Gå til innhold

Hvor ryddig har dere det?

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg føler jeg bruker altfor mye energi til å irritere meg over hvordan det ser ut hos oss, i tillegg til all tiden jeg bruker på å faktisk rydde og vaske. Med barn og husdyr sier det seg selv at det aldri er hverken ryddig eller helt rent, og det er viktig for meg at vi har et hus som ungene kan leke og herje i, jeg vil heller vaske litt ekstra enn å kjefte for at de setter fra seg fingeravtrykk f.eks.

Mitt spørsmål er todelt: Først, hvordan ser det ut hos dere på en gjennomsnittlig dag? To: hvis dere kommer på besøk til folk og dere ser at det hverken er støvsuget på et par dager eller at det ikke er ryddet på en stund, hva tenker dere om det?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

5

• Bookworm

4

• Lula

3

• waxo

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

På en gjennomsnittlig dag ser det rotete ut hos oss -dessverre. Jeg liker egentlig ikke å ha det slik, men jeg er rotete, og barna er heller ikek så flinke. Mannen min er egentlig ganske flink....

I kveld tok vi en sjau på 8 åringens rom + jeg satte eldstemann til å¨rydde sko og bager i gangen. Han lurte på om vi skulle få besøk i kveld...

Vi skjerper oss veldig når vi får avtalt besøk. Ikke så ofte noen bare stikker innom, men jeg kan bli litt flau hvis jeg ikke kjenner dem så godt. Kjenner jeg dem godt, gjør det meg ingenting.

Jeg synes det er deilig å komme inn i et hus der ikke alt er 100% på stell - men jeg blir også veldig fascinert over hus med barn der alt er helt strøkent - jeg fatter ikke hvordan det går an!

Gjest kan jeg gjenkjennes?
Skrevet

Føler at jeg ikke gjør annet enn å rydde, samt å smelle på ungene for at de må plukke opp ditt og datt, og legge det ene og det andre på plass etter seg. (prøver å ikke gå etter dem og plukke opp)

Det er _ikke_ ryddig og rent her på en vanlig hverdag, blir litt skippertak ca en gang pr uke...

Hva jeg tenker om å komme til folk som ikke har støvsuget på noen dager,.. vel, er det noen som løper med støvsugeren daglig da?? Normalt dagligdags rot er helt ok, syns jeg. Er litt godt å se at det ikke er bare vi som ikke har et dukkehus...

Eneste som frastøter meg er et vennepar vi har, som har tre katter inne, har rot og dritt i alle hjørner, tre unger med astma osv. De lukter, barna lukter og hus og bil stinker...

Normalt dagligdags rot er helt ok.

Skrevet

Støvsuger når vi gidder. Jevnt over alltid ryddig. Leker eksisterer kun på barnerommmet, og sånn har det alltid vært. Dvs fra ungene var vel året. Aldri skjønt meg på de som har huset fullt av leker i hver krok.

Skrevet

Vi har det stort sett rimelig strøkent, med litt skitne kopper og diverse i oppvasken pluss litt støv i krokene. Rydder hver dag, litt hele dagen. Vasker en gang i uka eller noe slikt.

Men vi har ett barn, ingen kjæledyr, jeg er hjemmeværende/jobber hjemmefra OG vi har konstant mennesker som dropper innom. Så jeg er litt nøye på at det er presentabelt her.

Når jeg sier "strøkent". Det ser ut som folk bor her, men det er ikke direkte rotete.

Skrevet

Støvsuger når vi gidder. Jevnt over alltid ryddig. Leker eksisterer kun på barnerommmet, og sånn har det alltid vært. Dvs fra ungene var vel året. Aldri skjønt meg på de som har huset fullt av leker i hver krok.

