Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Klart at du kan kutte ut kirka. Skulle bare mangle. Riktignok er terskelen for hva som tolereres sikkert ganske høy i en konfirmasjonsgudtjeneste, men hvis du vet med deg selv at det kommer til å gå rett vest, og skal være alene med 3 søte små (bare det hadde vært i overkant for meg...!) så er det ikke noe å lure på engang! Thanx! Det er ikke søte hele tida, nei ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242067704' post='4147418] ''Forrige gang vi var i konfirmasjon, droppet vi kirken av nettopp samme grunn, og alle skjønte det.'' Jeg satser på å kopiere Fam. Wallace. :-) Det gjør du lurt i. Lytt til erfarne kirkefolk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Her lukter det litt "å bruke barna" til eget beste;)) Skal ikke skryte på meg å være "kirkegjenganger", jeg går når jeg _må_! Det sto jo i trådstarterinnlegget: ''Kan jeg og ungene droppe kirka, og heller dra rett i selskapet? *legger ikke skjul på at jeg håper på positivt svar*'' ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Det gjør du lurt i. Lytt til erfarne kirkefolk. *s* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Er det ikke godt at ungene kan brukes til noe da? ;-) Jo, det er det;) Og siden alle mine er blitt store, så nyter jeg barna i familien min, og de bare kommer og kommer;)))) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes absolutt du kan droppe kirken. MEN - jeg er helt sikker på at svigerfamiien min ville synes det var ille om jeg tenkte å gjøre det samme (med mindre konfirmanten var deres egen, selvfølgelig ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242068059' post='4147433] Det sto jo i trådstarterinnlegget: ''Kan jeg og ungene droppe kirka, og heller dra rett i selskapet? *legger ikke skjul på at jeg håper på positivt svar*'' ;-) Selvfølgelig gjorde det det!!!))) Men om du hadde hatt en søster med som elsket barna dine, og ville hjulpet deg, ville du da gått? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg synes absolutt du kan droppe kirken. MEN - jeg er helt sikker på at svigerfamiien min ville synes det var ille om jeg tenkte å gjøre det samme (med mindre konfirmanten var deres egen, selvfølgelig ). Jeg festet meg kun ved ditt første avsnitt ;-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det hadde ihverfall jeg gjort, med mindre jeg var fadder for konfirmanten. Er du det, bør du nok være der, og da ville jeg alliert meg med en annen i selskapet som gikk ut med ungene som fikk akutt mark i rompa under forestillinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242067908' post='4147425] I know. Vi skal faktisk i en borgerlig konf i Oslo, og der dropper vi seremonien, og det var helt ok. Så hvis noen vi treffe meg i tigerstaden om et par uker, så har jeg og snuppa tenkt å spise is på Karl Johan på formiddagen, mens de andre er i Rådhuset ;-) Skulle mer enn gjerne møtt deg for en is, men antar du mener himmelspretthelga, og da er jeg bortreist;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Det hadde ihverfall jeg gjort, med mindre jeg var fadder for konfirmanten. Er du det, bør du nok være der, og da ville jeg alliert meg med en annen i selskapet som gikk ut med ungene som fikk akutt mark i rompa under forestillinga. Jeg er ikke fadder nei, denne ungen var flere år gammel da jeg kom inn i slekta... Men det tror jeg muligens at mannen min er? Uansett, han kommer ikke. *føler meg glad og fritatt fra kirka* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242069004' post='4147452] Jeg er ikke fadder nei, denne ungen var flere år gammel da jeg kom inn i slekta... Men det tror jeg muligens at mannen min er? Uansett, han kommer ikke. *føler meg glad og fritatt fra kirka* Da hadde det ikke kosta meg en kalori å droppe hele kirkeseansen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Skulle mer enn gjerne møtt deg for en is, men antar du mener himmelspretthelga, og da er jeg bortreist;-) Dumt. Men jeg svipper nok nedom i sommer en gang også... :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Vi var i konfirmasjon i går med våre tre (5, snart 8 og 10 år). De er forsåvidt vant til å være i kirka, men de er ikke vant til langevoksengudstjenester. Søstera mi hadde med sine, og hun minste er 3,5 år. Vi var der også en halv time før det begynte, og de fikk lov til å krele før det startet, men ikke løpe rundt. De var litt utålmodige, men det hjalp å få litt bestikkelser i form av pastiller og godteri (som vi hadde glemt, men som heldigvis søstera mi hadde med). De fleste tolererer litt uro, så det går sikkert fint :-) Beklager at jeg ikke gav deg det svaret du håpet på! Hvordan gikk talen? :-) Og hva sa folk om kjolen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Da hadde det ikke kosta meg en kalori å droppe hele kirkeseansen. Takk for at du er så forståelsesfull :-) *plystrer* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MayLynn Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det hadde jeg gjort :-) Hos oss er dessuten kirkene så fulle ved konfirmasjon at jeg har inntrykk at de bare er glade om ikke alle kommer i kirken. Bare besteforeldre og fadrer kommer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lotte :o) Skrevet 11. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2009 Det hadde jeg gjort :-) Hos oss er dessuten kirkene så fulle ved konfirmasjon at jeg har inntrykk at de bare er glade om ikke alle kommer i kirken. Bare besteforeldre og fadrer kommer. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Hvordan gikk talen? :-) Og hva sa folk om kjolen? Talen gikk fint den! Jeg hadde med meg noen digre bilder av konfirmanten fra hun vr liten som jeg hadde brukt i jobbsammenheng for 10-13 år siden, som hun ikke ante noe om, og det var suksess! Talen gikk som forventet, og jeg tror hun ble glad for det jeg sa. Jeg var imidlertid mektig imponert over min søster, som ikek er så vant til å snakke for forsamlinger (selv om hun er leder på jobben sin) - hun holdt en fantastisk fin tale for dattera! Og kjolen ja - den var som en drøm - og jeg fikk mange komplimenter. Men du skulle ha vært flue på veggen her hjemme i det vi skulle gå ut døra faktisk omtrent på tida, og min kjære klarte først å få skokrem på slipset, og deretter vimse en nypusset sko bortpå kjolen min bak!!!! Heldigvis fikk vi bort det meste i en viss fart - men stemningen var en smule laber på vei til kirka... Men vi var skikkelig stilfulle - jentene i hvite kjoler og hvite pyntejakker, gutten i ny sort dress, mannen min i sort dress med lilla skjorte og lilla slips og jeg i den lilla kjolen :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1242060451' post='4147326] Du gir svar som gir meg dårlig samvittighet... Men I love you lell, da ;-) Det var jo godt å høre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Dropp kirka du. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.