Gå til innhold

Hvor ryddig har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det ALLTID strøkent! Jeg bor i et utstillingshjem, rett og slett...

*kremt* ;-)

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

5

• Bookworm

4

• Lula

3

• waxo

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1242114759' post='4147664]

Her er det ALLTID strøkent! Jeg bor i et utstillingshjem, rett og slett...

*kremt* ;-)

Jeg også. Ikke et støvkorn her i huset:)

Skrevet

Jeg også. Ikke et støvkorn her i huset:)

Ja, det er så deilig å alltid ha det rent i hver krik og krok *s*

Det virker som utopi at det skjer på mer enn to rom samtidig *gremmes*

Skrevet

Med fare for å opphøye meg selv veldig her, må jeg nesten svare at her er det veldig ryddig nesten til enhver tid. Men det sin årsak i at jeg (som har fibromyalgi) har det best ved å være i lett bevegelse hele tiden. Jeg klarer ikke lenger det tunge husarbeidet, men ryddig og småplukk klarer jeg fint. Siden jeg også er hjemmeværende blir det til at jeg vandrer rundt i huset og rydder og flytter på ting hele tiden.

Men når det er sagt, så formerer hybelkaninene seg med ekspressfart, og gulvene er ikke bestandig rene, fordi gulvvask og støvsuging klarer jeg ikke...

Til det andre spørsmålet ditt: Det skal være EKSTREMT rotete og møkkete i andres hus før jeg legger merke til det...

Skrevet

Enig i det. Leker får ikke være i stua hos oss, med mindre sønnen vår leker med noe akkurat der og da. Han har både soverom og stort, flott lekerom. Så han lider ingen nød ^^

Vi har bestandig tillatt leker på andre steder enn rommet, men bare så lenge de blir lekt med. De skal ryddes bort igjen før noe annet skal gjøres:-)

Skrevet

På en gjennomsnitlig dag er det gjennomsnittlig ryddig/rotete hjemme hos oss ;-)

Vi har et hjem som er preget av at det bor barn der, og at huset leves i. Det er sånn høvelig rydda hver kveld (dvs: det står ikke skitne kopper rundt omkring, putene ligger i sofaen, klærne er rydda unna, og lekene sopt i hop), men det ser ALDRI ut som i et Bohusblad. Hasr aldri skjedd, skjer aldri :-)

Om andres hus: Dersom det er mer rotete enn hos oss, tenker jeg - å så deilig at andre ikke har det ryddet til enhver tid! Det skal være utrolig rotete, før jeg gidder å bry meg.

Gjest mimi le clown
Skrevet

Det skal mye til før jeg legger merke til andres rot! Da skal det være ille altså:) Jeg legger raskere merke til det hvis folk har det strøkent, for jeg trives ikke i rom det det nesten er sterilt.

Hos oss er det alltid litt rot, men jeg skylder på at vi har barn i huset. Det var atskillig mer ryddig før de kom til.

Skrevet

På en gjennomsnitlig dag er det gjennomsnittlig ryddig/rotete hjemme hos oss ;-)

Vi har et hjem som er preget av at det bor barn der, og at huset leves i. Det er sånn høvelig rydda hver kveld (dvs: det står ikke skitne kopper rundt omkring, putene ligger i sofaen, klærne er rydda unna, og lekene sopt i hop), men det ser ALDRI ut som i et Bohusblad. Hasr aldri skjedd, skjer aldri :-)

Om andres hus: Dersom det er mer rotete enn hos oss, tenker jeg - å så deilig at andre ikke har det ryddet til enhver tid! Det skal være utrolig rotete, før jeg gidder å bry meg.

Så herlig å lese! Det betyr at vi sannsynligvis er ganske gjennomsnittlige vi også :)

Gjest Aimabel
Skrevet

Det er hyggelig at folk rydder og vasker når man inviterer folk, men det må også gå an å komme innom og se litt rot og skitt. Hvis jeg kommer hjem til folk uanmeldt og det er strøkent der hver gang, så tør jeg ikke la de komme hjem til oss! Det kan bli for mye! Hvis jeg kommer hjem til noen og ser litt stør og rot så tenker jeg: Åh så bra at det ikke bare er hos oss!!! Disse menneskene kan man slappe av med, og de kan få komme uanmeldt hjem til oss :-)

Prøv heller å senke kravene til hvor rent det skal være, enn å gå rundt å være sur for at de andre griser til :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Hos oss bruker alle stuen, både voksne og barn. Så det sier seg selv at det finnes leker i stuen. Å sende de minste på rommet for å leke føles litt som om jeg alltid skulle sette meg på soverommet for å lese en bok. Synes det er viktigere at alle kan være sammen enn at stuen alltid er strøken.

Enig! Alle må få bruke stua. Bare hyggelig med noe leker, selvfølglig ikke bomba, man kan jo rydde jevnlig i stua også. Barn vil jo være i nærheten av foreldrene. Jeg husker selv da jeg var liten at jeg likte å drive på med mine egne ting mens mamma laget middag, eller de andre så på tv.

Skrevet

Enig! Alle må få bruke stua. Bare hyggelig med noe leker, selvfølglig ikke bomba, man kan jo rydde jevnlig i stua også. Barn vil jo være i nærheten av foreldrene. Jeg husker selv da jeg var liten at jeg likte å drive på med mine egne ting mens mamma laget middag, eller de andre så på tv.

Ja, jeg ville nok ikke forvist sønnen min til rommet sitt.