Enig i det. Leker får ikke være i stua hos oss, med mindre sønnen vår leker med noe akkurat der og da. Han har både soverom og stort, flott lekerom. Så han lider ingen nød ^^

Gjest Alt til sin tid !
Skrevet

Hjemmet mitt har alltid speilet det livet jeg lever på dette stadium av livet! Som ung nygift uten barn var det rent og ryddig, vi var jo bare to voksne. I perioden med småbarn og to jobber var det totalt kaos. Ville heller kose oss som familien enn å ha det prikkfritt. Tok en sjau når vi visste det kom folk. Kaoset varte til ungene flyttet, nå er vi igjen to voksen og det ser stort sett pent ut. Nå er det slik at jeg ikke bør få panikk hvis det ringer på døra, og det er deilig. Men når en har barn og jobb så skjønner iallefall ikke jeg hvordan folk klarer å ha det strøkent hvis de ikke har hjelp i huset!

Skrevet

Rydder om morran før vi går, så det ser sånn forholdsvis greit ut når vi kommer hjem.

Rer senger, rydder bad og kjøkken og plukker med meg det jeg finner, mens unga gjør seg klare.

Støvsuger huset hver dag mens middagen gjør seg ferdig, og vasker gulvet på kjøkken, bad, stue og gang iallefall annenhver dag.

Stort sett veldig ryddig her, men aldri helt strøkent. Akkurat passe :-)

Akkurat nå har jeg 2 fugler, 2 katter, 3 marsvin og 2 hunder i hus, så det krever litt god hygiene :-)

Kjøkkengulv og gang ser ikke pene ut når bikkjene har vært innom etter en tur i skogen, og orker ikke tusle rundt i møkk.

Skrevet

Føler at jeg ikke gjør annet enn å rydde, samt å smelle på ungene for at de må plukke opp ditt og datt, og legge det ene og det andre på plass etter seg. (prøver å ikke gå etter dem og plukke opp)

Det er _ikke_ ryddig og rent her på en vanlig hverdag, blir litt skippertak ca en gang pr uke...

Hva jeg tenker om å komme til folk som ikke har støvsuget på noen dager,.. vel, er det noen som løper med støvsugeren daglig da?? Normalt dagligdags rot er helt ok, syns jeg. Er litt godt å se at det ikke er bare vi som ikke har et dukkehus...

Eneste som frastøter meg er et vennepar vi har, som har tre katter inne, har rot og dritt i alle hjørner, tre unger med astma osv. De lukter, barna lukter og hus og bil stinker...

Normalt dagligdags rot er helt ok.

Støvsuger og vasker de fleste gulv hver dag, men har 2 fugler, 2 katter, 3 marsvin og 2 hunder i hus da :-)

Skrevet

Rydder om morran før vi går, så det ser sånn forholdsvis greit ut når vi kommer hjem.

Rer senger, rydder bad og kjøkken og plukker med meg det jeg finner, mens unga gjør seg klare.

Støvsuger huset hver dag mens middagen gjør seg ferdig, og vasker gulvet på kjøkken, bad, stue og gang iallefall annenhver dag.

Akkurat nå har jeg 2 fugler, 2 katter, 3 marsvin og 2 hunder i hus, så det krever litt god hygiene :-)

Kjøkkengulv og gang ser ikke pene ut når bikkjene har vært innom etter en tur i skogen, og orker ikke tusle rundt i møkk.

Wow! Du er effektiv! Jeg er helt seriøst veldig imponert, hehe. Jeg har bare meg selv å rydde etter, og syns aldri det er ordentlig ryddig her, nå skal jeg skjerpe meg når jeg ser hvor flink det går an å være;)

Gjest som regel pent i stua, men..
Skrevet

Det er rot hos oss innimellom. Vi gjør ikke noe hvis vi er helt utslitt etter jobbene våre og barna kommer først.

Men normalt så har vi alltid litt overskudd etter et par timer hjemme og tar da litt rydding hver dag slik at det aldri er helt grusomt.

Men vi må støvsuge i første etasje hver dag for der oppholder bikkja seg til daglig mens vi er på jobb.

Prøver å ha hovedbad, stue og kjøkken sånn noenlunde iorden. Mens vi tar noen skippertak i soveromsavdelingen av og til i helgene.

Skrevet

Hos oss er det stort sett ganske rotete...

