Gjest no nick today Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Førsteklassingen har fått seg ei bestevenninne i klassen som bor like ved oss (gangavstand) og som hun er veldig "forelska" i. Vil helst leke med henne bestandig. Min datter knytter seg veldig til én og én person og det blir ganske intenst. Jentene leker på den annen side veldig fint sammen, jeg tror de er ganske jevnbyrdige i leken, og de finner på masse morsomt. Det har vært litt vanskelig for oss voksne å styre vennskapet, bestevenninnen (dvs foreldrene hennes) bryter lekeavtaler, og de voksne er litt "rare" å snakke med uten at jeg klarer å sette fingeren på hva det er. Vi kan avtale at jentene skal få leke sammen, og så dukker de bare ikke opp på avtalt tidspunkt, mens min datter venter og venter og blir mer og mer fortvilet. Nå skal bestevenninna bytte skole til høsten (de skal ikke flytte) og jeg lurer litt på hvordan dette skal gå. På en måte synes jeg det blir litt deilig å slippe alle viderverdigheter og brutte avtaler om leking, på den annen side er det leit for datteren min. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Det er alltid leit når gode venner blir mindre tilgjengelige, men jeg er sikker på at det kommer til å gå kjempeflott for datteren din. Ulempen med slike super-bestevenner er at man blir litt "eksklusiv" - gjennom sin adferd stenger man ofte andre ute fra tosomheten. Men når denne tosomheten blir litt brutt, vil det åpne seg nye muligheter for vennskap. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.