Gjest Trist mamma Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg sitter her med en vond klump i magen. I og for seg en bagatell, men noen regninger jeg trodde var trekt via autogiro har ikke blitt det, og dermed så skylder jeg en - for meg - ganske stor sum penger. Barna trenger nye klær til 17. mai, og jeg vet ikke hvordan vi skal greie denne måneden nå. (Ja, jeg vet det er altfor sløvt å ikke ha oppdaget det manglende trekket før..) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har aldri prøvd selv, men vet at det kan fungere å ringe opp dem du skylder penger og be om utsettelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dette har vi flere opplevd Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Løft hodet, feir 17. mai og spar så alt du kan i tiden etter det slik at du kommer på rett spor igjen. Du er ikke alene om slikt og det ordner seg. Få utsatt noen regninger litt, eller snakk med banken for å få ordnet opp i dette før du begynner å trekke etter deg en lang hale. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 MÅ de virkelig ha nye 17. mai klær da? De har ikke noe fint fra i fjor de kan bruke? en pen bukse og skjorte? Ellers kan du jo utsette regningene, eller en eller to.. For de blir uansett ikke borte, så du må jo uansett betale dem. så kommer ferietid snart.. Jeg ville prioritert å betale regningene hvis ungene har noe ålreit å ha på, kanskje kjøpt et nytt plagg til dem hver.. ny skjorte, topp, skjørt eller jakke.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Jeg har vært i samme kjipe situasjon mange ganger, det er ikke moro :-( Du burde akkurat nå droppe å kjøpe klær og andre ting som strengt tatt kan unnværes, og hvis det er regninger du ikke får betalt ringer du og snakker med kreditor. Så unngår du dyre purregebyr og evt inkasso. Prioriter å bli ferdig med disse regningene og komme "ovenpå" igjen, så du ikke kommer i en ond sirkel. Senere burde du forsøke å sette av litt og litt penger hver måned så du bygger opp en bufferkonto til regninger og uforutsette utgifter. Da slipper du å komme i samme situasjon en annen gang. Det kan jo ta tid å bygge opp en buffer, men det er utrolig deilig når det er gjort, da slipper man å føle at man lever "fra hånd til munn" hvis du skjønner. Lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
caprice Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 MÅ de virkelig ha nye 17. mai klær da? De har ikke noe fint fra i fjor de kan bruke? en pen bukse og skjorte? Ellers kan du jo utsette regningene, eller en eller to.. For de blir uansett ikke borte, så du må jo uansett betale dem. så kommer ferietid snart.. Jeg ville prioritert å betale regningene hvis ungene har noe ålreit å ha på, kanskje kjøpt et nytt plagg til dem hver.. ny skjorte, topp, skjørt eller jakke.. Lurer på det samme som Spirello - MÅ de ha nye klær til 17. mai. Jeg husker da jeg var liten var det mange venninner som alltid fikk nytt 17. mai antrekk fra topp til tå - uansett om de trengte det eller ikke. Det skjedde aldri hos oss selvom forldrene mine forsåvidt hadde god råd. Fikk inntrykk av at det bare var blitt en tradisjon. På samme måte fikk mange nytt antrekk for når de begynte på skolen igjen hver høst....Om ikek det er absolutt nødvendig ville jeg prioritert regningne 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Ungene våre får ikke nye klær til 17. mai. De har dresser og bunad fra i fjor. Bunaden kan hun fint bruke i år. Om den eldste ikke passer dressen, har han bukse og skjorte som er pene. I så fall arver den yngste dress ) Jeg synes ikke det er nødvendig å kjøpe nytt til 17. mai. Ungene har pen-tøy som greit kan brukes den dagen. Og som oftest regner det likevel, slik at de nye klærne blir gjemt under allværsjakka eller regntøyet. Jeg ville hvis jeg var i din situasjon betalt regninger, og heller kjøpt nye klær til sommeravslutningen på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Jeg sier som flere andre her: Det er ikke nødvendig med nye 17.mai-klær hvis de har annet pent tøy som kan brukes. Kjøp evt. ett nytt plagg til hvert av barna. Ta kontakt med de du skylder penger og be om utsettelse på forfall, evt. om du kan få delt opp beløpet i flere terminer. Ikke la det skure og gå - regningene forsvinner dessverre ikke av seg selv. Opprett en egen budsjettkonto hvor du overfører et fast mnd.lig beløp, slik at du har nok (og litt i tillegg) til regninger. Vi gjør det faktisk motsatt vei - alle lønn går inn på budsjettkonto - og derfra overføres det x antall kroner til forbrukskontoene. Så slipper man å komme i den situasjonen at man bruker mer enn man burde. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 13. mai 2009 Del Skrevet 13. mai 2009 Så lenge du ikke er en gjenganger så skulle det ikke være noe problem å få utsettelse og evt. delt de opp i f.eks 2 avdrag så det ikke blir så mye på en gang. Håper det ordner seg, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Veldig mye pentøy og festdrakter på Fretex for tiden. Det meste så ut til å være brukt max en gang. (Ubrukt) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 14. mai 2009 Del Skrevet 14. mai 2009 Så kjedelig... Men kanskje om du titter i skapene engang til, så kan det hende det dukker opp noe brukbart? Man trenger jo ikke alt nytt fordi om det er 17 mai. Sparkjøp har også endel billig. :0) Håper det ordner seg økonomisk for deg.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.