Overraskende besøk er sjelden noe stort problem. Kommer jo an på hvem det er da... Naboene er det som oftest kommer uanmeldt - og de vet hvordan det er her (og de har det tidvis likedan selv ;))

Skrevet

Her vises det at det bor folk. :o) Prøver å dra over golvene med støvsugeren en-to ganger i uka alt etter hvor mye vi er hjemme og prøver å holde det ryddig på kjøkkenbenken og på bordene (der lykkes jeg som regel dårlig), det ser mye ryddigere ut da.

Om det kommer folk uten at det er avtalt får de tåle at det flyter litt, men venter jeg folk så rydder og støvsuger jeg.

Skrevet

Har dere de 3 marsvinene i tre forskjellige bur eller... ?

Skrevet

Når man har barn så mener jeg at huset skal bære preg av det. Barna skal få lov til å utfolde seg litt og få lov til å leke og ha det moro, men alt med måte selvsagt, de skal lære seg å rydde etter seg, men foreldrene må ikke være slik at de nærmest skal ha det sterilt hjemme. Stakkars barn tenker jeg da.

Hvordan andre har det tenker jeg aldri over, hvis det ikke er ekstremt den ene eller den andre veien.

Tenk så fint det er å se merker etter små barnehender på vinduet, det er flott:-)

Skrevet

Jeg er definitivt ikke den som er mest ryddig. Skulle ønske jeg var mye flinkere. Støvsuger en gang i uka, og rydder litt hver dag. Men jeg gjør ting skikkelig når jeg først gjør det.

Dersom jeg kommer til andre og ser at det lever folk i huset så synes jeg det er helt OK. Dersom det er MØKKETE (dvs. at det ikke har vært rengjort på lenge) så synes jeg det er ekkelt. Men det er lett å se forskjell på ny og gammel møkk.

Og nå skal jeg få vaskehjelp. Det må jo hjelpe. Da blir det mer tid til rydding på at det blir mye renere. Gleder meg:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, vi har det nok ganske rotete. Særlig i entreen kan det se litt bomba ut.

I stuen, kjøkkenet og spisestuen er det stort sett ganske ryddig, selv om det stadig typisk kan ligge igjen noen klær etter barna, eller en bunke aviser og andre papirer etter oss foreldre. Kanskje også noen leker, selv om disse egentlig "bor" på barnerommene.

På voksen-soverommet ligger det ofte for mye klær fremme - på vei til skittentøyet eller inn i skapet :-).

Noen kommenterer at det bestandig er så ryddig hos oss - andre mener nok det helt motsatte.

Skrevet

Vi har det nesten aldri helt ryddig,- og sjelden helt rent. Har dyr, og det røytes året rundt...

Når jeg ser noen som heller ikke har det rent&ryddig blir jeg glad for å se at jeg ikke er helt alene.

Gjest mallet
Skrevet

Hos oss bruker alle stuen, både voksne og barn. Så det sier seg selv at det finnes leker i stuen. Å sende de minste på rommet for å leke føles litt som om jeg alltid skulle sette meg på soverommet for å lese en bok. Synes det er viktigere at alle kan være sammen enn at stuen alltid er strøken.

Skrevet

På en gjennomsnittlig dag ser det rotete ut hos oss -dessverre. Jeg liker egentlig ikke å ha det slik, men jeg er rotete, og barna er heller ikek så flinke. Mannen min er egentlig ganske flink....

I kveld tok vi en sjau på 8 åringens rom + jeg satte eldstemann til å¨rydde sko og bager i gangen. Han lurte på om vi skulle få besøk i kveld...

Vi skjerper oss veldig når vi får avtalt besøk. Ikke så ofte noen bare stikker innom, men jeg kan bli litt flau hvis jeg ikke kjenner dem så godt. Kjenner jeg dem godt, gjør det meg ingenting.

Jeg synes det er deilig å komme inn i et hus der ikke alt er 100% på stell - men jeg blir også veldig fascinert over hus med barn der alt er helt strøkent - jeg fatter ikke hvordan det går an!

Haha,- her spør også ofte ungene når vi rydder/støvsuger: Hvem er det som kommer? Og med skam å melde - jeg har som regel et svar... Rydding og vasking utsettes som regel i det lengste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...