge for alle involverte. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Selvfølgelig kan du droppe kirken. Du skriver at du drar aleine til kirken med barna, samtidig skriver du at dine svigerforeldre er der ..... du er jo ikke aleine da, de burde absolutt tilby seg å hjelpe deg hvis du ville vært i kirken .... Alene til kirken = uten mannen. Han er bortreist på jobb. Besteforeldrene er forståelig nok mer opptatt av at det er konfirmanten som står i sentrum. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242066803' post='4147388] Besteforeldrene vl nok heller få med seg hele seremonien, enn å bli forstyrret av gnål fra andre barnebarn. Tror jeg. Uffda;( Da min datter ble konfirmert, hadde jeg to av min brors barn kravlende opp og ned på fanget, de hvisket om de sa noe, og jeg kilte dem på ryggen, noe de elsker de faller nesten i staver;) Og jeg fikk med meg alt det viktigste, _og_ fikk kose meg med mine nieser og nevøer jeg ser altfor sjeldent..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Du kan jo bare si til dem at du gjerne vil spare dem for den "opplevelsen" det er å ha to-tre bråkete barn tilstede så lenge. Vinkle det slik at det er helt tydelig at du gjør alle en tjeneste. That's my plan. :-) Men hva sier jeg om argumentene hagler fra deres side om at; jo gudstjenesten er obligatorisk etc (rent hypotetisk)? Hmmm, rart med det. Det er enklere å gi klar beskjed til egne søsken/foreldre. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aleine å aleine ... Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242067243' post='4147402] Alene til kirken = uten mannen. Han er bortreist på jobb. Besteforeldrene er forståelig nok mer opptatt av at det er konfirmanten som står i sentrum. OK, mine svigerforeldre hadde i tillegg hjulpet meg slik at jeg også hadde fått deltatt i kirken Barns "urohet" i en konfirmasjonsgudstjeneste piffer opp den kjedelige messen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Javisst dropper du kirka!!!! Det må da være en selvfølge for alle involverte. Kan jeg adoptere deg inn i slekta? ;-) Takk for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Uffda;( Da min datter ble konfirmert, hadde jeg to av min brors barn kravlende opp og ned på fanget, de hvisket om de sa noe, og jeg kilte dem på ryggen, noe de elsker de faller nesten i staver;) Og jeg fikk med meg alt det viktigste, _og_ fikk kose meg med mine nieser og nevøer jeg ser altfor sjeldent..... Neida, jeg er ikke lei meg. Gudstjenester er som å se maling tørke for min del, derfor dropper jeg to kjipe ting i ett ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes absolutt dere kan droppe gudstjenesten. Men jeg bor i Oslo, hvor det ofte ikke er adgang for andre enn den aller nærmeste familien til konfirmasjonsgudstjenestene. Så jeg er ikke vant til at man blir uglesett om man kutter ut den delen og kommer rett i selskapet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg går ofte i kirken generelt og deltar i konfirmasjonsgudstjenester flere ganger i året, og jeg har blandede opplevelser med barna der. Jeg mener absolutt det bør være takhøyde så de små kan være med, og til en viss grad kan det være sjarmerende. Men dessverre hender det de får lage altfor mye støy (roping og skravling) og løpe rundt og forstyrre. Det har jeg opplevd flere ganger. Jeg har ofte med meg barn i kirken selv, og de får bevegelsesrom. Men om de bråker eller ikke hører på beskjeder, tar jeg dem med utenfor. ''Men dessverre hender det de får lage altfor mye støy (roping og skravling) og løpe rundt og forstyrre. Det har jeg opplevd flere ganger. '' Det er jo ikke noe kjekt, da bør foreldre eller andre i familien gjøre som deg, ta barnet/a med ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg er for øvrig helt enig i at familie (som feks barnas besteforeldre) absolutt burde hjelpe til framfor å skule. Ja, ikke sant? