Gå til innhold

Grunnlag for å be om mer sykmelding?

Anbefalte innlegg

Gjest sliten&trøtta
Skrevet

Er deltidssykmeldt, vært lenge, men føler bare jeg såvidt mestrer dagene. Jobber nå tre dager i uka, mandag, onsdag og fredag.

Etter en dag er jeg ofte så sliten at jeg har mest lyst å skrike i frustrasjon.. :( Og mine arbeidsoppgaver er virkelig redusert til et minimum, både på jobb og hjemme (barn, hus, matlaging, vasking)

I morgen er det tirsdag og fri, får som regel hentet meg inn igjen da, men blir like sliten på onsdag osv. Har lite liv utenom jobb og familie. Vet ikke hva jeg kan "kreve" eller forvente, men når jeg blir så utrolig sliten av så lite... er det grunnlag nok for å be legen om utvidet sykmeldingsprosent?

Går til lege, alle mulige prøver er tatt, ingenting unormalt. Vært utbrent, er på tur opp, men redd jeg strekker meg for langt.. Tanker?

Skrevet

Har du vært utbrent så tror jeg du kanskje har gått tilbake for raskt...... Snakk med legen din.

Jeg er tilbake etter en tøff periode selv. Jobbet i utgangspunktet ikke mer enn 60 %, fordelt over 3 dager. Det ble for mye, så nå har jeg fordelt de over 4 dager og jobber fra 8 - 14. Det passer perfekt. Ikke stress om ettermiddagen og hele familien har fått et nytt liv ved at jeg er tilbake i slag igjen :-)

Gjest slietn&trøtta
Skrevet

Har du vært utbrent så tror jeg du kanskje har gått tilbake for raskt...... Snakk med legen din.

Jeg er tilbake etter en tøff periode selv. Jobbet i utgangspunktet ikke mer enn 60 %, fordelt over 3 dager. Det ble for mye, så nå har jeg fordelt de over 4 dager og jobber fra 8 - 14. Det passer perfekt. Ikke stress om ettermiddagen og hele familien har fått et nytt liv ved at jeg er tilbake i slag igjen :-)

Takk for svar, det var ganske nyttig, for det stemmer med mine erfaringer. Har jobbet 4 halve dager, som deg, til nylig. Men det har vært noen endringer på jobben slik at jeg, for å skåne meg selv, fikk tillatelse til heller å jobbe litt lengre disse tre dagene som er betydelig roligere enn tirsdag og torsdag.

Ikke lett å få kabalen til å gå opp nei. Må bare ta det opp med legen. Flott at det går bedre med deg da =)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg har selv vært der at jeg måtte være halvt sykemeldt, og gjorde meg raskt noen erfaringer.

Å jobbe slik som du gjør, man ons og fredag ble for rotete, og jeg greide ikke slappe av å ta meg igjen de to dagene imellom. Jeg prøvde da å jobbe mandag til onsdag og var sykmeldt torsdag og fredag, pluss at helga kom i tillegg. Dettte var for meg en kjempegod løsning, jeg hadde "helg" allerede på onsdag og mange dager til å ta meg igjen.

Skrevet

Jeg har en sykdom som gjør meg sliten og trøtt, leddsmerter og ukonsentrert.. har tidligere vært sykmeldt pga dette, men da jeg har vært 50% sykmeldt har jeg hatt kortere dager, og det har hjulpet mye. Sovet litt lenger om morningen, tatt det med ro, ikke stressa, og gått hjem før. Fått bedre tid til ting man må gjøre hjemme.. Har også hjulpet meg å trene.

Min er faring er at når jeg har vært 100% sykmeldt har jeg sovet hele dagen, og følt meg ennå verre enn når jeg har jobbet litt..

Ta deg en tur til legen og spør om nytt opplegg, da dette tydligvis ikke fungerer for deg. God bedring! :)

Skrevet

Jeg ville prøvd å få jobbet halve dager i steden. Ønsket mitt er en jobb fra 10-14, det hadde vært kjempedeilig.

Gjest sliten&trøtta
Skrevet

Jeg ville prøvd å få jobbet halve dager i steden. Ønsket mitt er en jobb fra 10-14, det hadde vært kjempedeilig.

Helt enig, men da går ikke kabalen opp dessverre.

Skrevet

Helt enig, men da går ikke kabalen opp dessverre.

Er ikke det synd at folk blir sykemeldte og uføretrygdet fordi det ikke går an?

Gjest sliten&trøtta
Skrevet

Er ikke det synd at folk blir sykemeldte og uføretrygdet fordi det ikke går an?

Helt klart!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...