Gjest Det hadde ikke vært min sønn Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Jeg har har en nær slekning som har 3 barn. De er 12,10 og 3 år. De boer ett stykke unna oss men vi besøker dem noen ganger i året. Nå har det vært nesten 1,5 år siden sist vi så dem. Når vi kom dit i påsken hadde jeg sett fram til en avslappet påske men det ble det ikke. Gutten der på 12 og min gutt på 8 går veldig bra sammen. Begge liker tv spill(wii) og de hadde gledet seg til å se hverandre å spille sammens igjen. Men det var ikke lett. 3 åringen gikk etter den hele tiden og ville spille det dem spilte men han kan jo ikke spille så han bare ødela hele leken. Fikk han ikke spille så begynte han å gråte. Da kom moren og sa til storebroren at lillebror må få låne spillet. Da fikk han spillet og de storeguttene tok med seg hver sin DS til ett annet rom for å spille sammens der. Men da var 3 åringen på plass igjen og det samme skjedde. På kvelden sa gutten min at han ville hjem. Synes ikke at det er artig at han skulle komme å ødelegge hver de fant på noe.Du må holde ut i helga sa jeg men kjente at jeg også ville hjem. Da sa gutten min : men de må jo lære han at han ikke kan få alt han vil ha. Kloke ord, synes jeg da Moren til gutten hørte det og sa at han er liten ennå.Jeg synes synd på storebroren som aldri kan leke med kamereter i fred. Jeg så at han ble lei seg men bare gå bort alt til broren for han er sikkert vant med det 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Den treåringen skal bli bra uspiselig etterhvert... Mora gjør ham en gedigen bjørnetjeneste! Han er ikke så liten at han ikke tåler å få et nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Det hadde ikke vært min sønn Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Den treåringen skal bli bra uspiselig etterhvert... Mora gjør ham en gedigen bjørnetjeneste! Han er ikke så liten at han ikke tåler å få et nei. Enig med deg. Dem skal komme å være til oss ei stund i sommer men jeg vurderer å finne på en unnskyldning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Enig med deg. Dem skal komme å være til oss ei stund i sommer men jeg vurderer å finne på en unnskyldning Hvis de kommer til dere og den lille plageånden stadig henger etter de store og ødelegger for deres lek så må du være kjappere ute enn mora og si at "Nei, nå må de store guttene få leke i fred en stund, du kan heller leke med ettellerannet", mora blir sikkert sur, men det får hun tåle. I ditt hus er det du som bestemmer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liliaceae Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Det hadde jeg ikke hadde tålmodighet til å se på. Ville rett og slett avledet treåringen straks de to andre gikk for å finne på noe, før mor eller treåringen hadde rukket å reagere. Og sagt klart fra at nå skal de store barna være for seg selv, så skal du og jeg kose oss sammen. Hvis de skal være på besøk hos dere, må du sette ned foten, for du kan jo ikke ha det slik at alle skal mistrives pga en treåring! Har en treåring selv og når skolebarna har besøk, skal de selvsagt skjermes. Hvis de vil ha med treåringen på leken er det greit for en liten stund. Men det er ikke greit at treåringen klenger seg på de store. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Ja, det blir hyl og skrik når 3-åringen ikke får være med de store (vi har ei på 3 og tre store på 8, 9 og 13), men sånn er det bare. Aldri i verden om de skal måtte føye seg i ett og alt for henne bare for å unngå konflikter!! Ta hensyn til hverandre, ja! Men ikke slippe det man har i hendene for å la 3-åringen overta det andre driver med! Og de store må selvfølgelig få holde på i fred... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dette er en problemstilling vi lever med til daglig, med en på 3,5 og to jenter på 8 og 9. Det kunne aldri fallt meg inn å la minsten få ta over alt de store leker med! Innimellom får han også lov til å være med på leken deres, men langt fra alltid - og det respekteres. Hyl og skrik kan det bli, men så blir det de voksnes oppgave å finne noe annet som fenger den lille. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det er viktig at søsken skal få ha alenetid. Jeg vet at mange praktiserer at rommet ditt bestemmer du over. Om du vil være alene så har du rett til å be andre gå ut. Det fungerer faktisk veldig bra. For det er jo håpløst at en 3-åring alltid skal få være med. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villniss Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Hvis de kommer til dere og den lille plageånden stadig henger etter de store og ødelegger for deres lek så må du være kjappere ute enn mora og si at "Nei, nå må de store guttene få leke i fred en stund, du kan heller leke med ettellerannet", mora blir sikkert sur, men det får hun tåle. I ditt hus er det du som bestemmer. Enig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
srp1365380487 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Huff, dette er "lett" når det er andres barn man skal være streng med... Har du sjøl prøvd å være den "plagsomme" lillesøstra noen gang? Er det noen andre å være sammen med for 3-åringen? Ikke vær så tett at du trur 3-åringen vil se på at de andre har det morsomt og er sammen uten å ha noen å leke med sjøl. De små guttene beundrer de store helt grenseløst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.