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242067367' post='4147405] That's my plan. :-) Men hva sier jeg om argumentene hagler fra deres side om at; jo gudstjenesten er obligatorisk etc (rent hypotetisk)? Hmmm, rart med det. Det er enklere å gi klar beskjed til egne søsken/foreldre. ;-) Da kan du jo si, med glimt i øyet, at det er tydelig at det er lenge siden de har hatt en treåring med mark i rompa. ) Men seriøst, jeg kan ikke skjønne annet enn at de bør forstå at det blir masete med kirken for dere. Med mindre dere er den eneste familien som er til stede, men sånn er det vel ikke? En laaaang gudstjeneste etterfulgt av å sitte stille ved et festbord med eventuelle taler er langt fra en drømmedag for viltre småbarn (og foreldrene deres). Forrige gang vi var i konfirmasjon, droppet vi kirken av nettopp samme grunn, og alle skjønte det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 OK, mine svigerforeldre hadde i tillegg hjulpet meg slik at jeg også hadde fått deltatt i kirken Barns "urohet" i en konfirmasjonsgudstjeneste piffer opp den kjedelige messen. Nå har ikke jeg noe ønske om hjelp for å kunne delta i kirka, da. Jeg avstår mer enn gjerne. Selskapet etterpå er jo det som er bra. Konfirmanten merker neppe at jeg og bråkebøttene mangler i kirka. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Da kan du jo si, med glimt i øyet, at det er tydelig at det er lenge siden de har hatt en treåring med mark i rompa. ) Men seriøst, jeg kan ikke skjønne annet enn at de bør forstå at det blir masete med kirken for dere. Med mindre dere er den eneste familien som er til stede, men sånn er det vel ikke? En laaaang gudstjeneste etterfulgt av å sitte stille ved et festbord med eventuelle taler er langt fra en drømmedag for viltre småbarn (og foreldrene deres). Forrige gang vi var i konfirmasjon, droppet vi kirken av nettopp samme grunn, og alle skjønte det. ''Forrige gang vi var i konfirmasjon, droppet vi kirken av nettopp samme grunn, og alle skjønte det.'' Jeg satser på å kopiere Fam. Wallace. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Klart at du kan kutte ut kirka. Skulle bare mangle. Riktignok er terskelen for hva som tolereres sikkert ganske høy i en konfirmasjonsgudtjeneste, men hvis du vet med deg selv at det kommer til å gå rett vest, og skal være alene med 3 søte små (bare det hadde vært i overkant for meg...!) så er det ikke noe å lure på engang! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Dropp kirken med god samvittighet! Har gjort det samme selv en gang tidligere da de to eldste var små. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242067491' post='4147408] Neida, jeg er ikke lei meg. Gudstjenester er som å se maling tørke for min del, derfor dropper jeg to kjipe ting i ett ;-) Her lukter det litt "å bruke barna" til eget beste;)) Skal ikke skryte på meg å være "kirkegjenganger", jeg går når jeg _må_! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes absolutt dere kan droppe gudstjenesten. Men jeg bor i Oslo, hvor det ofte ikke er adgang for andre enn den aller nærmeste familien til konfirmasjonsgudstjenestene. Så jeg er ikke vant til at man blir uglesett om man kutter ut den delen og kommer rett i selskapet. I know. Vi skal faktisk i en borgerlig konf i Oslo, og der dropper vi seremonien, og det var helt ok. Så hvis noen vi treffe meg i tigerstaden om et par uker, så har jeg og snuppa tenkt å spise is på Karl Johan på formiddagen, mens de andre er i Rådhuset ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Her lukter det litt "å bruke barna" til eget beste;)) Skal ikke skryte på meg å være "kirkegjenganger", jeg går når jeg _må_! Er det ikke godt at ungene kan brukes til noe da? ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Dropp kirken med god samvittighet! Har gjort det samme selv en gang tidligere da de to eldste var små. Ok :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.