Men vi har en litt spesiell leilighet. Lekerommet er midt mellom stua og kjøkkenet. Det er også der datamaskinen til samboeren min står for øyeblikket, dermed er det helt naturlig for sønnen min å leke på det rommet. Det er også tilpasset hans behov i større grad enn stua, som er rimelig trang med alle møblene. Han har til og med en "hule" på det rommet (som tidligere var en gammel peis).

Stort sett driver jeg med noe på kjøkkenet uansett :)

Skrevet

Vi har bestandig tillatt leker på andre steder enn rommet, men bare så lenge de blir lekt med. De skal ryddes bort igjen før noe annet skal gjøres:-)

Ja, det er en god ordning :)

Vi nekter han jo ikke å være på stua, men det er ikke lekeplass nummer en. Rommet hans er forøvrig rett ved siden av stua, så med døra oppe, så er han nærmest i samme rom som meg. Allikevel har vi valgt å holde rommet nærmest lekefri, hvis ikke blir det bare leking og ingen søvn ^^

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, jeg ville nok ikke forvist sønnen min til rommet sitt.

Men vi har en litt spesiell leilighet. Lekerommet er midt mellom stua og kjøkkenet. Det er også der datamaskinen til samboeren min står for øyeblikket, dermed er det helt naturlig for sønnen min å leke på det rommet. Det er også tilpasset hans behov i større grad enn stua, som er rimelig trang med alle møblene. Han har til og med en "hule" på det rommet (som tidligere var en gammel peis).

Stort sett driver jeg med noe på kjøkkenet uansett :)

høres ut som et barnevennlig og spennende hus for et barn :-)

Gjest kan jeg gjenkjennes?
Skrevet

Støvsuger og vasker de fleste gulv hver dag, men har 2 fugler, 2 katter, 3 marsvin og 2 hunder i hus da :-)

Det er vel kanskje det disse vennene mine også burde gjort. (men jeg mistenker at det er vanskelig å komme til i alt rotet)

Intervallet på renholdet må jo nødvendigvis justeres etter hvem og hvor mange som benytter huset.

Skrevet

Har dere de 3 marsvinene i tre forskjellige bur eller... ?

Nei, det er 2 hoer og en hanne som går sammen,

De to hoene er gamle, og hannen ung. Har ikke blitt unger heller, han får ikke lov av de å slippe til :-)

Gjest bikku
Skrevet

På en skala fra 1-10? Sånn ca 3-4.

Og når jeg kommer inn til folk med hybelkaniner i krokene og smuler på bordet, da blir jeg varm i hjertet og tenker: Jeg er ikke alene om rotet mitt!

Gjest hilsen en alenemamma
Skrevet

Jeg er alene med to barn. Jeg er sliten. Jeg har valgt å ha en vaskehjelp som kommer to timer hver uke og tar det grøvste (bad, kjøkken og alle gulv).

I tillegg til dette støvsuger jeg 1-2 dager pr uke (især kjøkken og gang).

Jeg syns jeg hjelper å gå å smårydde litt (hver gang jeg går ut av rommet, tar jeg med meg en ting som ikke hører hjemme i det rommet osv) så slipper jeg så mange store sjauer. Hvis vi skal få besøk, så tar det da ikke så lang tid å rydde bort det grøvste.

Gjest hilsen en alenemamma
Skrevet

Jeg er alene med to barn. Jeg er sliten. Jeg har valgt å ha en vaskehjelp som kommer to timer hver uke og tar det grøvste (bad, kjøkken og alle gulv).

I tillegg til dette støvsuger jeg 1-2 dager pr uke (især kjøkken og gang).

Jeg syns jeg hjelper å gå å smårydde litt (hver gang jeg går ut av rommet, tar jeg med meg en ting som ikke hører hjemme i det rommet osv) så slipper jeg så mange store sjauer. Hvis vi skal få besøk, så tar det da ikke så lang tid å rydde bort det grøvste.

Jeg ser at jeg ikke svarte på spørsmålet ditt da.

Men ja, det er ofte smårotete her, men er det for ille så like rjeg ikke å få besøk. Er jeg på besøk hos andre som har det litt rotete, så syns jeg bare det er avslappende, - at de har det slik som oss altså!

Gjest kjerringa med to barn
Skrevet

Jeg bor sammen med min datter på 21 år. Hun er ikke flink å rydde. Makan til rotekopp. Jeg ergrer meg og gremmes og det har jeg gjort i maaaaange år.

Problemet er kanskje at de periodene hun har vært borte så blir det ikke særlig renere eller ryddigere hos meg. Men jeg unnskylder meg med at det har vært maks. tre måneder og da bruker jeg tiden på å rydde etter henne og forberede meg for neste sjau.

Dette er faktisk sant. Hun er bortskjemt til de grader, og hun ser ikke når hun trenger å ta ut eller sette inn i oppvaskemaskinen. Jeg må minne henne på det. Når hun er andre steder går det helt fint, men ryddig av seg blir hun nok aldri.

Er dette enestående eller har noen opplevd noe lignende?

Er dette enestående

Skrevet

Jeg blir glad når jeg kommer på besøkt til folk som har barn og rotete hus. Hvorfor? Fordi jeg tenker at da bruker de heller energien sin på viktigere ting enn å ha et "perfekt" hus.

Selv er jeg barnløs og har det ryddig. Må ha det ryddig hjemme hos meg selv, men andre kan ha det så rotete de bare ønsker uten at jeg bryr meg. Det viktige er hvordan de er som mennesker og medmennesker :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...