Gå til innhold

Ung ufør og etter betaling

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg er innvilget ung ufør. Jeg har ikke fått vedtaket, men NAV sier at det nå er i orden etter en lang og kronglete vei, som faktisk ikke er NAV sin feil.

Jeg har nå vedtak på TU i 4 år, jeg har fått en etterbetaling fra når det vedtaket startet i høst, og frem til i dag.

Jeg har flere tidligere vedtak på TU, ett på 2 år, og ett på 1 år. I tillegg har jeg 3 år under rehabilitering.

Nå har jeg spurt flere på NAV om jeg har rett på etterbetaling for noen av disse årene, siden jeg ikke ble vurdert under ung ufør da vedtakene ble fattet. Jeg er godt dokumentert, ingen tvil om at uførtidspunkt er godt før fylte 26 år. Jeg er 100% ufør etter NAV sitt vedtak fra 2001.

Jeg fyller 27 år i høst, så jeg er godt innenfor aldersreglene.

Nå er det jo også dokument at jeg ikke blir arbeidsfør i nærmeste fremtid.

Kan jeg få tilbakebetaling fra tidligere år? Og i så fall, får jeg pensjonspoengene også da?

Den etterbetalingen jeg har fått nå på de 8 månedene som har gått siden denne TUen ble innvilget, får jeg pensjonspoengene der også?

NAV klarer ikke å svare meg foreløpig, så jeg håper en doler eller to kanskje har erfaring :o)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Beklager orddelingsfeilen min, den så jeg ikke før nå. *tusler til kaffetrakteren slik at jeg blir litt mer våken* ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...